728 x 90

واردات قطره‌چکانی واکسن! آن‌هم برای خواص - مروری بر رسانه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه ۱۹اسفند، تیترهای صفحات اولشان را به بحرانهای اقتصادی اجتماعی از جمله گرانی، فقر، ناکارآمدی، پیامدهای گرانی اینترنت، بازارهای کساد شب عید و حقوق نازل کارگران اختصاص داده‌اند. در برخی از این مطالب نسبت به شکست سیاست‌های سرکوبگرانهٔ رژیم اعتراف شده. در کنار آن تیترهای مربوط به بن‌بست مذاکرات برجام در روزنامه‌های باند مغلوب جلب نظر می‌کنه. که این تیترها در روزنامه‌های باند خامنه‌ای تبدیل به تیترهای تهاجمی علیه دولت روحانی شده‌اند. روزنامه‌های باند خامنه‌ای به‌خصوص کیهان، در تیترهای صفحات اولشون بر طبل صدور جنگ در منطقه کوبیده‌اند. صف‌بندی باندهای حاکم بر سر کرسی ریاست‌جمهوری نظام هم از موضوعات ثابت این روزهای روزنامه‌هاست.

واردات قطره‌چکانی واکسن! آن‌هم برای خواص

بحران اوجگیری مجدد کرونا در استانهای مختلف هم زمان با روشدن فساد حکومتی در توزیع واکسن و روند کند واکسیناسیون، مهم‌ترین بحرانی است که روزنامه‌ها مطرح کرده‌اند و ابراز نگرانی از پیامدهای این سیاست هم در روزنامه‌های مختلف دیده می‌شود.

«خوزستان در قرنطینه و بحران» عنوان مطلبی است از روزنامه آرمان که ضمن انعکاس هشدارهای مقامات بهداشتی در مورد شدت تلفات و فراگیر شدن بیماری در این استان به روند کند واکسیناسیون و بی‌خیالی دولت اشاره کرده و از جمله از به‌قول خودش «پارتی بازی» در تزریق واکسن خبر داده و نوشته است: «در حالی‌که تا به امروز تاکنون ۵۷۰هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است، اخباری در رابطه واکسیناسیون افراد خاص به گوش می‌رسد. یکسری از افراد بی‌آن که جزء کادر درمان و یا سالمند باشند، واکسن کرونا تزریق کرده‌اند. برخی افراد مدعی شدند که بستگان برخی از مسئولان بیمارستانها و حتی مسئولان در فاز یک واکسیناسیون بدون نوبت واکسن دریافت کردند».

رسوایی تزریق واکسن به خواص نظام به قدری در روزنامه‌ها گسترده است که یک روزنامه باند ولی‌فقیه در صفحه طنز خود تلاش کرده آنرا در حد بستگان مسولان بیمارستانها محدود کنه.

سیاست روز در قسمتی از ستون طنزش با اشاره به اظهارات مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی که گفته بود «واکسن‌ها یخ زده هستند و هنگامی از حالت یخ زده در می‌آیند اگر تزریق نشوند، باید دور ریخته شوند و به همین دلیل برای این‌که واکسن‌ها در چنین شرایطی دور ریخته نشوند، در آن لحظه شخصی را پیدا می‌کنند و واکسن را به او می‌زنند». این روزنامه در ادامه نوشته است: «ما از این انشا نتیجه می‌گیریم که...

الف) بستگان و نورچشمی‌های مسئولان واکسن فایزر را دریافت کرده‌اند و این بنده خدا به وظیفه سازمانی خود عمل کرده و مشغول توجیه کردن است.

ب) بستگان و نورچشمی‌های مسئولان واکسن فایزر را دریافت کرده‌اند و این بنده خدا به وظیفه سازمانی خود عمل کرده و مشغول آسمان ریسمان بافتن است.

ج) بستگان و نورچشمی‌های مسئولان واکسن فایزر را دریافت کرده‌اند و این بنده خدا به وظیفه سازمانی خود عمل کرده و مشغول ماله‌کشی است.

د) بستگان و نورچشمی‌های مسئولان واکسن فایزر را دریافت کرده‌اند و این بنده خدا به وظیفه سازمانی خود عمل کرده و مشغول خودزنی است.

دهن‌کجی به نظام! از دانشگاهها تا کف خیابان

روزنامهٔ حکومتی همدلی در یک بررسی در مورد مهاجرت نخبگان زیر عنوان «چرا می‌روند»، اذعان کرده در سال۹۸، ۹۰۰ استاد از ایران خارج شده‌اند. در ادامه فرضیهٔ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رژیم را که گفته استادان دانشگاه به‌خاطر کمبود حقوق مهاجرت می‌کنند را رد کرده و به‌نقل از یک جامعه‌شناس حکومتی نوشته است، وقتی دخالت‌ها در امر تدریس در دانشگاهها شروع شد مهاجرت ها کلید خورد. این کارشناس حکومتی دخالت کنندگان در کار استادان را با عباراتی توصیف کرده مثل «دست چپ یا راست خودش را تشخیص نمی‌دهد، نامتخصص، کسانی که استادان را اخراج می‌کنند و صلاحیت علمی ندارند».

«چرا از مواد محترقه در چهارشنبه‌سوری استفاده می‌شود» عنوان مطلب روزنامه آفتاب یزد است که به‌نقل از یک کارشناس حکومتی به این سؤال پاسخ داده و نوشته است «نسل حاضر نسل جوان است و چون چیزی برای شادی برایشان نگذاشته‌ایم با چنین رفتارهای بعضاً خطرناکی می‌خواهند خودشان را شاد کنند. امسال هم همانند سالهای گذشته از مواد محترقه استفاده می‌کنند که هم شادی‌شان را نشان دهند و هم نوعی بخواهند دهن کجی کنند».

«دولت؛ مقصر آبان ۹۸» حرفهای شمخانی دبیر شورایعالی امنیت رژیم است که روزنامه وطن امروز انعکاس داده و برای در بردن نظام، کاسه کوزهٔ تمام مشکلات را بر سر دولت روحانی شکسته و در مورد قیام مردم بعد از گرانی بنزین از جمله نوشته است: «این تصمیم با توجه به این‌که یک بار در گذشته هم اتخاذ شده بود، می‌توانست بهتر گرفته شود و موجب شکل‌گیری هزینه‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی برای کشور نشود». شمخانی در ادامه بار دیگر از قیام آبان ۹۸ تحت عنوان «بحران امنیتی برای نظام» اسم برده و علت آنرا «ضعف در نحوهٔ ارتباط با جامعه» ارزیابی کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/080c16a8-51da-4fe3-a43d-537da41224f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات