728 x 90

واکنش هیستریک رژیم به فراخوان پارلمان انگستان؛ چرا؟

سفیر رژیم در انگلستان
سفیر رژیم در انگلستان

فراخوان کمیتهٴ روابط خارجی پارلمان انگلیس

کمیتهٴ‌روابط خارجی پارلمان انگلیس در تاریخ ۱۵آذر۹۹ طی یک فراخوان خواهان اتخاذ اقداماتی در برابر دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران شد. فراخوان این کمیته که اعضای هر دو حزب کارگر و محافظه‌کار در آن عضویت دارند، شامل محورهای زیر است:

۱ـ گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی از سوی دولت انگلستان.

۲ـ اقدام برای آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران با فشار به استبداد دینی و نه چانه‌زنی با آن.

۳ـ این کمیته از دولت بوریس جانسون خواسته که با استفاده از قوانین تحریمی ماگنیستکی «تحریم به‌خاطر نقض حقوق بشر» نقض حقوق‌بشر در ایران را مورد پیگرد قرار دهد.

۴ـ در بخشی از این گزارش اشاره شده است توافق هسته‌یی (برجام) متلاشی شده و از آن چیزی جز یک «معاملهٔ ناقص و ناکام» باقی نمانده؛ باید تعهدات لازم برای محدود کردن برنامهٔ موشکی رژیم به آن اضافه شود.

این گزارش خواهان آن است که افزایش قدرت بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازدید از سایت‌های اتمی مورد باز بینی قرارگیرد.

۵ ـ از بندهای دیگر این گزارش، فراخوان به دولت انگلستان برای بررسی فعالیت‌های بی‌ثبات کنندهٔ گستردهٔ حاکمیت دینی است. این کمیته تأکید می‌کند که انگلستان می‌تواند در این زمینه، با متحدان خود و هم‌چنین آمریکا به یک استراتژی مشترک برسد.

این فراخوان نه تنها ناقض سیاست فشار حداکثری نیست، بلکه آن را ناکافی می‌داند.

توئیت سفیر رژیم در انگلستان

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر حاکمیت آخوندی در انگلیس، طی یک حملهٔ بی‌قافیه و دستپاچه به این فراخوان در توئیتر نوشت:

«گزارش کمیته‌یی در پارلمان انگلیس پیرامون ایران، مصوبه و جمعبندی پارلمان انگلیس نمی‌باشد و به مصوبه پارلمان هم تبدیل نخواهد شد. این گزارش در جمع بسیار محدودی با رهیافتی کاملاً خصمانه و بر مبنای تحلیل و توصیه‌های صهیونیستها و (مجاهدین) برای آخرین تأثیرگذاریها بر تحولات آینده تهیه شده است» (توئیتر حمید بعیدی‌نژاد. به‌نقل باشگاه خبرنگاران جوان. ۲۶آذر۹۹)

سفیر رژیم در انگلستان در ادامهٔ توئیت خود نوشته است:

«تام توگندهات هماهنگ کنندهٔ تهیهٔ این گزارش، بلندگوی (مجاهدین) و جریانهای برانداز می‌باشد. این گزارش هیچ‌گونه مشروعیت و ارزشی ندارد و سفارت کشورمان طی یادداشتی رسمی به وزارت‌خارجه انگلیس، تهیه چنین گزارشی از سوی برخی نمایندگان افراطی مجلس انگلیس را شدیداً محکوم کرده است».

این دیپلماتیک تروریست که عنوان سفیر را یدک می‌کشد، گمان می‌کند که در دورهٔ قاجار قرار دارد یا مجلس یک کشور اروپایی را با مجلس ولایی و مهره‌های دستچین خامنه‌ای اشتباه گرفته است. با آن که در این توئیت تصریح می‌کند که «این گزارش هیچ‌گونه مشروعیت و ارزشی ندارد»؛ اما معلوم نیست این ضامن‌ در رفتگی و سراسیمگی برای چیست؟ چه چیزی در این فراخوان «فاقد مشروعیت و ارزش»! بوده که دیکتاتوری دینی را چزانده است؟

درد اصلی استبداد دینی

اینجاست که می‌توان پی به درد اصلی رژیم برد: (مجاهدین و گزینهٔ براندازی). این تمام ماجراست. یادآوری می‌شود که این همان دردی است که روزنامهٔ مستقل (۲۵آذر۹۹) نیز آن را برجسته کرد و به کلیت رژیم هشدار داد:

«(مجاهدین) از سال‌ها پیش با فعالیت‌های فشرده، زمینه‌های اقدامات گستردهٔ کنگره علیه نظام را مهیا کرده‌اند. یادمان نرفته که همین تیرماه سال جاری اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا (۲۲۱رأی مثبت) از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، با تصویب قعطنامهٔ ۳۷۴ضمن خط و نشان کشیدنهای بسیار علیه جمهوری اسلامی از (مجاهدین) و سرکردهٔ آنها و استراتژی شوم آنها (براندازی) حمایت کرد.

تجربه هم نشان داده با توجه به زیرساختی که (مجاهدین) طی ۳دههٔ اخیر در فضای سیاسی آمریکا، به‌ویژه در کنگره ایجاد کردند، به اهداف سیاهی که علیه نظام دارند، می‌رسند».

این روزنامه با هراسی شگفت افزوده بود:

«(مجاهدین) در اروپا در حال تأثیر‌ گذاریهای خود بر پارلمانها و کانون‌های سیاسی و قضایی، علیه نظام هستند. بارزترین نمونهٔ آن هم دادگاهی است که در آنتورپ بلژیک برای دیپلمات رسمی جمهوری اسلامی، آقای اسدالله اسدی به‌راه انداخته‌اند».

ذوق‌زدگی ناکام!

به‌خوبی می‌توان فهمید که دیکتاتوری دینی به‌شدت از اقدامات کلیدی مجاهدین و مقاومت ایران علیه سیاست شکست‌خورده و بازندهٔ مماشات هراس‌زده و بیمناک هستند. همان‌طور که مشاهده کردید، بندهای فراخوان کمیتهٴ روابط خارجی پارلمان انگلستان، آشکارا علیه سیاست مماشات با استبداد دینی است؛ سیاستی که باند مغلوب نظام برای بازگشودن روزنه‌ای در خفگی اقتصادی ناشی از تحریم‌ها به‌شدت به آن نیازمند است.

آنها با ذوق‌زدگی (۱) و دامن‌ از کف‌ دادگی تمام گمان می‌کنند با تغییر رئیس جمهور در آمریکا می‌توانند به سیاق دوران اوباما، از دنیا باج بگیرند و سیاست‌های تروریستی خود را پیش ببرند.

بدیهی است که در این مسیر رشیدترین فرزندان خلق قهرمان ایران را مزاحم زد و بند و حراج سرمایه‌های ملی ایران برای حفظ حاکمیت ننگین خود می‌دانند و آنها و حامیانشان را پلشت‌ترین کینه‌توزیها مورد حمله قرار می‌دهند. آنچه به مقاومت ایران برمی‌گردد با دیدگانی هوشیار تحولات را دنبال می‌کند و هرگز از منافع ملی ایران و مردم ستمدیدهٔ آن کوتاه نخواهد آمد.

پانوشت: ــــــــــــــــــــــــــ

(۱) حسن روحانی: «ما امروز از آمدن آقای بایدن ذوق‌زده نیستیم اما قطعاً از رفتن ترامپ بسیار خوشحالیم» (تابناک. ۲۶آذر۹۹).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0601b2a0-ea35-42f6-8a00-625d6e7eb8fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات