728 x 90

واکسن کرونا در دهلیز مافیای ولایی

واکسن کرونا
واکسن کرونا

بحران کرونا در ایران آخوندزده هر دم به قواره‌ی درمی‌آید و در هر قواره‌ی، تنگنایی بر تنگنای قبلی افزوده می‌شود. کرونا تبدیل به مهرهٔ بازیهای نظام آخوندی با جان و زندگی مردم شده است. هر بار این مهره را به رنگی درمی‌آورند و با هر رنگی، اوضاع را برای مردم پیچیده، سردرگم و توانفرسا می‌کنند. از آخرین رنگهای این مهره، بازی با واکسن کرونا است.

یادآوری می‌شود در دور جدید مبارزه با کرونا که چند کشور موفق به کشف و ارائهٔ واکسن کرونا شده‌اند، در کل جهان فقط این نظام آخوندها است که برای تهیه و خرید این واکسن، هیچ خط کار منسجم و مشخص و تعیین‌تکلیف شده‌یی ندارد. موضوع واکسن کرونا هم مثل خود کرونا از دهلیز جنگهای باندی و منافع مافیایی‌شان عبور می‌کند. سهم مردم تا عبور واکسن از دهلیز باندهای مافیایی، وفور ابتلا و یا مرگ و میر عزیزان‌شان است.

باز کردن کیسه تجارت با واکسن

همهٔ شواهد مبتنی بر گزارشات رسانه‌های حکومتی، گویای باز کردن کیسه تجارت با واکسن کرونا در بین باندهای مافیایی است. وقتی می‌گوییم باندهای مافیایی، آدرس مستقیمشان همین وزیر وزرا و مقامات و کارگزاران سهیم در منافع حفظ نظام آخوندها است.

این روزها مسألهٔ فوری برای مردم ایران، تهیهٔ واکسن کرونا است که تهیهٔ آن در دسترس قرار گرفته است. اما شواهد دارند نشان می‌دهند که کارگزاران آخوندی قصد تبدیل این واکسن به کالایی تجاری با هدف سود‌بری کلان از قبل آن هستند. چنین قصدی به شم رسانهٔ حکومتی هم خورده است و می‌نویسد: «مسؤلان کشور برای خرید واکسن کرونا تعلل می‌کنند. مطالبهٔ ملی تمام مردم کشور خرید واکسن کروناست. خرید واکسن کرونا به یک مطالبهٔ ملی از سوی کادر درمان تبدیل شده است» (روزنامه جهان صنعت، ۲۷آذر۹۹).

گذاری در یک بازار مافیایی

قدری حوصله کنید تا به یک بازار مافیایی برویم که ببینیم سردمداران تهیهٔ واکسن کرونا چه تاکتیک‌های به‌خرج می‌دهند تا رسیدن این واکسن به مردم، از دهلیز درآمدزایی برای کارگزاران نظام آخوندی بگذرد.

روزنامه حکومتی جهان صنعت در شماره ۲۷آذر ۹۹ گزارشی با عنوان «یک بام و دو هوای مسؤلان؛ واکاوی جنجال حمل و نقل واکسن کرونا» نوشته است. این بگومگوها گویای علت رنج و مصیبت مردم ایران در بحران کرونا هستند. قدری حوصله کنید و نمایش باندهای مافیایی را بر سر آوردن واکسن کرونا به ایران نظاره نمایید.

در این نقل‌قول از روزنامه جهان صنعت، از این‌طرف طیف تا آن‌طرف طیف شاهد دروغ، لاپوشانی، بهانه، باندبازی و دست رو کردن از هم برای کشاندن سود واکسن به‌سوی خودشان هستیم. هشت کارگزار دست‌اندرکار، هشت جور حرف می‌زنند و هشت آدرس می‌دهند. دقت کنید:

«ــ دکتر سامحی عضو کمیسیون بهداشت مجلس: تعداد واکسنهای کرونای مدرنا و فایزر بسیار محدود است و تا دو سال آینده به ما نمی‌فروشند.

ــ دکتر مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا: واکسن کرونا را به ما می‌فروشند ولی پول کافی برای خرید آن نداریم!

ــ رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: پول داریم ولی بانک مرکزی پول برای خرید واکسن کرونا نمی‌دهد!

ــ همتی رئیس کل بانک مرکزی به‌طور قاطع بیان کرد: پول برای خرید واکسن کرونا به اندازه کافی موجود است. بانک مرکزی هم پول را تأمین می‌کند ولی امکان انتقال پول را نداریم!

ــ ریاحی رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو: چه کسی گفته ما توان انتقال پول نداریم؟ همین الآن هم مقدار زیادی دارو از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی وارد می‌کنیم و در همه این معاملات هم ارز منتقل می‌شود. اگر نمی‌توانستیم یک ماه دارو وارد کنیم دچار کمبودهای فاجعه‌بار می‌شدیم.

ــ مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا: آمریکا حتی اگر بی‌خیال تحریم‌ها شود و واکسن کرونا را به ما بفروشد یا قضیه پول و انتقال آن هم درست شود، مشکل اساسی ما نداشتن هواپیما و یخچال مناسب برای واردات واکسن است!.

ــ شهرام آدم‌نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی: سیستم حمل ونقل هوایی ایران آماده واردات واکسن کروناست و شرایط اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارد.

ــ تورج دهقان زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: هیچ مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان شرایط لازم را برای واردات انواع واکسن کرونا دارند».

واکسن کرونا آینهٔ نظام

چنین وضعیتی، صحنه و سطح تصمیم‌گیری کارگزاران یک حکومت برای مثلاً معالجه و نجات مردم ایران از بلای کرونا است. انگار نه انگار باید دولتی و وزارت بهداشتی و مرکزیت تصمیم‌گیری و هماهنگی وجود داشته باشد تا بتوان واکسنی را که در دسترس است، تهیه نمود. واکسن کرونا هم آینهٔ نظام شده است. چنین صحنه‌یی، گزارشگر رسانهٔ حکومتی را هم به این یقین رسانده است که:

«بهانه‌جویی‌های مسؤلان برای نخریدن واکسن کرونا تمامی ندارد». (همان منبع)

و آش تجارت با واکسن کرونا و بازی با جان مردم، آن‌قدر شور شده است که یک مقام رسمی هم که لابد از پشت پرده‌ها بیش از دیگران مطلع است، چنین حالت و اوضاعی دارد:

«دکتر حریرچی معاون کل وزیر بهداشت و درمان ترجیح داد در این خصوص صحبت نکند». (همان منبع)

تعلل یا خیانت؟

وضعیتی پیش آمده است که علاوه بر احتمال تهیه نشدن واکسن کرونا، جریان معکوس یعنی تلفات بیشتر انسانی در چشم‌انداز است. کارشناسان متخصص هم‌چون ۱۰ماه گذشته، نسبت به چنین رویکردی از جانب نظام آخوندی، هشدار می‌دهند و تهیه نکردن واکسن کرونا را معادل جان باختن «هفت‌هزار انسان بی‌گناه تا تیرماه آینده» پیش‌بینی می‌کنند:

«دکتر محمدرضا هاشمیان فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اگر مسؤلان تصمیمی برای خرید واکسن کرونا نداشتند، بهتر بود شش ماه پیش ساخت واکسن کرونای ایرانی را شروع می‌کردند. مسلماً وقتی الآن تست انسانی آن شروع شود تا به تأیید برسد، احتمالاً تا تیرماه یا بیشتر طول خواهد کشید. بنابراین با یک حساب سرانگشتی تا آن زمان نزدیک به هفت هزار انسان بی‌گناه بر اثر کرونا جان می‌بازند. مسئولیت این امر برعهده افرادی است که در خرید واکسنهای مورد تأیید، بی‌دلیل تعلل ایجاد می‌کنند». (همان منبع)

بنابراین با چنین فاکتها و رویکردهایی پس از ۱۰ماه، می‌توان کارنامهٔ نظام آخوندی را در امر کرونا در آینهٔ تعلل و کارشکنی [بخوانید خیانت] برای تهیه واکسن آن قرائت نمود.

نتیجه‌گیری:

در ادامهٔ ۱۰ماه سودبری از قبل کرونا برای عقب انداختن شورش و قیام در تقدیر، اکنون واکسن کرونا هم به جانب دهلیز مافیایی ولایی هدایت می‌شود تا فکر و انرژی مردم از کرونا خلاص و آزاد نشود.

این‌ها اگر چه بازی با شعور جامعه و بازی با جان مردم ایران هستند، ولی با تمام رنج‌ها و تنگناهایی که مردم از چنین خیانتهایی نصیب‌شان شده و می‌شود، هرگز نتوانسته و نمی‌توانند ارادهٔ تعیین‌تکلیف این نظام توسط مردم را تغییر دهند. از قضا هر چه در قضیهٔ همین واکسن کرونا، خیانت به مردم ادامه یابد، عزم مردم علیه موجودیت نظام آخوندی صیقل‌خورده‌تر خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d854b1df-4525-4533-8f53-9851fd71d061"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات