728 x 90

مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز پنجشنبه 19بهمن ماه

مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی
مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز 19بهمن، بیشترین عنوانها به دعوت سران و مهره‌های رژیم برای نمایش ۲۲بهمن اختصاص یافته است. در کنار این عنوانها، تیترهایی حاکی از وحشت نظام از قیام جلب نظر می‌کند:

آرمان: حقوق مردم قربانی جناح های سیاسی نشود

اعتماد: ناشنوایی شاه و انقلاب مردم

اقتصاد پویا: نوری همدانی: مردم به‌دلیل گرانی و بیکاری در سختی به‌سر می برند مسئولان احساس مسئولیت کنند

قدس: تذکر علما و مراجع قم برای رفع مشکلات مردم

وطن امروز: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای دومین بار درباره نابسامانی‌های مدیریتی به رئیس‌جمهور نامه نوشت

خبر ارسال دومین نامه به حسن روحانی را آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد. یزدی، با انتقاد از وجود حقوق‌های نجومی و عدم ساماندهی فضای مجازی از سوی دولت، گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره معضلات فضای مجازی و مشکلات کشور نامه‌یی برای رئیس‌جمهور نوشته و ایشان جوابی داده است، متأسفانه دولتمردان نسبت به دلسوزی‌ها بی‌توجه هستند...باید با خلاف‌ها برخورد شود، چرا برخی باید میلیون‌ها تومان بگیرند و چند جا کار کنند اما عده‌یی دیگر دچار مشکلات جدی اقتصادی و معیشتی باشند. از اظهارات آیت‌الله یزدی اینگونه بر می‌آید که حوزه نسبت به‌عملکرد روحانی به‌ویژه درباره مسأله عدالت و معیشت ناراضی است.  از سوی دیگر اذعان حوزویان به بی‌توجهی دولتمردان نسبت به توصیه‌های دلسوزانه نشان می‌دهد در قم، یک نوع ناامیدی نسبت به بهبود اوضاع توسط دولت حسن روحانی ایجاد شده است.

در روزنامه‌های باند روحانی و همسو با او تلاش یک مرکز نظرسنجی حکومتی برای لاپوشانی قیام مردم ایران به چشم می‌خورد. این ارقام رژیم ساخته می‌خواهند نفی تمامیت رژیم با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی توسط مردم را به ادعای اعتقاد اکثریت مردم به اصلاح‌پذیری نظام جعل کنند: 

آرمان: اساتید در واکنش به نظر سنجیهای اخیر ایسپا هشدار دادند؛ کاهش امید مردم به اصلاح امور

اعتماد: ایسپا از اعتراض های دی ماه 96 گزارش داد؛ اعتقاد 60درصدی شهروندان به اصلاح پذیر بودن شرایط کنونی

ایران: هشدار به روایت آمار

 

این آمار سازی که علاوه بر ارگانهای دولتی، مهره‌های باند خامنه‌ای و روحانی در آن نقش دارند  مضحکه روزنامه‌های حکومتی شده است: 

جهان صنعت:‌ حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور آمار داده‌اند: «60درصد ایرانی‌ها هنوز به اصلاح‌پذیر بودن جامعه اعتقاد دارند اما 31درصد این اعتقاد خود را از دست داده‌اند. گویا آقای آشنا در زمینه آماردهی علی پروین را الگوی خود قرار داده فقط با این فرق که درصدهای علی پروین از 100بیشتر می‌شد ولی برای آقای آشنا به 100نمی‌رسد. 60درصد به اصلاح‌پذیر بودن اعتقاد دارند، 31درصد هم این اعتقاد را از دست داده‌اند.

خب 9درصد باقی مانده چه بلایی بر سرشان آماده است؟

الان سرنوشت 9درصد افراد جامعه در‌ هاله‌ای از ابهام است!

آیا این 9درصد همان فرار مغزها و مهاجرتی‌ها هستند که از مملکت فرار کرده‌اند؟

آیا این 9درصد در تصادفات جاده‌یی و از آلودگی هوا فوت شده‌اند؟

آیا 9درصد از جامعه در اتفاقات اخیر بازداشت شده‌اند؟

آیا کسی از این 9درصد خبر دارد؟

آقای آشنا حدود 8میلیون در مملکت گم شده‌اند. لطفاً جیب‌هایتان را بگردید ببینید کسی در جیب‌هایتان نیست!

 

روزنامه‌های حکومتی در روز 19بهمن در مقالات بسیاری نسبت به آرمانها و اهداف انقلاب 57   وارنه گویی کرده‌اند. در برخی موارد اما در دعوای باندی به گوشه‌یی از نحوه ربودن انقلاب ضدسلطنتی و علت جنگ ضدمیهنی توسط خمینی اذعان شده است

ابتکار: هر چه از آن فضا فاصله گرفتیم قدرت اصلی در دست برخی از افراد قرار گرفت و سایر گروه‌های سیاسی به حاشیه رانده شدند. به مرور، نظام در دست یک گروه خاص قرار گرفت و مسائلی مانند بازداشتها و زندانی‌ شدن گروه‌های خاص اتفاق افتاد، حتی در ادامه همین روند برخی گروه‌های سیاسی که تا آن زمان فعالیت داشتند به گروهک‌های غیرقانونی یا مرتد تبدیل شدند... تعهد را به تخصص ترجیح دادند. افرادی که تخصص نداشتند، مسئولیت‌های خطیری را عهده‌دار شدند. تداوم روند تعهد محوری مسأله‌ای مانند گروگانگیری دیپلوماتها به وجود آورد و آثاری بر کشور داشت که هم‌چنان ادامه دارد. در مجموع سوءمدیریتها سبب شد که مشکلات جنگ به وجود بیاید

 

روزنامه‌های حکومتی در وحشت از قیام برای تقسیم تقصیر به جنگ باندی پرداخته‌اند و بار دیگر وحشت خود را از پایان کار نظام ولایت ابراز کرده‌اند: 

 وطن امروز: جنتی در نطق پیش از دستور جلسه شورای نگهبان با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: دشمنان نمی‌خواهند مردم، 40ساله شدن انقلاب خود را جشن بگیرند، درباره برخی تلاش‌ها برای پایه‌گذاری فتنه‌های جدید، هشدار داد و افزود: مسئولان باید مراقب باشند و مجال ندهند فرصت‌طلبان و هتاکان به مقاصد شوم خود دست یابند.

در زمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی باید مسؤولیتها را به آدم‌های انقلابی و توانمند سپرد.

 

اقتصادپویا: واکنش رئیس مرکز مطالعات سیاسی و مدلهای اقتصاد بومی به اظهارات روحانی: اغلب مردم مطالبات اقتصادی دارند

اقتصاد پویا: واکنش یک اقتصاد دان به سخنان روحانی: نظرسنجیها نشان می‌دهد دغدغه اصلی مردم اقتصاد است نه چیز دیگر

کیهان: دولت چرا اصرار دارد اولویت مشکلات اقتصادی را انکار کند

نوآوران: جنتی: کاری نکنیم که بگویند اسلام توان مدیریت ندارد

نوآوران: علی خمینی: ریشه نارضایتی مردم اقتصادی نیست

 

روزنامه‌های باند خامنه‌ای، بحرانها  و بن‌بستهای نظام را به باند رقیب نسبت داده‌اند. در این دعوای باندی، شقه و ناکارآمدی و بن‌بست تمامیت نظام بارز شده است:

جوان: به‌دلیل وجود پاره‌ای از مشکلات، نارسایی‌ها و ضعفها در کشور با گذشت چهار دهه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، تحت تأثیر جنگ نرم دشمنان از یک سو و استحاله بعضی از نیروهای باسابقه حضور در جریان انقلاب از دیگر سو، افرادی در داخل به‌دنبال ایجاد تردید در حقیقت انقلاب و ازجمله انقلاب اسلامی هستند. این افراد به‌دنبال ایجاد تردید در ضرورت انقلاب و کارآمدی آن برای حل مسائل هستند... به مشکلات موجود در کشور اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اشاره می‌کنند و می‌گویند، همان مشکلات پیش از انقلاب، با گذشت چهار دهه از انقلاب به‌گونه‌یی دیگر رخ نموده است. مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، فسادهای اقتصادی، مالی و اداری، تبعیض و بی‌عدالتی و آلودگی مسئولان، نمونه‌هایی از مشکلاتی است که معتقدین به این دیدگاه به آن استناد می‌کنند. آنان می‌گویند در رژیم گذشته این مشکلات بود، اکنون هم این مشکلات وجود دارد. با استمرار این مشکلات، چه ضرورتی داشت که انقلاب انجام شود؟

رسالت: نباید درون یک نظام بود و در حال یا گذشته مسئولیتی داشت، و در عین‌حال نقش اپوزیسیون بازی کرد. این قسمی از «نفاق» است.

نمی‌شود با اظهارنظرها و چشمک‌های ظریف‌یا زمخت، خود را از این سمت سیاست به آن سمت سیاست سر داد و میان جناح‌های سیاسی در نوسان بود، و خود را در چارچوب مکتبی انقلاب اسلامی تعریف کرد. یک روز اصول‌گرا، یک روز اصلاح‌طلب، یک روز ولایت‌گرا و یک روز فامیل‌گرا،یک روز اهل بیتی فاطمی بود و یک روز اهل بیتی ابوبکری؛

 

در روزنامه‌های باندهای همسو با روحانی ناکارآمدی نظام به «مدیریت کلان» آن نسبت داده شده و غیرمستقیم خامنه‌ای و سیاستهایش را هدف قرار داده‌اند:

آرمان: شرایط و اوضاع و احوال شهروندان در عرصه گوناگون بر همگان آشکار است. چالشهایی چون فقر، افسردگی، تضعیف اخلاق اجتماعی، بی‌نظمی‌های اداری، فقدان اهداف کاربردی و... واقعیت‌های عینی روزمره است. دغدغه‌های شهروندان ایران‌زمین مسکن، غذا، لباس، اشتغال، بهداشت، آموزش است. بنابراین، هیچ هدف سیاسی، اعتقادی و ذهنی مقدم بر کاستن نا امیدی، درد و رنج، معیشت و... شهروندان وجود ندارد. وضعیت و تعدد فقرا یا مستضعفان معتبر‌ترین نشان حقانیت، کارآمد بودن یا درستی عملکرد مدیریت کلان سیاسی است... عرصه سیاسی کشور شدیداً گل‌آلود است. گل‌آلود به‌ این معنی که موضوع بنیادین یعنی وظیفه اصلی در انبوه واژه‌ها و جدل‌های غیرمرتبط یا غیر‌ضروری گم شده است.

 

انزوای منطقه‌یی و جهانی نظام، همراه با دعواهای باندی حول آن، مضمون مطرح در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع است:

ابرار: افشای سندی بین‌المللی که بازسازیها در سوریه را منوط به « گذار سیاسی واقعی» می‌کند

عصر ایرانیان: وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفر به تهران بار دیگر اظهارات مداخله‌جویانه خود علیه ایران را تکرار کرد: توهین تازه؛ ایران از سوریه اخراج شود!

وطن امروز: کسانی که نسخه ذلت وطنی می‌نویسند یا مزدورند یا جاهل

ولایتی، صبح روز چهارشنبه در همایشی به‌مناسبت دهه فجر انقلاب تصریح کرد: برخی‌ می‌گویند چرا باید به‌رغم مشکلات اقتصادی به سوریه، لبنان و عراق کمک کنیم؟ این صحبتها از روی کم‌توجهی‌ زده می‌شود یا با هدف خاصی القا می‌شود.

کیهان: در انتظار یک جو غیرت!،  حسین شریعتمداری: دولت کره جنوبی که امسال میزبان المپیک زمستانی ۲۰۱۸است، به هر یک از ۶۲۰۰ورزشکار شرکت کننده در این مسابقات، یک دستگاه تلفن هوشمند سامسونگ هدیه داد ولی به بهانه تحریم ایران از اعطای این هدیه به ۴ورزشکار ایرانی که برای شرکت در المپیک ۲۰۱۸به این کشور رفته بودند خودداری کرد!

این تحقیر شرم‌آور در حالی است که هدیه به ورزشکاران مصداق فروش نیست... بدون کمترین تردیدی باید گفت برخورد منفعلانه دولت و مجلس، نه فقط در بی‌جواب گذاشتن اهانتها و تحقیرهای کشورهای بیگانه، بلکه باج دادن به آنها - البته از کیسه ملت- باعث گستاخی آنها شده است، تا آنجا که حتی کره‌جنوبی هم از تحقیر آشکار نظام و مردم این مرز و بوم دغدغه‌ای به خود راه نداده و اطمینان دارد که دولت و مجلس و در مواردی دستگاه قضایی کشورمان برای منافع کلان و بی‌شماری که این کشور از بازار ۸۰میلیونی ایران به جیب می‌زند هیچ مانعی ایجاد نخواهند کرد!

گفتنی است که ورزشکاران کشورمان برای کسب افتخار به المپیک ۲۰۱۸کره‌جنوبی رفته‌اند. ولی باید پرسید این چه افتخاری خواهد بود که بهای آن اهانت و تحقیر ملت باشد؟! و آیا مسئولان دست‌اندر‌کار نباید به‌عنوان ابتدایی‌ترین اعتراض به دولت دست‌نشانده کره‌جنوبی، ورزشکاران اعزامی را فرا بخوانند؟!

 

سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی به بحرانها و دعواهای باندی در نظام اختصاص دارد:

آرمان: سخنگوی کمیسیون حقوق و قضایی خبر داد: بازدید از زندانها متوقف شد

آفتاب یزد: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: اگر مردان تضمین دهند که ناسزا نمی‌گویند ورود زنان به استادیوم مشکلی ندارد

اقتصاد پویا: معاون دادستان کل کشور: وزارت نفت آلودگی بنزینها را بپذیرد

اقتصاد پویا: در بحثی غیرعلنی تراز تجاری هزار درصد منفی شد!

تجارت: نحوه تعیین دستمزد کارگران برای سال ۹۷نشان داد؛ بازی نخ‌نما با خط فقر 

جوان: تسبیح پلاستیکی چین کمونیست در سجاده ترکیه سکولار

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/041ac142-4166-4465-a6d4-d84b775fd13e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات