728 x 90

نیاز «شاه سلطان ولایت» به شوی حکومتی در 22بهمن

نیاز شاه سلطان ولایت
نیاز شاه سلطان ولایت

 

علی خامنه‌ای: این 22بهمن از آن ۲۲بهمن‌های تماشایی خواهد بود

آخوندهاشم حسینی بوشهری: «روز ۲۲بهمن ملت ایران به‌گونه‌یی در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند که ابرقدرتها احساس خجالت می‌کنند».

آخوند علم‌الهدی: نص صریح آیه ۱۲۰سوره توبه می‌گوید که راهپیمایی ۲۲بهمن بالاترین عبادت است!

***

علی خامنه‌ای روز پنجشنبه 19بهمن، یک دیدار فرمایشی با عوامل دستچین خود ترتیب داد،‌ او در این نمایش حکومتی سعی کرد با پنهان شدن در پشت واژه‌های به‌شدت مقلوب « انقلاب» و «اسلام»، صورت خود و نظام درآستانهٴ سقوطش را با سیلی سرخ نگهدارد.

در سی ونهمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی، در حالی که دیوار شهرهاى میهن پر از شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» شده، «شاه سلطان خلیفه» به مهره‌های ریزشی خود وعده داد که نگران نباشند زیرا «این 22بهمن از آن ۲۲بهمنهای تماشایی خواهد بود». او مشخص نکرد جنبهٴ «تماشایی» بودن این 22بهمن، در چه چیزی است اما از مراسم فرمایشی ترتیب داده شده در «بیت رهبری» ـ که براستی یادآور «سپاس شاهنشاها» گفتنهای گارد جاویدان» در اواخر عمر سلطنت شاه بود ـ می‌شد وجه تماشایی و نمایشی، شوی 22بهمن مورد ادعای خامنه‌ای را حدس زد.

البته واعظی رئیس دفتر روحانی پیشتر پرده از چرایی این تماشاخانه‌سازی برداشته و تتة نظام را روی آب انداخته بود:

«شرایطی که الآن منطقه ما داره شرایط خاصی هست و ما در منطقه‌یی داریم زندگی می‌کنیم که بحرانهای مختلفی درش هست.... ما با یک شرایط ویژه‌یی مواجه هستیم آمریکا تلاشش بر این هستش که به نوعی فشار به ایران بیاره و لذا ما همه شخص رئیس‌جمهور اعضای دولت تقاضا و خواهششون از مردمی هستش که حضورشون در راهپیمایی 22بهمن در سراسر کشور بسیار تعیین‌کننده هستش و باعث خواهد شد که توطئه‌یی که همواره دشمنان ایران داشتند و دشمنان اسلام داشتند اینها خنثی بشه».

بله معلوم شد که نظام با «شرایط ویژه» مواجه است. این شرایط ویژه چیزی نیست جز اقرار آشکار اما به زبان معکوس به وضعیت انفجاری جامعه و آستانه‌ی سقوط رژیم. اگر به این وضعیت نزدیک شدن به ضرب‌الاجل 120روزه‌ی اولتیماتوم آمریکا در مورد برجام و دیگر معضلات رژیم را بیفزاییم متوجه علت عجز و لابة خامنه‌ای برای شرکت در این شوی حکومتی خواهیم شد.

تجربه‌ سالیان نشان داده که نقاط قدرت‌نمایی رژیم یا بهتر بگوییم نقاط تظاهر به قدرت رژیم از قضا درست نقطهٴ ضعف و استیصال آن است. دقت در اظهارات گردانندگان نمازهای حکومتی جمعه که در حقیقت از خود خامنه‌ای و اتاق فکر او خط می‌گیرند،‌ این واقعیت را برجسته‌تر می‌کند.

امام جمعه قم هاشم حسینی بوشهری:

«روز ۲۲بهمن ملت ایران به‌گونه‌یی در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند که ابرقدرتها احساس خجالت می‌کنند».

آخوند علم‌الهدی:

«راهپیمایی ۲۲بهمن نمایش قدرت مردم در این نظام و پایمردی مردم در این نظام است».

نیاز عاجل به نمایش کذایی قدرت علم‌الهدی را برآن می‌دارد که در روز روشن قرآن را تفسیر به رأی کند و از آن آیه‌یی در راستای تأیید راهپیمایی 22بهمن بیرون بکشد.

« بزرگان دینی توصیه کردند اما من می‌گویم نص صریح آیه ۱۲۰سوره توبه، بالاتر از این توصیه‌ها، می‌گوید راهپیمایی ۲۲بهمن بالاترین عبادت است!... هر مسلمانی که قرآن را قبول دارد باید در روز ۲۲بهمن به راهپیمایی برود».

 به نظر می‌رسد اگر در زمانی امثال ابوهریره‌های در زمان معاویه، احادیث پیامبر را جعل می‌کردند، ابوهریره‌های زمان ما، مانند علم‌الهدی ابایی ندارند از خودشان آیه جعل کنند و آن را با صدای گوشخراش نیز جار بزنند. غافل از این‌که در عصر کبیر آگاهی و شیوع شبکه‌های مجازی طشت رسوایی آنها پیشاپیش از بلندترین بام‌ها به زیر افتاده است و نمی‌توانند در مسیر سقوط شتابان، از این‌گونه نمایشات مشمئزکننده،‌ لو رفته و تصنعی طرفی ببندند.

 
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b606d5b8-ec87-4e8a-bc95-76592244be52"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات