728 x 90

کرونا؛ روندهای معکوس

سخن روز
سخن روز

این روزها خبرها همه حاکی از اوجگیری مجدد و گسترش کرونا در کشور است. رسانه‌های حکومتی از گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به‌مرکز خبر می‌دهند و هشدار می‌دهند که خیز پنجم در راه است (کانال حکومتی چند ثانیه-۴تیر).

هم‌چنین «نمودارها خبرهای بدی از وضعیت کرونا در ایران می‌دهند. برای دومین هفته پی‌درپی شیوع کرونا ویروس در کشور بیشتر شده» (خبرآنلاین -۴تیر).

تنها رسانه‌های حکومتی نیستند که این‌گونه اعلام خطر می‌کنند و هشدار می‌دهند؛ نمکی وزیر بهداشت رژیم نیز روز سوم تیر اعتراف کرد: «روند بستری در تهران افزایشی شده و احتمال قرمز شدن پایتخت وجود دارد. ۳۲شهرستان از روز شنبه در وضعیت قرمز کرونا خواهند بود».

 

پشت پردهٔ واکسیناسیون قطره‌چکانی

در همین حال واکسیناسیون قطره‌چکانی که از اوایل امسال با تزریق به‌سالمندان آغاز شده بود، چند هفته دچار وقفه شد، دربارهٔ علت این وقفه اقوال مختلفی در رسانه‌ها مطرح بود؛ برخی آن را ناشی از تمام شدن واکسنهای وارداتی و آماده نشدن واکسنهای ساخت داخل می‌دانستند و برخی نیز آن را عمدی و تصنعی و بازارگرمی برای واکسنهای عرضه شده به‌بازار آزاد یا بازار قاچاق که به‌وفور در «ناصرخسرو» و برخی بیمارستانها عرضه می‌شد...

اکنون ظاهراً واکسیناسیون با واکسنهای ساخت داخل، البته محدودتر و نابسامان‌تر از قبل، از سر گرفته شده، اما صحبت از این است این واکسن‌ها برخلاف آنچه قبلاً گفته می‌شد رایگان نیست و قیمتهای گزافی نیز برای آن عنوان می‌شود.

زمزمهٔ واکسن پولی جدید نیست، ماهها قبل از شروع واکسیناسیون، این موضوع مطرح بود و آخوند روحانی چند بار به‌صورت دو پهلو آن را عنوان کرد و هر بار هم به‌شیوهٔ آخوندی، مورد تکذیب و در عین‌حال تأیید تلویحی قرار می‌گرفت. روشن بود که هدف از این تأیید و تکذیبها زمینه‌سازی واکسن پولی است. قابل توجه این‌که این بار دیگر خبری از تکذیب نیست و هر چه هست، تأیید است و اگر بحثی هست، در مورد گرانی یا ارزانی واکسن داخلی است:

 

«رئیس سازمان غذا و دارو (شانه‌ساز) تأیید کرد قیمت واکسن برکت ۲۰۰هزار تومان است» (روزنامهٔ حکومتی آرمان-۳تیر).

همین شانه‌ساز که معاون وزارت بهداشت هم هست، گفته: «واکسنهای داخلی را بر اساس ارز نیمایی قیمت‌گذاری می‌کنیم. به‌هیچ‌وجه با ارز نیمایی واکسن برکت گران محسوب نمی‌شود». اما برخلاف گفتهٴ او مبلغی که برای واکسن داخلی عنوان می‌شود (۲۰۰هزار تومان) ۴برابر متوسط قیمت واکسنهای معتبر در جهان است.

به این ترتیب آشکار می‌شود که رژیم ضدمردمی و ضدانسانی آخوندی پس از آن‌که به‌مدت یک سال و نیم با رواج عمدی کرونا سعی کرد از آن سدی در برابر قیام بسازد، اکنون با نمایان شدن آثار افول کرونا در جهان درصدد برآمده از واکسیناسیون برای خود کسب درآمد و مردم ایران را که ۸۰درصدشان زیر خط فقر قرار دارند باز هم سرکیسه و غارت کند. آن چنان که حتی روزنامه‌های حکومتی هم ناچار به‌اعتراف شده‌اند: «پولی کردن واکسن در حالی مطرح می‌شود که آمارها نشان می‌دهد عملکرد ایران در قیاس با کشورهای دیگر در وضعیت مطلوبی نیست و حتی پاکستان، توانسته ۶برابر جمعیت ایران واکسن تزریق کند» (روزنامهٔ حکومتی آرمان-۳تیر).

 

تبلیغات مشمئزکننده برای خامنه‌ای

در همین شرایط، دستگاه تبلیغاتی رژیم با ساز و دهل اعلام کرد خامنه‌ای قرار است طی روزهای آینده واکسن ایرانی تزریق کند. اطرافیان خامنه‌ای شیادانه مدعی شدند که این نوبت اول تزریق به‌خامنه‌ای است و گویا خود او «دو شرط مهم برای تزریق واکسن داشته است؛ نخست آن که واکسیناسیون او خارج از نوبت انجام نگیرد. دوم این‌که فقط واکسن ایرانی استفاده خواهند کرد. به‌همین دلیل زمانی که واکسیناسیون هموطنان در بازه‌ٔ سنی بالای ۸۰سال آغاز شد، ایشان از دریافت واکسن خارجی خودداری کرده و منتظر واکسن ایرانی ماندند» (سایت اطلاع‌رسانی خامنه‌ای ـ ۳تیر).

همهٔ مردم ایران می‌دانند که این یک شیادی و ریاکاری محض است؛ کما‌این‌که احمدی‌نژاد روز ۲۰اردیبهشت طی سخنرانی عمومی گفت: «می‌دانیم و ملت هم می‌داند که مسئولان تراز اول کشور، بسیار مراقب سلامت خودشان هستند و واکسن را زده‌اند، حالا این‌که واکسن کدام کشور را زده‌اند، بماند!». اما این هم راز سرپوشیده‌یی نیست، چند ماه پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که رسیدن یک محموله واکسن فایزر آمریکایی به فرودگاه تهران را به تصویر کشیده بود (همان واکسنی که خامنه‌ای آن را ممنوع و حرام اعلام کرده بود).

 

بنابراین، تبلیغات مشمئزکننده درباره زدن واکسن داخلی به‌خامنه‌ای اولاً برای خنثی کردن این واقعیت و ثانیاً به‌منظور بازارگرمی برای واکسن داخلی است؛ واکسنی که قرار است به‌چند برابر قیمت جهانی آن به‌مردم ایران قالب شود، در حالی که مردم عموماً از تزریق واکسنهای ساخت رژیم اکراه دارند و به‌حق از صحت و سلامت آن مطمئن نیستند؛ چرا که این واکسن‌ها نه تنها به‌تأیید سازمان بهداشت جهانی نرسیده، بلکه حتی در داخل رژیم نیز نسبت به‌آنها تردیدهای فراوانی ابراز می‌شود از جمله فرید نجفی معاون پژوهش وزارت بهداشت رژیم در نامه‌یی به‌نمکی، وزیر بهداشت، نسبت به‌صدور زود هنگام مجوز اضطراری تزریق واکسنهای ایرانی کرونا هشدار داده و نوشته است صدور مجوز مصرف عمومی واکسنهای ایرانی، «بدون طی مرحله فاز سوم تصمیمی خطیر و تاریخی است» (روزنامه حکومتی همشهری ۲تیر ۱۴۰۰).

به این ترتیب جان و سلامت مردم ایران باز هم بازیچهٔ مطامع سیاسی و اهداف غارتگرانهٔ رژیم اهریمنی ولایت فقیه قرار گرفته و یک بار دیگر این حقیقت به‌ثبوت می‌رسد که تا وقتی این رژیم ضدبشری بر سر کار است مردم و میهن ما از هیچ امنیتی در هیچ زمینه‌یی برخوردار نیستند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e412c67-8ae0-40ca-8b50-26bcb655bbc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات