728 x 90

همه‌چیزخواران نظام ولایت

افزایش نقدینگی و تورم افسارگسیخته
افزایش نقدینگی و تورم افسارگسیخته

خامنه‌ای گفته بود اژدهای فساد، هفت سر دارد. البته آدرس هر هفت سر اصلی آنرا باید در بیت ولی‌فقیه و متعلقاتش که همان ابر کارتل‌های نظام هستند جستجو کرد. اما داستان غارت و بالا کشیدن داراییهای مردم ایران فقط به این هیولای هفت سر ختم نمی‌شود، از اژدهای کوچکتر تا زالوهای همه چیز خوار نظام به صف هستند.

دهنوی عضو مجلس ارتجاع می‌گوید: «اگه یک جوان امروز بخواهد یک گاوداری راه بیندازد صد و هیجده تا مدرک و تاییدیه لازم دارد... . برای راه‌اندازی یک دستشویی بین راهی، بین جاده‌یی تهران و مشهد ۹ماه رفت و آمد کرده، صدتا تأیید هم از او خواسته‌اند آخر هم مجوز ساخت دستشویی بین راهی به او ندادند. بعد چه کسی در این فضا کی مجوز می‌گیرد؟ آن کسی که رابطه دارد».

 

«ماشین چاپ پول» مربوط به چند فقره دیگر از زالوهای نظام است که با وضع قوانین ضدونقیض بر سر راه خرید و فروش خودرو، سالی حداقل ۱۱هزار میلیارد تومان از خریدار و فروشنده مکش می‌کنند.

جای پای زالوهای حکومتی حالا مدتهاست روی سفرهٔ مردم هم علنی شده است. از خرداد ۹۸ تا امروز شیر از لیتری ۴۵۰۰تومان به ۱۴هزار تومان رسیده. دامداران هیچ سهمی از این افزایش نداشته‌اند و بر اساس همان قوانین آخوند‌ساخته افزایش قیمت مستقیم به کیسه رانت‌خواران سرازیر شده است.

تخم مرغ هم که امروز هر شانه تا ۶۵هزار تومان فروخته می‌شود در کمتر از یک ماه تا ۲۰هزار تومان افزایش داشته و این افزایش مستقیم به جیب رانت‌خوارانی رفته که با ارز دولتی ۴۲۰۰تومانی نهاده‌های دامی را وارد کرده و با قیمت آزاد به مرغداریها تحمیل کرده‌اند.

 

در نتیجه تخم‌مرغ از ابتدای سال۱۴۰۰ از شانه‌ای ۲۷ تا۳۰هزار تومان در شهریورماه به شانه‌ای ۶۵هزار تومان رسیده است.

البته زالوهای نظام از آب هم کره می‌گیرند. یا شاید درست‌تر این است که بگوییم از خون مردم آجرهای کاخ‌هایشان را می سازند

آخوند پژمانفر عضو مجلس ارتجاع این‌طور اعتراف می‌کند: «یک تعدادی اصلاً کاسبی‌شان این هست که دایم می‌روند مجوز از این جا و آن جا می‌گیرند و این مجوز ها را می‌فروشند... . ما همه چی رانت داریم. همکار بزرگوارمان می‌فرمایند که نانوایی رانت درست کردند. برای یک مجوز نانوایی رانت درست کردند».

کره‌ای که اینها از آب می‌گیرند نتیجه‌اش مستقیم می‌ریزد در افزایش نرخ تورم و گرانی و کوچک شدن سفرهٔ مردم.

جالب است که آش آن‌قدر شور شده که روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران و هم کاسه با رئیسی جلاد، میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت رئیسی را که مدعی «ریشه کردن خلق پول» شده به سخره گرفته و پرده از یک رقم چپاول عظیم برداشته و فاش کرده که دولت رئیسی هم در ماه ۱۰۰هزار میلیارد تومان اسکناس بدون پشتوانه چاپ می‌کند». جوان نوشته است: «وقتی بودجه دولت در سال‌جاری کسری بودجه‌یی بالغ بر ۵۰۰‌هزار‌میلیارد‌تومان دارد و بانک‌های زیان‌ده نیز از امتیاز پرداخت سود علی‌الحساب به سپرده‌گذاران برخوردارند، باید از میر‌کاظمی پرسید چگونه می‌خواهد خلق پول ماهانه حدود ۱۰۰هزار میلیارد‌تومان را ریشه‌کن کند؟!».

 

جالب است که برخی محافل که دستشان موقتاً از رانتهای بالادستی قطع شده و صدای پایینی‌ها را شنیده‌اند به‌صورت سربسته در مورد تهدید قیام و انفجار اجتماعی به نظام هشدار می‌دهند که در صورت ادامه این روند: «نکته نگران‌کننده آنجا است که این «کهنه‌زخم‌» ها زمانی سر باز می‌کنند و ممکن است با شیوه و روشی ناآرام واکنش نشان دهند. در صورت تجمیع این واکنش‌ها نگرانی‌هایی جدی و اساسی به‌وجود خواهد آمد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31c3ee9c-ecd0-41d2-8043-6e9fe843fe54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات