728 x 90

واکسیناسیون قطره‌چکانی و رکوردشکنی تلفات کرونا

واکسیناسیون
واکسیناسیون

کارکنان بهشت زهرا از بی‌سابقه بودن حجم فوتی‌ها در تاریخ ۵۰ساله بهشت زهرا خبر دادند، و مجری تلویزیون تلویزیون شبکه ۳رژیم نیز از رکورد شکنی خبر داد و در این رابطه گفت: «اما بشنوید از رکورد زنی فوتی‌ها در تهران».

در زمینه رکورد زنی فوتی‌ها در تهران مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: «دیروزیکی از سخت‌ترین روزهای همکاران من و غم‌انگیزترین روزهای تاریخ ۵۰ساله بهشت زهرای تهران بود. عدد ما تقریباً به مرز۱۵۰ متوفای کرونایی در شهرتهران رسید» (تلویزیون شبکه ۱ ۱ردیبهشت ۱۴۰۰).

حریرچی معاون وزرات بهداشت با استناد به یک گزارش دانشگاه واشنگتن گفت: «پیش‌بینی دانشگاه واشنگتن مرکز آی اچ ام ای که یکی از معتبرترین مراکز هست این است که ما تا ۲۵اردیبهشت افزایش مرگ تا حدود ۷۰۰-۷۷۰-۷۸۰ داشته باشیم» (تلویزیون شبکه دو ۶ اردیبهشت ۹۹).

این رکوردشکنی در مرگ و میر میان مردم، آخرین افتخار خامنه‌ای پس از ممنوعیت خرید واکسن است که گفت: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است» (تلویزیون شبکه خبر۱۹دی ۹۹)

آخوند حسن روحانی هم با صراحت از ممنوعیت ورود واکسنهای معتبر به کشور خبر داد و گفت: «دریک نقطه‌ای ما قرار گرفتیم که بنا شد از برخی از کشورها ما اصلاً واکسن نخریم و وارد نکنیم. واکسنی بود که می‌خواستند روی مردم ما آزمایش کنند مردم مطمئن باشند که آنها مسأله آزمایش برای شرکت‌های سازنده واکسن قرار نخواهندگرفت» (تلویزیون شبکه خبر ۲۰دی ۹۹).

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی هم گفت: «دستور خامنه‌ای در تحریم واکسن آمریکایی و انگلیسی تدبیری حکیمانه بود» (خبرگزاری ایسنا۲۲ دی ۹۹).

جالب این‌که حریرچی معاونت وزرات بهداشت نیز مقامات حکومتی را از سخن گفتن در مورد واکسن ممنوع کرد و در این رابطه گفت: «هیچکس از مقامات رسمی نباید فعلاً از واکسن حرف بزنند» (خبرگزاری مهر ۱۸دی ۹۹).

این اظهارات معاون وزارت بهداشت رژیم در شرایطی بود که بسیاری از کشورها اقدام به واکسیناسیون مردم کرده بودند و در این زمینه نیز پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشتند.

اظهارات سران رژیم از جمله شخص روحانی در مخالفت با خرید واکسن معتبر در حالی است اکنون که در اثر این اقدام ضدانسانی رژیم آمار مبتلایان به بیماری و فوت‌شدگان آن به طرز سرسام آوری بالا رفته است، آخوند حسن روحانی برای دربردن خود و دولتش از زیر بار این سیاست ضدمردمی مدعی شد موضوع تحریم‌ها باعث شده تا واکسن تهیه نشود: «پس از انتشار اولین اخبار درباره ساخت واکسن برای کرونا دستور پیگیری واردات واکسن را صادر کردم اما مشکل این بود که مدت زمان قابل توجهی طول کشید تا سازمان جهانی بهداشت برخی واکسن‌ها را تأیید کند و از سوی دیگر این نگرانی وجود داشت که هیچ‌کدام از این واکسن‌ها دوره‌های آزمایشی ساخت را به‌طور کامل سپری نکرده بودند.

پس از عبور از همه این مسائل وقتی خواستیم برای خرید واکسن قرارداد منعقد کنیم با مسأله دیگری مواجه شدیم و آن بی‌رحمی غیرقابل تصور جهانیان و به‌ویژه آمریکا بود که هم در دوره دولت قبل و هم در این دولت ادامه دارد. به هیچ‌وجه تصور نمی‌کردیم که دولتی بخواهد مقابل تلاش‌های دولتی دیگر برای محافظت از شهروندانش در برابر بیماری‌ای چون کرونا مانع‌تراشی کند» (سایت روحانی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰).

 

باید به این شیخ شیاد گفت اولاً دروغ می‌گویی، ثانیا حالا که تحت فشار مردم مجبور به وارد کردن واکسن شده‌ای چه کار مهمی برای مردم انجام داده‌ای؟ هنوز حتی پرسنل درمانی که مستقیم درگیر بیماران کرونایی هستند واکسینه نشده‌اند. هنوز برخلاف بسیاری کشورها واکسیناسیون مردم به یک درصد هم نرسیده است و درحد چند صد هزار نفر است.

در همین رابطه نتایج این سیاست ضدمردمی یک مهره حکومتی در مصاحبه با تلویزیون شبکه سه گفت: «کشتی کشور فرمانش نباید به این روش مدیریت شود. نزدیک ۶۰۰ نفر آدم در روز آدم می‌میرد (تلویزیون شبکه سه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰)

بازی با جان میلیون‌ها انسان به‌خاطر مصلحت نظام ادامه سیاست سپر انسانی است که از روز اول خامنه‌ای و روحانی پیش می‌بردند.

رئیس سازمان نظام‌پزشکی گفت اگر واکسیناسیون در زمان مناسب انجام نشود جهش‌های ویروس کرونا می‌تواند اثر واکسن را کم کند (خبرگزاری ایسنا ۲۲دی ۹۹).

سعید نمکی وزیر بهداشت دوم اردیبهشت گفت: «اگر حمایت‌های رهبری نبود ما به این نقطه موفقیت‌آمیز برای مقابله با کرونا نمی‌رسیدیم» (خبرگزاری ایرنا ۱ اردیبهشت ۱۴۰).

موفقیت و افتخار نظام از جمله سعید نمکی در مقابله با کرونا این است که آمار فوتی‌های کرونایی رکورد شکنی کرده و مردم با یک بحران بزرگ مواجه هستند.

درگیر کردن مردم به این بحران بزرگ توسط حاکمیت در شرایطی که پیش از این خامنه‌ای در رابطه با آن گفت: «خیلی هم بزرگش نکنید این مسأله را یک قضیه‌ای پیش آمده» (سایت خامنه‌ای ۲اردیبهشت ۹۹).

خامنه‌ای از این بابت گفت قضیه را بزرگ نکنید تا مردم را در دام کرونا گرفتار کند و بقای ولایتش را چند صباحی تضمین کند.

قتل هزاران نفر در قربانگاه کرونا و پرشدن قبرستانها نیز محصول تئوری بقای نظام ولایت فقیه است.

گزارشگر تلویزیون شبکه دو رژیم در گزارشی از بهشت زهرا گفت: «پشت سر من را که نگاه کنید تمام قبرها پرشده‌اند و دیگر قبر خالی وجود ندارد» (تلویزیون شبکه دو ۲۹فروردین ۱۴۰۰).

روزنامه آفتاب یزد وابسته به باند روحانی با اشاره به سیل خروشان خشم مردم هشدار داد: «از آزردگی بیشتر مردم خودداری کنید اجازه ندهید خشم جامعه بیشتر از این غلیان پیدا کند و به شیب تند غیرقابل کنترل برسد. موضوع واکسن را هر چه زودتر حل نمایید» (آفتاب یزد ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰).

آری، سیاست خامنه‌ای یک کشتار عمدی و جنایت علیه بشریت در استراتژی امنیتی کلان تلفات انسانی در کرونای ولایت است.

این در شرایطی است که ویروس پیشرفته کرونای هندی هم در کشور دیده شده است.

جنایت رژیم در زمینه وارد نکردن واکسن و رها کردن مردم در دام کرونا در حالی است، که به گزارش مؤسسه بین‌المللی مطالعات صلح استکهلم هزینه نظامی رژیم در سال گذشته میلادی نزدیک به ۱۶میلیارد دلار بوده است.

ثروت نهادهای خامنه‌ای هم بالغ بر۱۰۰۰میلیارد دلار است، اما وقتی وزیر بهداشت برای مقابله با کرونا درخواست بودجه کرد، خامنه‌ای اجازه داد یک میلیارد یورو از صندوق ذخیره ملی رژیم برداشت شود، مبلغی که تماماً به وزارت بهداشت پرداخت نشد و سعید نمکی بارها به این موضوع اعتراف کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1a8a44b-f1dd-4a08-80d9-3dce0d1dd5f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات