728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۸مرداد۹۸

روزنامه های حکومتی
روزنامه های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز سه‌شنبه هشتم مرداد، مهم‌ترین مطالب و عنوانها به وضعیت بن‌بست نظام در برجام و ماجرای دزدی نفتکش توسط رژیم اختصاص یافته است. در کنار آن خبرهای استعفای ظریف دیده می‌شود.

برخی از مسائل اقتصادی اجتماعی همراه با سهم‌خواهیهای باند مغلوب در نمایش آتی انتخابات دیده هم صفحات اول روزنامه‌ها را پر کرده است.

 

در روزنامه‌های باند خامنه‌ای اجلاس کمیسیون برجام در ۶مرداد و ضدو نقیض گوهایی عراقچی در مورد آن مورد حمله قرار گرفته است:

کیهان: برجام هفت کفن پوسانده اروپا هنوز وعده می‌دهد!: در روزهای گذشته ظریف در پیشنهادی تأمل برانگیز تحت عنوان «بیشتر در برابر بیشتر» گفته بود:«ایران حاضر است در ازای رفع دائمی ‌تحریم‌های ایالات متحده، بازرسی‌های ارتقاء یافته و دائمی‌از برنامه هسته‌یی خود را بپذیرد».

ارائه پیشنهاد رسمی ‌و سخت‌تر کردن نظارت‌های هسته‌یی بر ایران در حالی که تمام تعهدات طرف آمریکایی و اروپایی نقض شده، این پیغام را با خود دارد که طرف قاطعیت لازم در ایستادن پای خطوط قرمز و حقوق خود در توافق را ندارد.

رسالت: با توجه به این‌که اروپایی‌ها در پازل آمریکایی‌ها بازی می‌کنند و هیچ تفاوتی در مبنا و موضع بین آمریکا و اروپا مشاهده نمی‌شود، این نوع خوش‌بینی نوعی فرصت سوزی برای جمهوری اسلامی ایران با ضرر بیشتر است چرا که تا الآن چیزی نصیب‌مان نشده و از این به بعد هم هر چه که این روند ادامه پیدا کند به‌طور طبیعی بیشتر ضرر می‌کنیم و هر چه زودتر از ضرر برگردیم، به نفع کشور خواهد بود.

 

کشتی دزدی رژیم موضوع ابراز نگرانی روزنامه‌های هر دو باند حاکم است

جوان: چرخش بوریس به سمت تیم «بی»

فعلاً لندن با دولت جدیدش سرش درد می‌کند برای دردسر و مدعیانه می‌خواهد بچرخ تا بچرخیم بازی کند،

وزیر امور خارجه جدید انگلیس مجدداً مدعی قانونی بودن توقیف نفتکش ایرانی شد و تبادل این نفتکش را با نفتکش توقیف شده انگلیس رد کرد. به‌نظر می‌رسد بوریس‌جانسون می‌خواهد به تیم «بی» (بولتون، بن‌سلمان، بی‌بی) بپیوندد.

ستاره صبح: علی بیگدلی: روز گذشته دومینیک راب، وزیر خارجه جدید بریتانیا در اظهاراتی مدعی شد که پیشنهاد ایران مبنی بر تبادل نفت‌کش‌ها توسط دولت بریتانیا قابل پذیرش نیست... در مجموع سیاست مقابله‌جویانه سیاست قابل قبولی نیست، به‌ویژه آن که تجربه چنین سیاستی در واقعه اشغال سفارت آمریکا نتایج بدی به‌دنبال داشت. از سویی آنچه در نشست وین اتفاق افتاد و طرف‌های حاضر در این نشست ایران را از گام سوم کاهش تعهدات هسته‌یی نهی کردند، گوشزد می‌کند که نباید پیوندهای موجود با اروپا را از دست داد.

جهان صنعت: در خصوص پیشنهاد ایران برای تبادل کشتی‌های دوطرف این سؤال مطرح است که مگر مقامات ارشد تهران نمی‌گویند توقیف نفتکش انگلیسی اقدامی متقابل نبوده و به‌دلیل نقض قوانین دریانوردی بوده است پس چرا سخن از مبادله می‌شود آن هم وقتی که اقدام انگلیسی را دزدی دریایی می‌خوانند؟ به‌نظر می‌رسد دستگاه دیپلماسی و دولت از اقدام صریح خود در برابر توقیف نفتکش ایرانی پشیمان هستند و شاید هم گمان نمی‌کردند که این اتفاق موجب تنش بیشتر در خلیج‌فارس و تنگه هرمز شود.

 

روزنامه‌های حکومتی حمله ظریف به تلویزیون خامنه‌ای و عقب‌نشینی خامنه‌ای را انعکاس داده‌اند.

وطن امروز: نازک نارنجی نباش! درست ۵ماه پس از استعفای نسنجیده محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه به‌خاطر عدم حضورش در دیدار روحانی و بشار اسد، او بار دیگر موضوع کناره‌گیری خود از این سمت را مطرح کرد؛ این‌بار به بهانه عجیب پخش سریال «گاندو» از تلویزیون و ادعای تضعیف وزیر امور خارجه در آن!

جمهوری اسلامی: سخنگوی وزارت‌خارجه درباره نامه ظریف به مقام رهبری درباره سریال گاندو گفت: من این خبر را تأیید می‌کنم، این نامه از سوی وزیر خارجه نوشته شد. صدا و سیما از سازمانهای زیر نظر مقام معظم است و اگر قرار بود گلایه‌ای باشد باید خدمت ایشان گفته می‌شد به جای این‌که به دیگران گفته شود.

برداشتی که من و عموم داشتیم این بود که در این سریال تلاش می‌شود از وزیر خارجه و وزارت‌خارجه یک چهره منفعل و بی‌عمل و واداده نشان داده شود

ما فکر کردیم اگر چنین چیزی هست که این سریال ترسیم می‌کند، شاید ماندن ما و این وزیر و وزارت‌خارجه جایز نباشد. اگر این‌چنین نیست ایشان ببیند چه باید کرد و آیا ترسیم درست است و ماندن ظریف جایز است که مقام معظم هم پاسخ دادند که مطلقاً راضی نیستند به این مجموعه و ایشان اهانتی صورت بگیرد. امیدوارم گوش شنوایی باشد.

ستاره صبح: سخنگوی وزارت‌خارجه: ظریف به‌رغم برخی بی‌مهری که به‌خاطر ناآگاهی است، به کارشان ادامه می‌دهند. همه اقدامات هم بر اساس دستورالعمل است.

 

برخی از بحرانهای اقتصادی اجتماعی در روزنامه‌های امروز دیده می‌شود:

آرمان: محمد غرضی: فساد اقتدار کشور را تضعیف کرد

آرمان: طبق آمار ۶۰درصد افسرده‌های جامعه زن هستند، رژه ثروتمندان و افسردگی قشر متوسط جامعه

همدلی:‌ آخرین‌مهلت فدراسیون بین‌المللی فوتبال به فدراسیون فوتبال ایران برای صدور مجوز جهت ورود زنان به ورزشگاهها که روز دوشنبه ۲۴تیرماه بود، به پایان رسیده است و نه‌تنها درهای ورزشگاه «آزادی» برای تماشای بازی دوستانه تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی امید به روی زنان باز نشد، بلکه فدراسیون فوتبال برای مصون ماندن از تبعات جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاهها، به‌دنبال راه‌هایی برای دور زدن این جریان است. روش‌هایی مانند صدور مجوز گزینشی برای تماشاگران زن و حتی برگزار کردن یک مسابقه بدون حضور تماشاچی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/079d9356-e540-4029-8015-99b72dadf6c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات