728 x 90

همبستگی مردمی نقطه مقابل قساوت آخوندی درحادثه سیل

همبستگی مردمی در مقابله با سیل
همبستگی مردمی در مقابله با سیل

همبستگی و سخاوت ویژگی مردم است که هنگام مشکلات سخت برای مردم نمود پیدا می‌کند.

در مقابل رژیم ضدبشری آخوندی که قسی و غارتگر است، مردم ایران با همهٔ فقر و ناداری، هنگام بروز فاجعه به یاری هموطنانشان می‌شتابند، این پدیده را در هنگام بروز همهٔ بلایای طبیعی دیده‌ایم.

درحادثه زلزله در مناطق مختلف کشور نظیر زلزلهٔ رودبار، زلزلهٔ بم و زلزلهٔ کرمانشاه شاهد بودیم که کمک‌رسانی‌های مستقل مردمی به مصیبت‌زدگان بی‌دریغ از همه شهرهای میهن روانه آن مناطق شد.

این در شرایطی بود که نیروهای سرکوب رژیم مانع کمک رساندن مستقل مردمی به مردم زلزله می‌شد و این سیاست ضدمردمی در جریان زلزله منطقه کرمانشاه به اوج رسید.

در جریان وقوع سیل در مناطق مختلف کشور نیز حاکمیت آخوندی قبل از این‌که به فکر مصیبت‌زدگان باشد در فکر امنیت ضدمردمی و ننگین خودش است و زرهپوش و عناصر نظامی و انتظامی را تحت عنوان کمک‌رسانی به شهرها گسیل کرده است.

 

هراس رژیم از همبستگی مردمی

به‌دنبال فراخوان خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، این اقدامات مردمی است که بار دیگر شکوه و بزرگی ملت ایران را به نمایش گذاشته است.

هراس حاکمیت آخوندی نیز از این همبستگی مردمی است چرا که می‌داند در صحنه اصلی رویارویی با مردم ایران حرف آخر را همبستگی مردمی می‌زند.

در جریان وقوع سیل در مناطق کشور به‌رغم تبلیغات حکومتی در مورد کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، آنچه که در صحنه دیده می‌شود و گزارشات مردمی هم مؤید آن است، کمکهای مردمی به سیل‌زدگان است.

 

تلاش‌های مردمی در جریان سیل گلستان

در جریان سیل در استان گلستان پیر و جوان به صحنه شتافته‌اند، اما خبری از نیروهای نظام نیست، در حالی که مقامات حکومتی طبق معمول خودشان را به مقابل دوربین تلویزیون رسانده‌اند و مشغول حرافی و آمارسازی هستند.

درویدئو کلیپ‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است در استان گلستان مردم به‌ویژه جوانان مشغول پرکردن گونی شن برای جلوگیری از گسترش سیل در منطقه‌ هستند. این جوانان و مردم آق‌قلا و جوانان گمیش تپه هستند که با همه توش و توان خود به یاری همشهریان سیل‌زده و مصیبت‌زده خود شتافته‌اند. مردم با قایقهایشان به انتقال افراد گرفتار سیل و رساندن آنها به منطقه امن مبادرت می‌کنند.

مردم برای کمک به سیل‌زدگان با هر وسیله‌ای به سوی کانون حادثه می‌شتابند در یک ویدئو کلیپ کمکهای مردمی منطقه آق‌قلا دیده می‌شود که گوشه‌ای از دردها ی مردم سیل‌زده و مصیبت‌زده را تسکین می‌دهند.

در یک ویدئو کلیپ خانم سالخورده‌ای دیده می‌شود که در میان سیل کودک یتیمی را زیر بال حمایت خود گرفته است.

مردمی هم که نتوانسته‌اند به صحنه برسند به هر شکلی از مصیبت‌زدگان حمایت می‌کرده‌اند، از جمله آنها کودک معلولی است که تنها داراییش یعنی موجودی ناچیز قلکش را با دنیایی از مهر هدیه کرده است.

 

اهدای کت توسط پیرمردی در سرپل‌ ذهاب

در منطقه سرپل‌ ذهاب هم پیرمردی کتش را به سیل‌زدگان منطقه اهدا کرده است، مردمی هم که دارای خانه، هتل و مهمان‌سرایی هستند درهای خانه، هتل و مهمان‌سرای خود را به رایگان به روی مردم مصیبت‌زده گشوده‌اند.

این در حالی است که نیروهای سرکوب از ترس بروز خشم مردم، با گسیل‌شدن در منطقه به فکر ممانعت از شورش مردم هستند.

این همبستگی مردمی در کمک به یکدیگر در روزهای سخت و حادثه برگی از اتحاد مردمی است که در پی نفی تمامیت نظام ولایت فقیه هستند.

 

سیاست‌های ضدمردمی رژیم

نظامی که با سیاست‌های ضدمردمی و چپاولگرانه خود در زمینه تخریب جنگلها و جنگلتراشی در شمال، لایروبی نکردن رودخانه‌ها، فروش حریم رودخانه‌ها و بستن مسیل‌های سیل توسط مهره‌ها و نهادهای نظام و ساختن سازه‌هایی در اطراف آنها، نظیر رودخانه قم که باعث سیل ویرانگر در سال ۹۸ در این شهر شد و یا مسدود کردن مسیل بین دروازه قرآن شیراز و کوه نزدیک آن که علت اصلی حادثه سیل روز ۵فروردین ۹۸ در شیراز شد.

در زمان حادثه هم تنها کاری که حاکمیت آخوندی می‌کند گسیل نیروهای سرکوبگر و راه انداختن دودودم در زمینه کمک‌رسانی نیروهای آن به مردم است.

قصد حکومت آخوندی از گسیل این نیروها به مناطق حادثه‌دیده جلوگیری از خشم مردم و جلوگیری از تبدیل اعتراضات مردم به یک اعتراض سراسری است.

آن‌چنان که در جریان سیل روزهای اخیر نیروهای سرکوب را به منطقه سرپل‌ ذهاب و به شیراز گسیل داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bdf232fe-ef2e-4fdd-93cc-a4e5f59f4def"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات