728 x 90

واکسن سینوفارم، باز هم سیاسی‌کاری با جان مردم - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

اغلب روزنامه‌های حکومتی در روز شنبه سوم مهرماه عکس علی لندی جوان ایذه‌ای که با بذل جانش، دو زن همشهری‌اش را از آتش نجات داد تیتر اول کرده و تلاش کرده‌اند ایثار این نوجوان را به کیسه رژیم بریزند تا نکردهٔ نظام را در غیاب مأموران اطفاء حریق بپوشانند.

از این گذشته اظهارات روزهای قبل امیر عبداللهیان مبنی بر بازگشت نظام به میز مذاکره و هم‌چنین بحران کرونا و بحران واکسینه کردن دانش‌آموزان با واکسن سینوفارم چینی بیشترین عنوانهای صفحات اول را به خود اختصاص داده است. اظهارات رئیسی در مجمع عمومی ملل متحد هم‌چنان موضوع دعواهای باندی و حمله باند مغلوب به رئیسی است.

 

واکسن سینوفارم، باز هم سیاسی‌کاری با جان مردم

اصرار رژیم برای بازگشایی مدارس و واکسینه کردن دانش‌آموزان با واکسنهای چینی موجی از اعتراضات اجتماعی را برانگیخته که روزنامه‌های باند مغلوب گوشه‌یی از آنرا انعکاس داده‌اند. از جمله آرمان در مطلب خود با عنوان «ورود محدود فایزر و ماجراهای تازه واکسن» نوشته است: «با غوطه‌ور شدن ایران در امواج سهمگین موج پنجم کرونا که برخی از آن به‌عنوان قتلگاه آخر‌الزمانی یاد می‌کردند اعلام شد اجازه واردات واکسن فایزر و مدرنا از منابع مجاز صادر شده است». در ادامه هم نوشته «نظام به طرز عجیبی اصرار به از سر‌گیری آغاز به کار حضوری مدارس دارد و برای این هم واکسیناسیون دانش‌آموزان را هم آغاز کرده. واکسیناسیون ۱۲سال به بالا‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در جاهای دیگر دنیا فایزر مناسب استفاده سنین پایین دانسته شده و در مورد سینوفارم چنین تاییدیه‌ای وجود ندارد... آیا باز هم سیاسی‌کاری با جان مردم در میان است؟».

 

روزنامه جمهوری اسلامی هم در ستون جهت اطلاع خود نوشته: « رئیس کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید: به سازمان بهداشت جهانی ربطی ندارد که ما به کودکان می‌خواهیم چه واکسنی بزنیم!»

«موج ششم کرونا در راه است؟» این عنوان مقاله همدلی است که پاسخ را به‌نقل حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا نوشته که هشدار داده از آمارهای اعلامی نظام سرمست نشود و بعد هم افزوده: «تاثیر بازگشایی مدارس بر آغاز موج ششم بازگشــایی مدارس یکی از موضوعاتی اســت کــه این روزها برخی آن را اســتقبال از موج ششم می‌دانند. با وجود این‌که بسیاری از کشورهای دنیا واکسن سینوفارم چینی را حتی برای بزرگسالان هم تأیید نکرده‌اند، جمهوری اسلامی قصد دارد دانش‌آموزان را با سینوفارم واکســینه کند».

 

شکست تبلیغات رئیسی

روزنامه‌های باند خامنه‌ای یک ضرب کارشان تبلیغات در مورد رئیسی است. حتی اعتراضات مردمی به رئیسی را در سفر به ایلام سانسور کرده و این سفر را به‌مثابه یک فتح‌الفتوح منعکس کرده‌اند. اما در روزنامه‌های باند رقیب شکست تبلیغاتی رئیسی یعنی خامنه‌ای و تمام دسته‌جات دنباله‌روی او دیده می‌شود.

از مرگ مشکوک شاهین ناصری در زندان که روزنامه‌های حکومتی ناگزیر تلویحی به جنایت قتل او اشاره کرده‌اند. از جمله اعتماد نوشته است: «شاهین ناصری که البته از حدود یک سال پیش و تقریباً از چنین روزهایی، به‌عنوان زندانی هم‌بند نوید افکاری، از جزییاتی درباره چگونگی برخورد مسئولان امنیتی و قضایی با او سخن گفته بود و نامش به همین واسطه، تا حدودی نزد افکار عمومی مطرح بود»، در ادامه افزوده است: « آنچه ابهام در این پرونده و مشخصاً ناروشن بودن دلیل درگذشت این زندانی را دوچندان ساخته، این واقعیت است که او طی روزهای پیش از درگذشت، گزارشی در ارتباط با وضعیت نامساعد سلامتی خود به دست نداده بود».

موضوع بعدی شکست سخنرانی ویدویی رئیسی برای مقر عمومی ملل متحد است. ستاره سرخ به‌نقل از بهشتی‌پور تحلیل گر حکومتی نوشته: «اجلاس سازمان ملل جای بیانیه خواندن نیست». در ادامه هم گفته: حرفهای تکراری زدن و ندادن طرح و برنامه نمی‌تواند مشکلات منطقه و جهان را حل کند».

بحرانهای اقتصادی اجتماعی با آمارهای جدید مرکز آمار و اتاق بازرگانی در روزنامه‌ها خبر از ورود نظام به یک مرحله حاد را می‌دهند. همدلی با تیتر «تورم ایران ۶برابر عراق» نوشته است: «در حالی ادامه روند افزایش قیمت از ماه‌های گذشته تاکنون، به رشد همه‌جانبه شاخصهای تورم و ثبت اعدادی تکرار نشده در چند سال اخیر منتهی شده که نگاهی به وضعیت کشورهای دنیا نشان از صدرنشینی ایران از لحاظ وضعیت تورمی دارد. بعد از ونزوئلا، سودان، لبنان، سوریه، آرژانتین و زیمباوه، ایران جزء کشورهایی است که وضعیت تورمی بسیار بالایی دارد و در این زمینه در صدر قرار گرفته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee0c8b28-44b2-41b6-94ba-2eb6838362e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات