728 x 90

پیش لرزه‌های زهر مذاکره در پیکر نظام - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی ششم بهمن بیشترین تیترها و مطالب اول روزنامه‌ها به حرف امیر عبداللهیان و شمخانی در مورد امکان مذاکره مستقیم با آمریکا پرداخته‌اند. بحرانهای اقتصادی اجتماعی و کشمکش بر سر حذف یا ابقای ارز ۴۲۰۰تومانی از دیگر مطالب روزنامه‌های حکومتی است. در روزنامه‌های باند خامنه‌ای به‌ویژه کیهان نشان دادن چنگ و دندان موشکی به نیابت از حوثی‌ها برای عربستان و امارات و اسراییل ادامه دارد.

 

پیش لرزه‌های زهر مذاکره در پیکر نظام

حرف وزیر خارجه رژیم با چند اما و اگر و شاید در مورد مذاکره مستقیم با آمریکا در درون باند خود خامنه‌ای اسباب شقه و شکاف شده است.

کیهان خامنه‌ای در یادداشت روزش به قلم پاسدار حسین شریعتمداری، خطاب به شمخانی و امیر عبداللهیان نوشته است: «استقبال گسترده مقامات و محافل آمریکایی و پادوهای کاسه‌لیس داخلی آنها از اظهارات امیرعبداللهیان و شمخانی، به‌وضوح حاکی از آن است که برادران عزیزمان درپی آب به سوی سراب می‌روند! این اظهارات موجی از ابراز نگرانی در میان طیف گسترده نیروهای حزب‌اللهی و پا به‌رکاب انقلاب را نیز درپی داشته است و امید آن که هر چه زودتر اظهارات نسنجیده خود را تصحیح کرده و شبهاتی که پدید آورده‌اند را بر‌طرف کنند».

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود اظهارات محمد مهاجری مهرهٔ باند موسوم به اصول‌گرا را انعکاس داده که گفته است: «بعد از آن که وزیر خارجه اعلام کرد احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا وجود دارد، هیچکس اعلام نکرد کفن می‌پوشد و به خیابان می‌آید، هیچکس شعار نداد: ای آن که مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت... هیچ سرمقاله خشنی در روزنامه‌هایی که غیرتشان دم مشکشان است چاپ نشد. هیچ سرباز لشکر سایبری، نه‌تنها خشابش را پر نکرد بلکه همه‌شان «آیفون» و «آی‌پد» هاشان را کنار بالششان گذاشتند و لالا کردند! خلاصه این‌که همه سکوت، همه نگاه. چنین ماکیاولی‌پرستانی هستیم ما اصول‌گراها».

 

چشم‌انداز قیام تنها افق روشن در برابر نظام

هشدار به قیام و سرنگونی مضمون اصلی بسیاری از مطالب اقتصادی اجتماعی است که در بررسی راه‌های پیش روی نظام یا به ضرورت تسلیم می‌رسند یا به چشم‌انداز روشن قیام.

آفتاب یزد زیر عنوان فرصت‌طلبان خود ساخته نوشته است: «این شرایط متناقض باعث تشدید هر چه بیشتر اوضاع در دو سر این طیف و ایجاد شکاف طبقاتی عمیقی می‌گردد که در همراهی با زوال روزافزون طبقه‌ٔ متوسط، گسل‌های اجتماعی-اقتصادی جامعه را فعال و ناپایدار کرده، امکان بروز نابسامانی‌های اجتماعی و برون ریزیهای ناشی از خشم را بالا می‌برد. نابسامانی و خشونت‌های اجتماعی مورد اشاره که حاصل خشمی غریزی و خام هستند، برای انتخاب گروه هدف خود آداب و ترتیبی نمی‌جویند و طوفان ناشی از آن تمام گروه‌های اقتصادی و اجتماعی را در می‌نوردد».

ابتکار در بررسی شکاف طبقاتی بین حقوقهای ۴میلیون تومانی تا حقوقهای ۳۰۰میلیونی نوشته است: «اعتراضاتی که طی سال‌های گذشته در کشور شکل گرفته و در ماه‌های اخیر نیز این اعتراضات را در بخش‌های مختلف کارگری، بازنشستگی و کارمندی شاهد بودیم. این خیلی تأثیر در تصمیم اخیر مجلس داشته است. این انصاف نیست که در کشور افرادی زیر ۴میلیون تومان حقوق داشته باشند و مستمری بازنشستگی داشته باشند. این شکاف وجود دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9e5d1ff-8815-43f8-b901-c93b0da41a98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات