728 x 90

مقابله با شبکه‌های نفوذ دیکتاتوری تروریستی آخوندها

سخن روز
سخن روز

«آنچه در اینجا مطرح است، دروغ است، دروغ گروهی که خود را به‌عنوان دانشمندان اصیل معرفی می‌کنند، به‌عنوان پوششی برای حمایت، تعهد و تعامل با رژیم. آنچه در خطر است آزادی بیان نیست، بلکه فقط یک استراتژی مبتنی بر حقه‌های کثیف، کمپینهای لکه‌دار و تحریف فاحش و شیطان‌سازی غیرقابل‌قبول مخالفان است».

این بخشی از سخنان خاویر سارسالخوس، معاون کمیتهٔ مقابله با دخالت‌های خارجی و اطلاعات غلط پارلمان اروپا است که هفتهٔ گذشته در افتتاح کنفرانسی در پارلمان اروپا به‌منظور مقابله با شبکه نفوذ دیکتاتوری تروریستی آخوندها در اروپا و اقدامات شیطان‌سازی این شبکه علیه مقاومت ایران، ایراد گردید.

در این جلسه آقای سارسالخوس، ضمن ارائهٔ کتابی که توسط گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در مورد شبکه‌های اطلاعاتی و نفوذ رژیم تهیه شده بود گفت: «این کتاب حاوی گزارش مفصلی از به‌اصطلاح "ابتکار کارشناسان ایران" به‌عنوان چتری برای پوشش و پنهان کردن استراتژی جاه‌طلبانه رژیم ایران برای گسترش روایت خود، شکل دادن به سیاست‌های غرب، تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیرندگان و افکار عمومی و شیطان‌سازی علیه اپوزیسیون ایران، با تمرکز بسیار ویژه بر شورای ملی مقاومت ایران، هست». وی افزود: «افشای فعالیت‌های گروه ابتکار کارشناسان ایران برای پیشبرد مواضع رژیم ایران واقعاً شگفت‌انگیز و مایه نگرانی است. حضور و مشارکت فعال در اتاقهای فکر، رسانه‌ها و ادارات دولتی شبکه‌یی از فعالان تابع دستورات تهران را نشان می‌دهد که به‌عنوان «عنصر نفوذی» در بحثهای حول سیاست در قبال ایران عمل می‌کنند». وی تأکید کرد که «این شروع کار است و باید دست به اقدامات عملی در این رابطه بزنیم».

در این کنفرانس که با حضور شماری از نمایندگان پارلمان و هم‌چنین دستیاران نمایندگان برگزار شد، استرون استیونسون هماهنگ‌کننده کارزار تغییر برای ایران، ضمن افشای یک شبکهٔ شیطانی وابسته به رژیم به نام «ابتکار کارشناسان ایران» گفت: «کارشناسان این شبکه پیوسته اطلاعات گمراه‌‌‌کننده‌یی را منتشر می‌کردند که توسط آخوندها طراحی‌شده بود و در عین‌حال جنبش اصلی اپوزیسیون دموکراتیک، شورای ملی مقاومت ایران و نیروی اصلی آن، مجاهدین خلق را شیطانی جلوه می‌دادند. ایمیلهای فاش شده نشان می‌دهد که رژیم مذهبی چگونه می‌خواست از شبکه کارشناسان، برای ایجاد روابط بین‌المللی با دانشگاهیان و محققان بانفوذ، نفوذ در دولتها، اتاق‌های فکر و گروه‌های مشاوره در بالاترین سطح، و گسترش تبلیغات رژیم در رسانه‌های غربی استفاده کند». وی در ادامه افزود: «این ایمیل‌ها پوشش کارهای مخفی رژیم ایران برای پیشبرد منافع رژیم ایران، از جمله برنامه هسته‌ای‌اش را آشکار می‌کردند و در عین‌حال توجه را از سابقه وحشتناک حقوق‌بشر منحرف می‌کردند. ایمیل‌هایی که به زمان شکل‌گیری شبکه کارشناسان بازمی‌گردد نشان می‌دهد که سعید خطیب زاده، مشاور ارشد و سخنگوی وزارت امور خارجه در تهران، چگونه برای ایجاد روابط دقیق با محققان دانشگاهی اروپایی و آمریکایی تلاش می‌کند». آقای استیونسون در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخشهایی از شبکهٔ نفوذ و لابی‌های رژیم به نتایج به‌دست آمده از تبادلات مزدوران پرداخت و گفت: «بررسی دقیق ایمیل‌های فاش شده نشان می‌دهد که چگونه اعضای شبکه کارشناسان، به‌شدت در حمله به اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق شرکت داشتند و مدعی بودند که آنها در داخل ایران هیچ حمایتی ندارند و با طیفی از اتهامات پوچ به این جنبش تهمت می‌زنند. منشأ تمام این تهمتها تهران است. آنها لفظی‌های سنتی آخوندها را طوطی‌وار بیان کردند و استدلال کردند که شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق نباید به‌عنوان یک جایگزین دموکراتیک قابل‌دوام برای رژیم فعلی ایران دیده شوند و اعلام کردند که تنها راه واقع‌بینانهٔ روبه‌جلو، احیای مجدد توافق هسته‌یی، لغو تحریم‌ها و ادامهٔ گفتگو و دیپلماسی با رژیم آخوندی است».

استرون استیونسون راه مقابلهٔ جدی و عملی با شبکه‌های نفوذ و دستهای پنهان هیولای خون‌آشام را حمایت از مردم و مقاومت ایران دانست و افزود: «زمان آن است که سازمان ملل، ایالات‌متحده، اتحادیه اروپا و انگلستان، مذاکرات با شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین برای حمایت از مردم ایران و سرنگونی دیکتاتوری مذهبی را آغاز کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b01f6ef-4881-4692-bcc5-204e734fa7c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات