728 x 90

واکسن کرونا؛ جبهه دادخواهی فوری مردم ایران

واکسن کرونا بخرید
واکسن کرونا بخرید

بیش از یک هفته است که واکسن کرونا آیینه تمام‌نمای حاکمیت و دولت آخوندی شده است. پیش از نیز در طول یک سال گذشته، موضوع کرونا میدان آزمایش نظام ولایت فقیه در قبال سلامت مردم بوده است. در این میدان، آنچه خط و استراتژی نظام بود، نه اولویت مبارزه با کرونا و همراهی با مردم، که کرونا را فرصت حفظ نظام دانستن بوده است.

مردم ایران با بسیج میلیونی خود حول یک هشتک نشان دادند که مسأله مبرم ایران تأمین هر چه سریع‌تر واکسن کروناست. هشتگی که وجدانهای بیدار ایرانی و غیرایرانی را برانگیخت و در ترند جهانی واقع شد، ولی هیچ ندای وجدانی از دولت‌مردان و کارگزاران نظام ملایان برنیامد.

مطالبهٔ جامعه آن‌قدر همه‌جانبه و یک‌صدا شده است که رسانه‌های حکومتی هم تلاش کردند از روی مصلحت هم شده، با موج میلیونی هشتگ #واکسن_بخرید، هم‌سویی نشان دهند. دقت کنید:

روزنامه جهان صنعت، ۲دی ۹۹: «مطالبه ملی ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی خطاب به مسؤلان: #‌واکسن_ بخرید!

روزنامه شرق، ۲دی۹۹: «چرا واکسن نمی‌خرید؟‌هشتگ #واکسن_بخرید یکی از هشتگ‌های داغ آخرین شب پاییز بود که تلاش می‌کرد از بلندترین شب سال کمک بگیرد و صدایش را به گوش مسؤلان برساند؛

روزنامه شرق، ۲دی ۹۹: «چرا سیاست‌مداران ما نمی‌خواهند اندکی تغییر در سیاست‌های اشتباهشان بدهند تا شاید جان آدمیان این مرز و بوم را حفظ کنند؟ مگر جان مردمان ما ارزشی ندارد؟ طاقت همه طاق شده است».

 

مجازات اتودینامیک ۱۰ماه بازی با شعور یک جامعه و بازی با جان یک ملت توسط کارگزاران نظام آخوندی، اکنون در واکسن کرونا متبلور شده است. سراغ هر گوشه و جای مملکت که بروید، فریادها و فراخوانها برای خرید واکسن کرونا بلند است؛ به‌طور خاص در بین کادر درمان و دست‌اندرکاران مبارزه با کرونا. نگاه کنید:

دکتر محمدرضا ناظر رئیس بخش عفونی بیمارستان لرستان: «مسؤلان جان مردم و کادر درمان را بازیچه کم‌کاریهای خود قرار دادند» (روزنامه شرق، ۲دی۹۹).

محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی رژیم: «واردات واکسن کرونا اولویتی حیاتی است. این واکسن که تزریق آن در دنیا شروع شده، لازم است به‌سرعت، به میزان کافی و در مدت زمان مشخص برای مردم ایران با اولویت اقشار آسیب‌پذیر و کادر درمان تأمین شود و در این راستا همه امکانات کشور باید بسیج شوند» (روزنامه مردم‌سالاری، ۲دی۹۹).

کرونا در ۱۰ماه گذشته میدانهای متعددی پیش پای کارگزاران نظام گذاشت؛ ولی از آنجا که باران دیدهٔ مردم بر سنگ‌دلان شقی اثر نکند، تمام این آزمایش‌ها، مرحله به مرحله ننگ و دنائت تمامیت نظام آخوندی را ثبت و مهر کردند. از این رو اگر هم کاری صورت گرفته، قدمی برداشته شده، نثار و فدا و پرداختی شده، توسط خود مردم و کادر زحمتکش درمان بوده است. همانها که صدها نفرشان در خط مقدم نبرد با کرونا، جان‌شان را فدای مردم محروم و بی‌پشتوانه‌ٔ ایران کرده‌اند:

«هر کس که سری به اورژانس‌های این مملکت بزند، متوجه می‌شود که کادر درمان با کمترین تجهیزات و کمترین تشویق‌ها در خط اول مقابله با کرونا قرار گرفته و هر روز نیز خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شود. اما به‌نظر می‌رسد هیچ‌کس به کمک آنها نمی‌آید» (روزنامه شرق، ۲دی۹۹).

 

اکنون، هم مجازات اتودینامیک خیانت به مردم در بازی با کرونا برای حفظ نظام و هم آیینه تمام‌نمای خرید واکسن کرونا، تبدیل به جبهه‌ای جدید و وسیع از نبرد مردم ایران با تمامیت نظام آخوندی شده است. این نبرد که تاکنون با هوشیاری میلیونی ایرانیان پیش رفته است، هیچ فرجه‌ای برای خامنه‌ای و روحانی باقی نگذاشته است. واکسن کرونا را باید جبهه‌ای از دادخواهی فوری مردم ایران برای استیفای حق مسلم سلامت‌شان دانست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/270a8838-b1aa-4d9b-94f4-3cc26efc9842"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات