728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - دوشنبه ۲تیر۹۹

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

خفگی اقتصادی در بن‌بست انزوا

روزنامه‌های حکومتی دوم تیرماه نمایشگاه تعمیق شکاف و اوجگیری جنگهای باندی در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی هستند. برجسته‌ترین موضوعی که از میان جنگهای باندی به چشم می‌خورد اذعان به خفگی اقتصادی نظام است.

روزنامهٔ آفتاب یزد با حمله به باند خامنه‌ای نوشته است «بر فرض پیشنهاد نمایندگان مجلس که خروج از برجام است و توصیه فعالان رسانه‌یی این جریان از جمله حسین شریعتمداری که خروج از ان.پی.تی است محقق شود آیا اقتصاد سامان می‌گیرد؟ آیا اگر همین امروز دولت به نصایح توجه کند و اعلام نماید (نظام) از برجام خارج می‌شود قیمت دلار پایین می‌آید، مبادلات بانکی تسهیل می‌شود و سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد؟». در ادامه ضرورت رفتن به پای میز مذاکره را گوشزد کرده و نوشته است «در سال۹۹ هستیم محرز شد اقتصاد و تولید جان نمی‌گیرد. مگر با تأمین نقدینگی و ورود مواد اولیه.یعنی به نوعی این موضوع نیز به تحریم‌ها ارتباط دارد. دولتی که با کمبود درآمدهای ارزی است چگونه بناست از تولید‌کننده حمایت کند؟».

جهان صنعت هم اذعان کرده که کفگیر ارز نظام به ته دیگ خورده. این روزنامه نوشته است: «بانک مرکزی منابع ارزی لازم برای تثبیت قیمتها برای دوره زمانی مشخصی را در اختیار ندارد... ابزاری هم‌چون ذخیره ارزی در اختیار نداریم تا بتوانیم جلوی افزایش قیمتها را بگیریم».

زوزه‌های هراس در بن‌بست بی‌راه‌حلی

در واکنش روزنامه‌های باند خامنه‌ای به مواضع سه کشور اروپایی و قطعنامه آژانس قبل از حمله به ناکارآمدی دولت روحانی، استیصال و بن‌بست و انزوای نظام دیده می‌شود.

مثلا کیهان خامنه‌ای غیرمستقیم از نقش مقاومت ایران در انزوای رژیم سوزوگداز کرده و از جمله نوشته است «اروپا نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد، بلکه رفتارهای گستاخانه علیه (نظام) را نیز تشدید کرد. بازداشت و اخراج دیپلمات‌های (نظام)، تحریم وزارت اطلاعات و تحریم‌های حقوق‌بشری، تنها بخش کوچکی از اقدامات ضد (نظام) اروپا در پسابرجام است».

جوان وابسته به بسیج سپاه پاسدارن هم از بی‌ثمری تسلیم نظام در پای میز مذاکره خبر داده و نوشته است «آن‌هایی که تمایل دارند دستی بر سر و گوش سیاست خارجی و امنیتی کشور بکشند، چند نکته را فاکتور گرفته و نیز تجارب مذاکرات قبلی را به‌صورت عجیبی فراموش کرده‌اند... واقعیت آن است که زیر بنای دو فرمان تحریم زای ۱۲۹۳۸ (مربوط به سال۱۹۹۴) و نیز فرمان ۱۳۲۲۴ (مربوط به سال۲۰۰۱) چنان محکم بسته شده که احتمال شکسته شدن آن با چند مرحله مذاکره، آشتی و باز کردن در‌ها به سوی دشمن، دور از ذهن است».

دادگاه طبری آینهٔ فساد نظام

افزایش روزافزون قیمت کالاها، وجود مافیای ۴نفره لبنیات، بی‌راه‌حلی در مقابل ویروس کرونا و اذعان به این‌که نظام مردم را در قربانگاه کرونا بی‌پناه ول کرده تا به‌قول روحانی با ایمنی رمه‌ای بتواند از تلفات پیک سنگین در پاییز آینده که می‌گوینده ده برابر خواهد بود بکاهد. ولی برجسته‌ترین بحران روز ماجرای دادگاه طبری و قتل قاضی جنایتکار منصوری است که هر روز ابعاد جدیدی از وسعت این پرونده در دعواهای باند رو می‌شود.

روزنامه آرمان به‌نقل از یک وکیل از باند مغلوب نوشته است: «واقعیت این است که د‌ستگاههای نظارتی مانند وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه پاسد‌اران، سازمان بازرسی کل کشور و حتی بازرسی و حفاظت اطلاعات قوه قضاییه وجود د‌اشته است. با این وجود طبری هم‌چنان به کارهای خود اد‌امه د‌اد‌ه که این مسأله جای سؤال است... چطور این فساد‌ها از چشم این نهاد‌های نظارتی پنهان ماند‌ه باشد‌». این روزنامه در ادامه به یک فقره از قتلهای مشکوک در جریان فسادباندهای حاکم اشاره کرده و نوشته است «د‌ر گذشته اتفاقی شبیه وضعیت موجود رخ د‌اد‌ه که رسانه‌ها کمتر آن را مورد توجه قرار د‌اد‌ه‌اند‌. حسین هد‌ایتی د‌ر د‌اد‌گاه خود از وکیلی به نام حمید حاجیان نام برد‌ه که ۵۰میلیارد تومان حق‌الوکاله گرفته است. با این وجود پس از این‌که هد‌ایتی چنین مطلبی را د‌ر د‌اد‌گاه مطرح کرد‌ه حمید حاجیان د‌ر د‌فتر خود کشته شد‌ه است. براد‌ر حاجیان عنوان می‌کرد پروند‌ه قتل ایشان د‌ر اد‌اره آگاهی است اما به‌صورت جد‌ی د‌نبال نمی‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35fe06aa-e735-4ebe-8e2a-bd578f41ad86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات