728 x 90

نشانه‌های طوفان در راه

سخن روز
سخن روز

از لغو قرنطینهٔ نیم‌بند ۳هفته در استانها و ۲هفته در تهران می‌گذرد و چنان‌که انتظار می‌رفت آثار خیز کرونا به‌تدریج دارد بارز می‌شود.

گزارش تکان‌دهنده تلویزیون رژیم از خوزستان

شب گذشته تلویزیون رژیم در اهواز گزارشی پخش کرد که تا حدودی بیانگر فضای بحرانی است: «در استان خوزستان تعداد موارد مثبت بسیار بالا رفته و در اهواز سر به فلک کشیده است... دزفول و شوشتر هم آمار بسیار بالایی داشت... ما الآن داریم گوی سبقت را از همه می‌گیریم... خطر در کمین است! آمار بالاست! بیمارستان رازی دیگر ظرفیتش پر شده است!».

مدیر دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: «۱۸۶مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ظرف ۲۴ساعت در خوزستان شناسایی شده و روند سیر صعودی تعداد مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر دیده می‌شود».

احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، پیش‌بینی کرد: «انفجار بیماری در روزهای آتی در صورت تداوم وضع فعلی وجود دارد».

این وضعیت منحصر به خوزستان نیست. وضع در استانهای دیگر هم به همین منوال است. به‌گفته جهانپور متأسفانه در ۵ تا ۷استان مهمان‌پذیر ایران شاهد افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا بودیم و استانهای تهران، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و چند استان دیگر روند صعودی آمار ابتلا به ویروس کرونا را در روزهای اخیر گزارش دادند.

باید توجه داشت این حرف را جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم که نوک پیکان جعل و دروغ در قضیهٔ کرونا محسوب می‌شود، می‌گوید.

معنی ادامه تعطیلی جمعه‌بازارها

نکته قابل توجه این‌که امروز قرار بود نمایشهای جمعه در شهرستانهای به‌اصطلاح سفید که تبلیغات حکومتی که تعداد این شهرها را ۱۱۶ اعلام می‌کند، برگزار شود. اما این هفته هم این کار صورت نگرفت و به هفته بعد موکول شد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تعداد استانهای آلوده بسیار بیش از ۷استانی است که جهانپور ادعا می‌کند. اما شگفت آن‌که به‌موازات تشدید وخامت اوضاع، هر روز آمار کمتری از آمار در گذشتگان نسبت به روز قبل اعلام می‌شود. آمار درگذشتگان در روز پنجشنبه ۷۱نفر و در روز جمعه ۶۳نفر اعلام شد و البته باز هم آمارها به تفکیک استان اعلام نشد چون در این‌صورت جعل و دروغ رژیم به‌سرعت نمایان می‌شد. کما این‌که به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران به‌نقل از سخنگوی ستاد کرونا در استان کرمانشاه شمار در گذشتگان در یک روز در این استان ۷۷نفر بوده است.

دروغ و دغل رژیم در اعلام آمار و واقعیتهای مربوط به کرونا آن‌قدر مفتضح است که حتی در درون رژیم کسی به آن باور ندارد و کمتر کسی است که این آمار را مورد تخطئه و تمسخر قرار ندهد. در همین رابطه رئیس سازمان نظام‌پزشکی رژیم گفت: ««قطعاً آماری که اعلام می‌شود با آن چیزی که به‌صورت واقع اتفاق می‌افتد، تفاوت دارد».

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران گفت: «با شتاب‌زدگی برای عادی کردن شرایط جان مردم را به‌خطر نیاندازید».

اعتراف به وخامت اوضاع در بالاترین سطوح مدیریت

نکته قابل توجه این‌که اکنون اعتراف به وخامت شرایط، پیشروی ویروس و شمار وحشتناک مبتلایان و درگذشتگان از سطح مدیران میانی ارتقا یافته و به بالاترین مهره‌ها و کارگزاران رژیم رسیده است. نمکی، وزیر بهداشت دولت روحانی، ضمن مقایسه بودجه‌های نجومی که کشور‌هایی با درآمدهای سرانه چند ده برابری نسبت به ایران، به مقابله با کرونا اختصاص دادند، با مقدار ناچیزی که رژیم به این امر اختصاص داده، فاش کرد که همان یک میلیارد یورویی هم که خامنه‌ای موافقت کرده بود که به مقابله با کرونا اختصاص یابد، هنوز هیچ چیز به‌دست وزارت بهداشت و درمان نرسیده است.

اعتراف بالاترین مدیرانی که طی این مدت در ارائه آمار و اطلاعات دروغ مربوط به کرونا شرکت فعال داشته‌اند، چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

اول. آن‌که ابعاد فاجعه آن‌چنان است که رژیم دیگر قادر به کتمان آن نیست.

دوم. ترس از واکنش‌های اجتماعی که پس از اوج‌گیری بیماری و برملا شدن شمار دهشتناک تلفات، در راه است.

سوم. این اعترافات بیانگر فشار شدیدی است که از سوی پایین و توده‌های به‌جان آمده مردم به رژیم وارد می‌شود و از نشانه‌های بروز شکاف و شقه، در رأس نظام است.

البته خامنه‌ای و روحانی با سیاست دروغ و شانتاژ تلاش می‌کنند بر روی واقعیت‌ها سرپوش بگذارند اما این دروغهای رسوا هم‌چون بنزین بر روی آتش خشم‌وکین مردم از رژیم ولایت عمل می‌کند و طوفان در تقدیر را نزدیک و نزدیک‌تر می‌سازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd3bd0e0-3a84-4cba-9a3c-7e5e93de9c67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات