728 x 90

واشنگتن؛ کارزار پرشکوه ایرانیان برای آزادی

تظاهرات ایرانیان آزاده در واشنتگن در سالگرد ۱۹ بهمن سال ۶۰
تظاهرات ایرانیان آزاده در واشنتگن در سالگرد ۱۹ بهمن سال ۶۰

روز شنبه ۱۹ بهمن ۹۸ (۸فوریه ۲۰۲۰) در سالگرد ۱۹بهمن، حماسه عاشورای مجاهدین، در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران و در حمایت از قیام مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی، تظاهرات بزرگی از هواداران مجاهدین خلق ایران در مقابل کاخ‌سفید در واشنگتن برپا شد.

تظاهر کنندگان با در دست داشتن پرچم ایران و فریاد شعارهای قیام مردم ایران، ”مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور”، و شعارهای ”نه تاج و نه عمامه، آخوند کارش تمومه” صدای قیام‌کنندگان در ۱۹۱شهر ایران را به گوش جهانیان رساندند.

 

در این تظاهرات خانم سونا صمصامی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا به سخنرانی پرداخت و از جامعه جهانی خواست که پرونده نقض حقوق‌بشر رژیم به‌خصوص قتل ۱۵۰۰قیام‌کننده و دستگیری ۱۲هزار نفر و احکام سنگین علیه قیام‌کنندگان در شورای امنیت ملی متحد بررسی شده و از سرکوب قیام‌کنندگان ممانعت به‌عمل آید.

 

در این تظاهرات و راهپیمایی مقابل کاخ‌سفید که به‌مدت ۳ساعت ادامه پیدا کرد، قاضی تدپو که به‌مدت ۱۴سال عضو مجلس نمایندگان آمریکا بوده و ریاست زیرکمیته ضدتروریسم کمیته روابط خارجی کنگره را به عهده داشت به سخنرانی پرداخت و ضمن حمایت از قیام کنندگان، بر نقش کلیدی مجاهدین خلق ایران و مجاهدان اشرف ۳ تأکید ورزید.

 

نماینده توماس گرت که چندین دوره عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بود به سخنرانی پرداخت و تأکید کرد قیام مردم ایران قطعاً و یقیناً پیروز خواهد شد.

سرهنگ وسلی مارتین سخنران دیگر این برنامه بر نقش جنایتکارانه قاسم سلیمانی و مزدوران رژیم آخوندی در عراق تأکید نمود و گفت حذف قاسم سلیمانی ضربه جبران ناپذیری به رژیم آخوندی و مزدورانش در عراق وارد کرده است. سرهنگ مارتین وحشت روزافزون رژیم آخوندی از مجاهدین خلق ایران را دلیل بر ضعف رژیم آخوندی و قدرت مقاومت ایران دانست.

 

مارال ابو علی دارنده ۷مدال طلا و نقره از مسابقات بین‌المللی و آمریکا در رشته کاراته شوتوکان ـ یکی از رشته‌های هنرهای سنتی رزمی ـ به سخنرانی پرداخت و به حمایت از جوانان و ورزشکاران ایران که در مقابل رژیم آخوندی قد علم کرده‌اند پرداخت. وی ضمن حمایت از جوانان ورزشکاری که خود را از سلطه رژیم آخوندی رها کرده و حاضر نشده بودند دست‌آوردهای ورزشی‌شان در صحنه بین‌المللی به جیب آخوندهای حاکم بر ایران برسد، گفت: «جوانان ایران همان‌طور که دیکتاتوری پهلوی را نفی کردند، ولایت فقیه را هم نفی می‌کنند و آینده از آن ایرانی است که بر مبنای یک حکومت جمهوری مبتی بر آرای مردم ایران، جدایی دین از دولت، تساوی زن و مرد و عدم دخالت در امور کشورهای دیگر شکل بگیرد و اینها همان آرمانهایی هست که در طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای آینده ایران به‌وضوح تصریح شده است».

 

خانم طاهره شفیعی به‌عنوان نماینده جامعه ایرانیان در ویرجینیا به سخنرانی پرداخت و گفت: «قیام آبانماه به‌وضوح نشان داد که رژیم اصلاح ناپذیر آخوندی راهی به جز سقوط به زباله‌دان تاریخ ندارد و این مهم انجام خواهد شد با رزم و پیکار ملت ایران و مقاومت سازمان‌یافته و جوانان شورشی.».

 

آقای مهدی قائمی به‌نمایندگی از جوامع برگزار کننده گفت: «پیامهای گرم‌مان را از اینجا به شهرهای شورشی، به زنان و مردان کانون‌های شورشی، که به قیام علیه رژیم آخوندی برخاسته‌اند تا آزادی و برابری را به سرزمین شیرو خورشید بیاورند میرسانیم. ما خواستار به‌رسمیت شناخت حق مردم ایران برای سرنگونی تمامیت رژیم آخوندی هستیم و تا محقق شدن سرنگونی این رژیم دمی از پای نخواهیم نشست».

 

انعکاس تظاهرات در خبرگزاریهای بین‌المللی

در این تظاهرات تلویزیونها، خبرگزاریها، و روزنامه‌ها حضور پیدا کرده و به تهیه عکس و فیلم و گزارش پرداختند.

تظاهرات بزرگ هموطنان و اشرف‌نشانها در واشنگتن بازتاب گسترده‌یی در رسانه‌های آمریکا و جهان داشت. از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس در ۵انعکاس جداگانه همراه با تصاویر، به این تظاهرات پوشش داد. آسوشیتدپرس در اولین انعکاس خود نوشت: «هواداران مقاومت ایران و اپوزیسیون اصلی مجاهدین خلق در پارک لافایت در نزدیکی کاخ‌سفید در واشنگتن در روز شنبه ۸فوریه گرد آمده‌اند».

 

آسوشیتدپرس در انعکاس دیگری از نمایشهایی که در این تظاهرات مورد استقبال مردم بود نوشت:

«عرو سکهایی که علی خامنه‌ای و حسن روحانی را نمایندگی می‌کنند، در یک گردهمایی از حامیان مقاومت ایران و اپوزیسیون اصلی مجاهدین خلق در نزدیک کاخ‌سفید شرکت دارند».

 

خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار تصاویری از تظاهرات هموطنان در برابر کاخ‌سفید نوشت: «افراد در حین راهپیمایی در تظاهرات برای تغییر دموکراتیک در ایران، در پارک لافایت در ۸فوریه در واشنگتن دی.سی پرچمها را تکان می‌دهند. این گردهمایی برای حمایت از قیام مردم ایران و در جستجوی عدالت برای آنهایی که در اعتراضات ضددولتی بازداشت شدند، برگزار شد».

 

هم‌چنین سایت گتی ایمیج در آمریکا از تظاهرات هموطنان تصاویری را منتشر کرد.

سایت واشنگتن اگزمینر در انعکاس این تظاهرات با تیتر درشت نوشت: «خامنه‌ای و رژیمش سرنگون می‌شوند» تظاهر کنندگان حمایت علنی خود را از مجاهدین خلق برجسته‌ترین گروه مقاومت که برای سرنگونی جمهوری اسلامی فعالانه تلاش می‌کند، ابراز کردند.

تلویزیونهای اسکای نیوز و العین نیز تا این لحظه گزارشاتی را مخابره کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18acbf49-8a4e-4e8e-99df-e5ef253efdf9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات