728 x 90

پیامدهای ضربات پیاپی به شبکه تروریستی رژیم در فرانسه

سخن روز
سخن روز

موضعگیری‌های بالاترین مقامهای دولت فرانسه علیه رژیم و تهاجم علیه مراکز جاسوسی و صدور تروریسم رژیم که تحت عناوین فرهنگی و مذهبی در فرانسه فعالیت می‌کردند، در صدر اخبار جهان قرار گرفته و توجه ناظران سیاسی را جلب کرده و رژیم را که تمام امیدش را به اروپا و پیشتاز سیاسی آن فرانسه دوخته بود، به‌شدت هراسان و سراسیمه نموده است.

 

ضربه فرانسوی!

۳وزیر ارشد دولت فرانسه، شامل وزیران خارجه، کشور و اقتصاد در اقدامی نادر، بیانیهٔ مشترکی صادر کردند و در آن با اشاره به توطئه شکست‌خورده رژیم آخوندی در بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران تصریح نمودند:‌ « یک تلاش برای سوءقصد در ویلپنت، روز۳۰ژوئن گذشته خنثی شد. چنین اقدامی که از منتهای جدیت در خاک ما برخوردار است، نمی‌توانست بدون پاسخ باقی بماند».

این بیانیه سپس روشن می‌کند: «فرانسه اقدامات پیشگیرانه هدفمند و متناسبی را به‌صورت تصویب تدابیر ملی با مسدود کردن دارایی‌های اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم (معاون وزارت اطلاعات) و نیز مدیریت امنیت داخلی در وزارت اطلاعات ایران اتخاذ کرده است».

این بیانیه سپس تأکید می‌کند: «با اتخاذ این تصمیم، فرانسه عزم جزم خود را برای مقابله با تروریسم به‌خصوص در خاک خودش خاطرنشان می‌کند».

روزنامه رسمی جمهوری فرانسه ۱۰مهرماه نوشت:‌ «وزیر خارجه، وزیر کشور و وزیر اقتصاد و دارایی هر کدام مطابق آنچه به آنها مربوط می‌شود مسئول اجرای تصمیم حاضر هستند که در تاریخ انتشار در روزنامه رسمی جمهوری فرانسه اجرایی خواهد شد».

 

گسترش ضربه به دیگر نهادهای تروریستی رژیم

تصمیمات رسمی دولت فرانسه در مقابله با ماجراجویی تروریستی آخوندها بلافاصله با حمله به مراکز رژیم در فرانسه که تحت پوششهای فریبکارانه به جاسوسی و تروریسم اشتغال داشتند و دستگیری عناصر این مراکز، همراه شد.

در حمله گسترده پلیس فرانسه، که در آن ۲۰۰نیروی پلیس ضدتروریسم شرکت داشتند، مقر یک انجمن وابسته به رژیم آخوندی در شهر بندری دنکرک واقع در شمال فرانسه مورد حمله و تفتیش قرار گرفت و چند تن از عوامل آن که مسلح هم بودند دستگیر شدند و دارایی‌های این مرکز مسدود شد.

 

بازتاب ضربه فرانسوی در رسانه‌ها

اقدام فرانسه در حمله به مراکز تروریستی آخوندها،‌ بازتاب گسترده‌یی هم در سطح سیاسی و دیپلماتیک و هم در رسانه‌های فرانسه و هم در خبرگزاریهای بین‌المللی و جهان عرب داشت.

تلویزیون ب.اف.ام فرانسه این اقدام را: «غرش رعد در روابط میان فرانسه و (رژیم) ایران» توصیف کرد.

هدر نائرت، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری خود با یادآوری این‌که تصمیم و اقدام فرانسه پس از توطئه بمب‌گذاری در یک گردهمایی سیاسی نزدیک پاریس در ماه ژوئن همین سال صورت گرفته برخی موارد مشابه این‌گونه اقدامات تروریستی را که رژیم ایران علیه اهداف آمریکایی در نقاط مختلف جهان مرتکب شده برشمرد و گفت: «ما مشاهده کرده‌ایم که (رژیم) ایران در سوریه چکار کرد. ما دیده‌ایم که (رژیم) ایران در کشورهای دیگر چکار کرد. ما این خرابکاریهایی که (رژیم) ایران به‌عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان در سراسر دنیا به‌وجود آورده است را دیده‌ایم.

خبرگزاری رویتر به‌نقل از منابع دیپلماتیک فرانسه نوشت: «هیچ‌گونه شکی وجود ندارد که (رژیم) ایران پشت حمله خنثی‌ شده در پاریس بوده است». این گزارش می‌افزاید:‌ «اطلاعات فرانسه نتیجه‌گیری کرده است که وزارت اطلاعات (رژیم) ایران که توسط ولی‌فقیه علی خامنه‌ای کنترل می‌شود، فرمان حمله خنثی‌‌شده به گردهمایی اپوزیسیون ایران... در نزدیکی پاریس طی ژوئن گذشته را داده است».

 

موضع مشترک وزرای دفاع فرانسه و آمریکا

علاوه بر بیانیهٔ ۳وزیر فرانسه خانم فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه نیز پس از دیدار با همتای آمریکایی خود جیمز متیس در پاریس، طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت فرانسه نیز هم‌چون رئیس‌جمهوری آمریکا، فعالیت موشکی(رژیم) ایران را یک تهدید تلقی می‌کند. وی افزود: «نفوذ (رژیم) ایران در منطقه برای ما نیز، همان‌گونه که برای ترامپ، شدیداً نگران‌کننده است.

 

بازتاب حادثه در حکومت روحانی

اقدامات قاطع فرانسه بازتاب زیادی حاکی از وحشت و سرآسیمگی در درون رژیم داشته است. تلویزیون رژیم با انعکاس اظهارات سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در واکنش به اقدام فرانسه آن را ناشی از صحنه‌گردانی مجاهدین دانست و در حالی که جرأت نام بردن صریح از مجاهدین را نداشت گفت:

گوینده تلویزیون رژیم: «سخنگوی وزارت امورخارجه بیانیه ۳وزیر دولت فرانسه در خصوص اتهام ناروا به یکی از دیپلماتهای کشورمان را به‌شدت محکوم کرد. قاسمی درباره دستهای شومی که به تخریب روابط ایران و فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی هستند، هشدار داد. قاسمی تصریح کرد این سناریو در مسیر اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی و با صحنه‌گردانی یک گروهک تروریستی و ضدمردمی مقیم فرانسه انجام شده است». 

 

سوزوگداز سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم احتمالاً اشاره به کنفرانس مطبوعاتی افشاگرانه مقاومت ایران در روز ۱۷مرداد گذشته در بروکسل است که با حضور حقوقدانان و شخصیت‌های برجسته، مقاومت ایران اطلاعات و نتیجه تحقیقات خود را پیرامون شبکه تروریسم و جاسوسی رژیم آخوندی در کشورهای اروپایی، ساختار دستگاه تروریسم و اطلاعاتی آن به‌ویژه در وزارت اطلاعات آخوندها و سرکردگان کلیدی توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس ارائه کرد.

 

معنا و مفهوم وقایع روزهای اخیر

هزینه‌ای که رژیم برای ضربه‌زدن به مقاومت ایران می‌پردازد، جدای از هر تفسیر و تحلیلی، نشان‌دهنده میزان تاثیر مقاومت ایران در وارد کردن فشار در درون ایران به رژیم است. ضرباتی که رژیم را به‌عملیات دیوانه‌وار تروریستی در بخش وسیعی از اروپا از غرب تا شرق آن وادار کرده است.

حرکتی که معنا و مفهوم سیاسی آن برای هر ناظر مسایل ایران روشن است و نشانی همآورد اصلی رژیم را می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29c878c1-55fa-4847-a0d6-e946a84cd481"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات