728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی –دوشنبه ۲۴تیر۹۸

گزیده روزنامه‌های  حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه بیست و چهارم تیرماه، مهم‌ترین عنوانهای خود را اختصاص داده‌اند به ادعاهای آخوند روحانی در خراسان شمالی، و در کنار آن به موضوع فساد در وزرات بهداشت، در کنار آن سالگرد امضای برجام و موضوع توقیف کشتی نفتکش رژیم دیده می‌شود. بحرانهای اقتصادی اجتماعی با محوریت فساد در کنار ادعاهای رونق اقتصادی تیترهای دیگر روزنامه‌ها را پر کرده است.

 

روزنامه‌های هر دو باند حاکم ادعاهای اقتصادی آخوند روحانی در خراسان شمالی را به چالش کشیده‌اند:

جهان صنعت: برخورد سطحی با مباحث اقتصادی، ویژگی اصلی دولتی است که بنا دارد با استناد به آمارهای غیرواقعی از دست‌آوردهای مثبتی بگوید که هیچ‌گاه در زندگی واقعی جامعه مردمی منعکس نشده و از سنگینی بار فشارهای اقتصادی بر دوش آنها نکاسته است.

همدلی: اتکا به آمار‌های غلط، تظاهر به آرامش در سپهر سیاست ایران، کتمان‌سازی واقعیت‌های معیشتی مردم، ایجاد امید‌های کاذب،گره زدن همه مشکلات به تحریم‌ها و پناه گرفتن در زیر چتر نظریه‌های پوسیده و نخ‌نمای دایی‌جان ناپلئونی، همگی اتکای روحانی به پوپولیسم را در جمع مردم شیروان به نمایش می‌گذارند.

کیهان: دولت روحانی چون نتوانست وام بگیرد بدهی‌های خارجی‌اش کم شده است

در حالی که حسن روحانی،دیروز کاهش بدهی‌های کشور را به‌عنوان سند موفقیت دولتش فاکتور کرد، یک کارشناس اقتصادی، علت این اتفاق را ناتوانی دولت در استقراض از خارجی‌ها دانست.

رسالت: از میان گفته‌های روحانی در سفر اخیرش به خراسان شمالی، دو جمله به تیتر دو رسانه دولتی ایرنا و ایسنا تبدیل شده است. دو جمله «برجام پیروزی بزرگ سیاسی و اخلاقی ملت ایران بود» و «ناکارآمدی دولت، ادعایی نارواست»... دستاوردسازی برای برجام و رد ناکارآمدی دولت، دو روی یک سکه‌اند و دقیقاً باید گفت، متأسفانه خلاف آنچه جناب رئیس‌جمهور گفته‌اند،‌ ناکارآمدی دولت، ادعایی رواست!

 

در روزنامه‌ های باند خامنه‌ای سالگرد برجام بهانه‌یی شده است که بن‌بست نظام در برجام را بر سر باند رقیب بزنند، برای نمونه کیهان خامنه‌ای را ورق می‌زنیم:

کیهان: سینه‌چاکان برجام از یادآوری سالگرد برجام خجالت کشیدند

کیهان: یک جریان واداده - اگر نگوییم وابسته- برای سرپوش نهادن بر خسارت کلانی که به نظام و مردم تحمیل کرده است، ساز جدیدی کوک کرده... از آنجا که احتمال می‌رود تحمیل‌کنندگان برجام با سرپوش نهادن بر فاجعه‌یی که به مردم و نظام تحمیل کرده‌اند درپی زمینه‌سازی برای فاجعه‌یی دیگر باشند، ‌اشاره‌ای گذرا به چند نکته درباره این دروغ بزرگ ضروری به‌نظر می‌رسد و مخصوصاً با توجه به اظهارات امروز رئیس‌جمهور در سفر به خراسان شمالی بیم آن می‌رود که مشاوره‌های غلط دیگری به ایشان در میان باشد!

کیهان: رئیس‌جمهور در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته است که برجام، پیروزی اخلاقی ایران بود! حال سؤال این است که آیا دادن آن همه امتیاز نقد برای گرفتن کاپ اخلاق بود؟!

 

در روزنامه‌های باند روحانی ابراز وحشت از انزوای جهانی و منطقه‌یی رژیم، و ضرورت عقب‌نشینی دیده می‌شود:

آرمان: دستمالچیان سفیر پیشین در لبنان: به‌طور کلی راه دیپلماسی برای نجات برجام باز است و ایران آماده است تا برای حفظ این توافق مهم و حیاتی طرح‌های اروپا را بررسی کند.

آرمان: هرمیداس باوند: انتظار ایران از اتحادیه اروپا در برابر آمریکا تقریباً بی‌معنی شده و اروپایی‌ها نشان داده‌اند که نمی‌توانند در برابر آمریکا ایستادگی کنند. بنابراین چون چنین وضعی پیش آمده نگرانی عمده آن است تا مسأله به‌نحوی فیصله یابد تا گزینه نظامی منتفی گردد.

ایران: حشمت الله فلاحت پیشه: نباید کاری کنیم حضور پرونده ما در شورای حکام نهادینه شود، زیرا در این صورت پرونده ما به یک بحث روز تبدیل شده و می‌تواند پیامدهای دراز مدتی برای ایران داشته باشد.

 

اذعان به گسترش فقر و فساد حکومتی موضوع مشترک روزنامه‌های دوشنبه است:

همدلی: بر اساس گزارش فوربس، ایران که در سال ۲۰۱۷، رتبه یازدهم شاخص فلاکت را در میان کشورهای دنیا به خود اختصاص داده بود حالا در سال جاری، به‌عنوان سومین کشوری است که وضعیت بیکاری و تورم آن رکورد زده است.

جوان: اظهارات سعید نمکی وزیر بهداشت حاکی است که باند‌های فساد و رانت و مافیا‌های قدرتمندی در بدنه دولت و این وزارتخانه نفوذ کرده‌اند! وزیر بهداشت جدید دولت دوازدهم در حالی از وجود فساد گسترده در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و وجود مافیای ۸۰میلیارد تومانی رسانه‌یی علیه خود سخن می‌گوید که همزمان با این هیاهو‌ها برخی‌ها در فضای مجازی و علیه شخص وزیر داستان یک شرکت داروسازی متخلف را بازگو کردند که اسناد نشان می‌دهد این شرکت جمع‌آوری داروی فشار خون مشکل‌دار را شش ماه به تأخیر انداخته است.

 

تهدید دولت انگلستان برای توقیف کشتی نفتکش رژیم موضوع مشترک روزنامه‌های هر دو باند حاکم است:

آرمان: پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: توقیف نفتکش بی‌پاسخ نمی‌ماند/ درباره اقدام انگلیس تصمیم می‌گیریم

کیهان: گزینه اقدام متقابل ایران، در فضای ادراکی و شناختی نظامیان و سیاسیون انگلستانی، به یک گزینه معتبر، باورپذیر و حتمی‌الوقوع، تبدیل شده است.. نیروهای نظامی انگلستان در منطقه و تمام کشتی‌های این کشور اعم از نفتکش و غیرآن می‌توانند سمت و سیبل هدف ایران باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f573b9ff-45ed-4aec-8d72-d0cdd52c48a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات