728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - شنبه ۱۰خرداد۹۹

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

مجلس ارتجاع؛ شکاف و تشدید بحران

در روزنامه‌های حکومتی امروز از میان بحرانهای داخلی و خارجی، برجسته‌ترین بحران شقه درونی در باندهای حاکم هستند. یکی از این شقه‌ها به مجلس به‌اصطلاح یکدستی که خامنه‌ای برای تداوم سیاست چپاول و سرکوبش فراهم کرده برمی‌گردد. در میان دود و دمهای راه‌اندازی مجلس جدید ارتجاع و درآوردن پاسدار قالیباف از خمره وحدت نظام، روزنامه‌های هر دو باند حاکم پیشاپیش به شکست این پروژه خامنه‌ای اعتراف کرده‌اند.

سیاست روز نوشته است: «برخی بر این باورند که ماه عسل اصول‌گرایان به‌زودی پایان می‌یابد و یکی از دلایل خود را تصمیم‌گیری دیر هنگام میان طرفداران پایداری، قالیباف و حزب مؤتلفه عنوان می‌کنند.محمد مهاجری تحلیلگر اصول‌گرا نیز در این باره معتقد است که اختلاف میان اصول‌گرایان در مجلس یازدهم بالا می‌گیرد». و روزنامهٔ آفتاب یزد از باند مغلوب نظام با اشاره به خوی پاسداری قالیباف نوشته است: «ایشان عادت کرده که با نگاه مدیریت اجرایی حکم‌هایی صادر کند و امر و نهی‌هایی داشته باشد، اما اگر در مجلس هم دست به چنین کارهایی بزند همانهایی که به او به‌عنوان رئیس رأی دادند در مقابل وی خواهند ایستاد و این گره‌ای است که او ممکن است نتواند باز کند».

اذعان به فروپاشی بادکنک اصلاحات

اجازه بدهید در پاسخ فقط قسمتی از اعتراف روزنامهٔ حکومتی ابتکار را بخوانم. سرمقاله این روزنامه به قلم یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس قبلی آخوندی است و به کارنامه این باند اشاره کرده و از جمله نوشته است: «ما سال‌ها بی‌توجه به نیازهای جامعه، به دعوای قدرت پرداختیم لذا از تحولات جامعه و تغییرات اجتماعی جا ماندیم... هم هویت خود را باختیم و هم حقیقتی به کف نیآوردیم».

نظام قرون‌وسطایی با اشتهای سرمایه‌داری

در روزنامه‌های امروز سوزوگداز از تشدید تحریم‌های جهانی و همداستانی اروپا با سیاست فشار حداکثری آمریکا به نظام تقریباً سوژه مشترک روزنامه‌های هر دو باند حاکم است. اما بحران جدی‌تر این است که صدای شکست راه‌حل خامنه‌ای تحت عنوان نگاه به درون به‌دلیل ماهیت قرون‌وسطایی و خوی غارتگری، از روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.

روزنامه مستقل از باند مغلوب نوشته است: «اگر در جاهلیّت با تازیانه بر غلامان و بردگان که طالب آزادی خود بودند می‌زدند و بزرگترین ستم را بر بردگان روا می‌داشتند، امروز چرا در دادگاهها حکم شلاق می‌دهند؟» و در ادامه افزوده است: «آیا نباید امروز بر مجازات‌های دوران جاهلیت خط بطلان کشید؟ آیا وقت آن نشده که برای دیه دست از سر شترها برداریم و راهی هماهنگ با جهان و مورد قبول عقل و عرف انتخاب کنیم؟». و سیاست روز از باند خامنه‌ای با اشاره به فاش‌گویی میرسلیم در جنگ قدرت در مورد دزدیهای قالیباف و رشوه‌های نجومی که به مجلس قبلی داده از جمله نوشته است: «میرسلیم که هنوز مهر حضورش در مجلس جدید، خشک نشده هفتاد هشتاد درصد نمایندگان قدیمی را مورد ناز و نوازش ویژه قرار داده و گفته: برای پس گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص ۶۵میلیارد تومان فقط به یک رئیس کمیسیون در مجلس پرداخت شده است.

اولا چه اشکالی دارد که نمایندگان مجلس کارآفرینی کنند و در فرایند تولید ثروت هم نقش خود را نشان بدهند؟ در ثانی هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند به رئیس یک کمیسیون که با یک ظرف چلوکباب و چهارتا کارت هدیه رضایت می‌دهد ۶۵میلیارد تومان بدهند تا طرح تحقیق و تفحص را پس بگیرد.

مگر فقط یک نفر طرح تحقیق و تفحص را امضا می‌کند که یک نفر هم بخواهد پس بگیرد؟ حتماً حق و حساب آن بندگان خدا را هم از همان مبلغ پرداخت کرده.

به‌هرحال این خبر چند تا فایده عمده دارد:

یک) نمایندگان مجلس مظنه پس گرفتن طرح های تحقیق و تفحص را بدانند تا خدای ناکرده سرشان کلاه نرود.

ب) عزیزانی که از تحقیق و تفحص در سازمان مربوطه خود می‌ترسند قیمت را کلنگی بالا نبرند و از همان اول با یک پرس چلوکباب و ربع سکه و نیم سکه شروع کنند تا کار به پرداخت ۶۵میلیارد تومان نکشد.

ج) کاش مجلس با طرح حذف هشت صفر از پول ملی موافقت می‌کرد تا الکی برایش حرف درنیاورند که میلیاردها تومان رشوه گرفته است. می‌گفتند رئیس کمیسیون شصت و پنج تومن گرفته و خلاص!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f66032ac-d9df-4535-9c72-5805b2c475e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات