728 x 90

معنای تبلیغ برای «پهپاد و بالگرد»!

فعالیتهای موشکی رژیم
فعالیتهای موشکی رژیم

پاسدار محمدعلی جعفری در مراسم رونمایی از دستاوردهای نیروی زمینی سپاه گفت:

 «با توجه به فناوری پهپادی و بالگردی و تاثیر تعیین‌کننده‌یی که در انجام مأموریت دارد، در نیروی زمینی سپاه به این سمت می‌رویم که استفاده بهینه و خوبی از این موضوعات در عملیاتها به‌خصوص هلی‌برد، شناسایی دشمن در مناطق عملیاتی و تک هوایی داشته باشیم».

او در قسمتی دیگر «اقتدار و امنیت!»، ۲اسم مستعار ادامه موجودیت لرزان دیکتاتوری مذهبی را به تولید پهپاد و بالگرد ربط داد:

 «این مرکز اُورهال در کشور بی‌نظیر است و امیدواریم با رشد یگان بالگردی نیروی زمینی سپاه، شاهد افزایش اقتدار و برقراری هرچه بیشتر امنیت باشیم».

 

پاسدار جعفری در مراسم رونمایی از پهپاد و بالگرد

 

این در حالی است که سپاه پاسداران در بیانیهٴ 27مهر سال 96 پس از گرد و خاک موشکی مدعی شده بود:

 «به کوری چشم دشمنان به‌ویژه آمریکا و شبکهٴ خبیث صهیونیسم بین‌الملل، نفوذ منطقه‌یی و اقتدار و توسعهٴ توان موشکی جمهوری اسلامی که در شرایط تحریم کامل رقم خورده است نیز با شتاب بیشتر، بدون وقفه ارتقاء و تداوم خواهد یافت».

در آنجا هم کد «اقتدار» بازمصرف شده بود. به قول معروف: «سنگ مفت و گنجشک مفت!».

بازمصرف کد «اقتدار» در آن زمان برای آن بود که نیش اتمی افعی ولایت ‌فقیه کشیده شده بود و او نیاز داشت با به رخ‌کشیدن شهرهاى زیرزمینی موشکی، روحیه باخته نیروهایش را بازسازی کند. بیهوده نبود که پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده این‌چنین لاف می‌آمد: «پایگاههای زیرزمینی موشکهای دوربرد جمهوری اسلامی در همه استانها و شهرهاى این مرزوبوم مستقر هستند و در اعماق ۵۰۰متری و در دل کوه‌ها واقع‌شده‌اند».

 

اقتدار‌نمایی سپاه پاسداران با شهرهاى زمینی موشکی مورد ادعا، قبل از پهباد و بالگرد تراشی

 

بله آن موقع تب موشک و موشک‌سازی روی بورس بود؛ زیرا باید خلأ شکست پروژه هسته‌یی و بلندپروازیهای بربادرفته آن به‌نحوی پر می‌شد. عر و تیز موشکی با موشکهای غیردقیق در خاک سوریه به بهانهٴ گوشمالی داعش، بهترین فرصت برای جارزدن این اقتدار ناداشته بود. بعد هم صحبتهای خامنه‌ای و دلباختگی او به صنعت موشکی و حرفهای آن‌چنانی برای مصرف داخلی:

 «...کارتان خیلی عالی بود، خداوند از شماها قبول کند. این، عبادت ماه رمضان است هرچه می‌توانید روی موشک کار کنید؛ ببینید دشمن چقدر روی موشک حسّاس است، پس بدانید که چقدر کارتان مهم است همگی می‌توانید و تا می‌توانید و امکان دارید کار کنید؛ دشمن باید سیلی بخورد».

البته موشک‌دوستی علی خامنه‌ای بعد از آن بود که با حسرت‌به‌دلی بسیار از غنی‌سازی اورانیوم دل کند و گفت: «بمب اتم خلاف شرع است، بنابراین ما نمی‌سازیم!» این حرف او بسیار شبیه به حرف آن گربه ضرب‌المثل‌های شیرین فارسی بود؛ آنجا که دستش به گوشت نمی‌رسید می‌گفت پیف! پیف! بو می‌دهد». آقا هم به این دلیل فتوای تحریم بمب هسته‌یی را اعلام کرد که رؤیای دسترسی به آن بر باد رفته بود؛ البته یادش رفت که پیشتر گفته و بسیار بر طبل آن کوبیده بود که اتمی حق مسلم نظام است. علی‌ایحال، «حضرت امام!» هم می‌خواست جنگ خانمان‌سوز را ولو 20سال هم طول بکشد و تا آخرین خشت‌خانه‌های ایران ادامه دهد اما مجبور شد یک «غلط کردم» غلیظ بگوید و آبرویش را با شیطان معامله کند!

 

 

دلباختگی علی خامنه‌ای به موشک در دوران پیشا پهپاد و بالگرد! برای حفظ پایه‌های لرزان نظام

 

آیا این علامت نوش‌جان کردن زهر موشکی بعد از زهر هسته‌یی است؟

 در این رابطه خوب است نگاهی به رسانهٴ حکومتی جوان آنلاین به تاریخ 9اسفند داشته باشیم:

 «وزیرخارجه فرانسه ادعا کرده بلندپروازیهای ایران در رابطه با موشکهای بالستیک «بسیار نگران‌کننده» بوده و ناقض قطعنامه سازمان ملل‌متحد هستند. اما این برای اولین بار نیست که فرانسوی‌ها دست روی برنامه دفاعی کشورمان می‌گذارند و آن را تهدید معرفی می‌کنند. پیش از این نیز امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور چندین بار مواضع ضدایرانی اتخاذ کرده بود و از ایران خواسته بود آنچه وی «استراتژی تهاجمی» می‌خواند کاهش دهد و درباره برنامه موشکی خود شفاف‌سازی کند».

در وطن امروز 9اسفند نیز به ترم مشابهی برمی‌خوریم:

 «هم‌پیمانی آلمان و فرانسه با ایالات‌متحده آمریکا درباره تغییر برجام، موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد. «رویکرد سیاسی» و «بستر‌سازی رسانه‌یی» این 2کشور نشان می‌دهد برلین و پاریس، ژست قبلی خود درباره «حمایت همه‌جانبه از برجام» را کنار گذاشته و درصدد معامله با دولت ترامپ بر سر تغییر برخی مفاد توافق هسته‌یی و اضافه کردن موارد دیگری به برجام هستند. حتی به‌نظر می‌رسد تروئیکای اروپایی سعی دارد توافق جدیدی را میان خود منعقد کرده و مطابق آن، هر گونه ممانعت کشورمان از بازرسی اماکن نظامی و حتی آزمایش‌های موشکی کشورمان را به‌مثابه خروج رسمی ایران از توافق هسته‌یی قلمداد کند».

آیا این علامت نرمش قهرمانانه برای پروژه موشکی است؟

به نظر می‌رسد نرمش قهرمانانهٴ «مقام معظم!» قرار است این بار شامل حال اقتدار موشکی باشد. برای این‌که این عقب‌نشینی زیاد جلب‌توجه نکند، بزرگ‌نمایی صنعت «پهپاد و بالگرد» در دستور کار قرار گرفته است. در این رابطه برخی حرف‌ها و اظهارات علی خامنه‌ای را نباید زیاد جدی گرفت؛ به‌خصوص آنجا که در صحبت با هیأت سوری گفت:‌

 «اگر سران کشورها و ملت‌های منطقه تصمیم قاطع بر مقاومت بگیرند، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند!»

تجربه نشان داده است که او در ایزگم‌کردن، تنزه‌طلبی و مبرا جلوه دادن خود در مذاکرات پشت پرده با «قدرتهای استکباری!» ید طولایی دارد. نیمی از ضرب‌الاجل 120روزهٴ ترامپ گذشته است و وقتی سمبه پرزور باشد تجربه برجام اتمی نشان داده که مقام عظما! حاضر است در این زمینه یعنی موشکی هم نرمش قهرمانانه به خرج دهد. یادمان باشد که او در فروردین 94 هم گفته بود:

 «این مذاکراتی که دارد انجام می‌گیرد فقط در موضوع هسته‌یی است. ما در هیچ موضوع دیگری فعلاً با آمریکا مذاکره نداریم. این تجربه‌یی خواهد شد؛ اگر طرف مقابل از کج‌تابی‌های معمولی خودش دست برداشت، این یک تجربه‌یی برای ما می‌شود که خیلی خب، پس می‌شود در یک موضوع دیگر هم با اینها مذاکره کرد؛ اما اگر دیدیم که این کج‌تابی‌هایی که همیشه از اینها دیده‌ایم باز هم وجود دارد و کج راهه دارند می‌روند، خب طبعاً تجربه گذشته ما تقویت خواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa2489bf-87e4-46a5-964a-db7a1421a40f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات