728 x 90

کرونای ولایت فقیه در اینفوگرافی ایران

آمار جانباختگان کرونا
آمار جانباختگان کرونا

طی چهاردهه در فقدان یک حاکمیت ملی، مردم ایران از سال ۵۷ با کرونای ولایت فقیه چنگ در چنگ هستند. دیکتاتوری مذهبی حاکمیتی مبتنی بر غارت و چپاول، ویروس مرگبار ولایت فقیه را بر مردم ایران تحمیل کرده است.

آنچه امروز از ابعاد فاجعه‌بار کرونا شاهد هستیم نه فقط یک پنهان‌کاری یا سوء‌مدیریت بلکه جنایت سازمان‌یافته‌ای است که هم‌چون سیل فروردین۹۸ و سرنگون کردن هواپیمای‌ اوکراینی و.... برعلیه مردم ایران اعمال شده است.

امروز نیز بر کسی پوشیده نیست که مخفی‌کاری جنایتکارانه آخوندها در رابطه با کرونا و آثار فاجعه‌بار آن از طینت ضدانسانی رژیمی که مردم ایران را همواره فدای «حفظ نظام» کرده، نشات گرفته است.

 

ویروس آخوندی در اینفوگرافی ایران

در اینفوگرافی ایران نمی‌توان و نباید ویروس کرونا را جدای از سایر ویروس‌های ولایت فقیه تنظیم کرد، زیرا تمامی مصیبت‌های مردم ایران اعم از تورم، بیکاری، حاشیه‌نشینی، گرانی و بی‌خانمانی ریشه در ویروس کرونای ولایت دارد.

 جنایت و شقاوت حاصل چهار دهه حاکمیت کرونای ولایت فقیه بر مردم ایران

جنایت و شقاوت حاصل چهار دهه حاکمیت کرونای ولایت فقیه بر مردم ایران

 

 

قرنطینه ۴۰ساله ولایت فقیه

رژیم منحوس ولایت سال‌هاست تلاش کرد تا جنایت علیه مردم ایران را پرده‌پوشی و سفیدسازی کند، اما ۴۰سال است که مردم ایران در قرنطینه ولایت فقیه اسیرند.

یک‌سال قبل بیرانوندی، نماینده رژیم در۲آبان ۹۷ در مجلس رژیم گفت: «با عرض تأسف چه فراوان‌اند انسانهای شریفی که قادر نیستند قرص نانی حتی قرضی هم تهیه کنند...».

یک‌سال بعد ببینید که آخوندها چه بر سر مردمی که حتی نان شب نداشتند و از فرط گرسنگی قیام کردند آورده‌اند.

 

یک شهروند در خلخال روز یکشنبه ‍۱۸اسفند ۹۸ در مورد وضعیت بیماری خودش و مشکلات مالی و بی‌پولی درخانه‌نشینی ناشی از شیوع کرونا چنین می‌گوید:

«... بعد از این‌که این مریضی کرونا را شنیدم بیرون نمی‌روم نمی‌تونم کار کنم هر جا بروم تشنجم بگیره می‌ترسم یک اتفاقی برام بیفته بعد دو تا دختر دارم. چه جوری بگم نمی‌تونم اصلاً چی بگم ماندم علاف بی‌پولی و بی‌مالی.... خوب حالا به ما میگند که بیرون نرید خوب باشه نرفتیم نمی‌ریم خوب کی به داد ما برسه کی بیاد به ما کمک کنه. نون نخریم بیرون نرو بازار نرو یک بچه کوچولو چهارساله دارم حرف حالیش نمیشه چکار کنم با آن دستور یک آب میوه برم بگیرم براش سه چهار تومنه ندارم بخدا ندارم میگم اصلاً اشکم درمیاد. نمی‌تونم حرف بزنم بخدا ماهی ۶۰۰هزار تومن فقط پول داروهامه از کجا بیارم؟ برم تن فروشی؟ چه خاکی تو سرم بریزم نمی‌دونم چی بگم اصلاً خودم موندم».

 

ویروس ولایت فقیه ناقل کرونای مرگ‌آفرین در کشور

رژیم با مراودات گسترده‌ای که با چین داشت از هفته‌ها قبل اطلاع داشت که گسترش ویروس کرونا خواه ‌ناخواه روی دستش است ولی با لاپوشانی و کتمان سازمان‌یافته تلاش کرد نمایش ۲۲بهمن و انتخاباتش را بدون تنش پشت سر بگذارد.

ویروس کرونا از ماه نوامبر ٢٠١٩(آذر۹۸) به‌عنوان اپیدمی «ویروس کرونا» در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین آشکار شد متعاقباً روز ٣٠ژانویه۲۰۲۰(۱۰بهمن ۹۸) سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطراری سلامت عمومی بین‌المللی» را در جهان اعلام کرد.

علی‌رغم این‌که همه کشورهای جهان پرواز هواپیمایی خود به چین و از چین را لغو کردند اما سپاه خونریر پاسداران با هواپیمای ماهان، بی‌توجه به سلامت مردم به‌خاطر حل بحرانهای سیاسی‌اش از طریق چین و به‌عنوان یک منبع درآمد به‌جای سایر شرکت‌ها، حمل و نقل‌بار و انتقال مسافران چین را به‌عهده گرفت.

 

یک سایت حکومتی ۱۶روز قبل از اعلام اولین فوتی مبتلا به کرونا نوشته بود: «چرا تمام کشورهای جهان مرزهایشان را به روی چینی‌ها بسته‌اند اما ما نبستیم. چرا هیچ ایرلاینی چینی‌ها را جابه‌جا نمی‌کنند اما ما آنها را از استانبول به ایران می‌آوریم و در اینجا بدون قرنطینه به چین برمی‌گردانیم.(سایت آپارات رژیم، ۱۵بهمن ۹۸)

جواب مشخص است، زیرا برای خامنه‌ای و پاسداران جنایتکار او، موضوع کرونا یعنی مرگ هزاران انسان بیگناه، بیکاری و گرسنگی میلیون‌ها نفر هرگز اهمیتی نداشته است.

خامنه‌ای سفاک در اوج وقاحت پس از یک‌ ماه دست روی دست گذاشتن گفت: «این بلا به‌نظر ما بلای آن‌چنان بزرگی نیست، از این بلاها بزرگتر هم وجود داشته و داره، خودمان هم در کشور مواردی را مشاهده کردیم.(تلویزیون شبکه یک رژیم ۱۳اسفند ۹۸)

بله، تنها چیزی که برای خامنه‌ای و آخوندهای دربار ولایت اهمیت دارد، بقای حکومتی است که ستونهایش بر دریای خون بنا شده است.

 

سپاه خونخوار پاسداران منشاء ورود کرونا به ایران

با وجود اخبار ضدونقیض مبنی بر «به‌تعلیق درآمدن» پروازها بین چین و ایران در بهمن‌ماه، بهرام پارسایی گفت: «قرار بود این پروازها تنها برای آوردن دانشجویان و ایرانیان از چین برقرار باشد ولی ما شاهد برقراری پروازهای چین بودیم و ایرلاینهای ایران به‌صورت ترانزیت مسافرهای چین را از کشورهای دیگر منتقل می‌کنند».(روزنامه حکومتی مستقل- ۱۶بهمن ۹۸)

اقتصاد آنلاین روز ۳۰بهمن ۹۸ در توئیتر خود ضمن انتشار عکسی از برنامه‌های پروازی فرودگاه خمینی، نوشت: «در حالی که ویروس کرونا در ایران هم قربانی گرفته است، پروازهای هواپیمایی ماهان هم‌چنان به چین ادامه دارد».

ضرورت حفظ پروازها به چین از جابه‌جایی یک مشت آخوند از یک شعبه تروریست‌پروری وابسته به سپاه قدس تحت نام جامعه‌المصطفی که پوش برون‌مرزی سپاه است جنایت‌آفرینی سپاه‌ پاسداران را بیشتر برملا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد «محمدحسین بحرینی» گفت: «آمار مرگ و میر بالای کرونا در ایران به‌دلیل حضور ۷۰۰طلبه چینی در حوزه علمیه قم بود که زمینه انتشار این بیماری را فراهم کرده است.(سایت شفقنا رژیم، ۵اسفند۹۸)

 

اعتراف به انتشار ویروس از بهمن‌ماه در ایران

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده رژیم گفت: «طی دو هفته حدود ۵۰نفر به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قم جان‌ باخته‌اند که طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی «اولین فوتی‌های مشکوک به کرونا ۲۴بهمن بوده‌اند».

یک نماینده دیگری رژیم از اطلاع سردمداران حکومتی از انتشار ویروس کرونا از بهمن‌ماه اعتراف کرد و گفت «...اینجاست که صدا و سیما به جای ارائه گزارشات عجیب و غریب از مردم بخواهد در خانه بمانند. این اقدامات باید از بهمن‌ماه انجام می‌شد اما به سخره گرفتند و گفتند که صحبت از کرونا به‌خاطر برهم‌ زدن انتخابات است! متأسفانه همه چیز در مملکت ما سیاسی می‌شود».(روزنامه جهان صنعت رژیم، ۲۰اسفند۹۸)

 

اسدالله عباسی نماینده مجلس رژیم از گیلان از اقدام جنایتکارانه رژیم در انتشار ویروس گفت: «گذاشتند کرونا در کل گیلان شیوع پیدا کند؛ حالا هم دنبال راه‌کارند. راه‌کار اصلی این بود که وقتی فهمیدند این بیماری از قم شایع شده، استانهای شمالی را می‌بستند و به داد مردم می‌رسیدند اما گذاشتند این بیماری در همه استان گیلان و مازندران شیوع پیدا کرد.».(روزنامه حکومتی همشهری ۲۰اسفند ۹۸)

 

ادامه کتمان‌کاری و ترس از انفجار خشم مردم

یک روزنامه حکومتی از پرده‌پوشی پاسداران جنایت‌پیشه و بازی با جان مردم نوشت: «مردم به‌طور قطع نمی‌دانند با چه بیماری دهشتناکی روبه‌رو هستند. این بیماری هر چقدر هم خطرناک باشد باید به مردم آمار و اطلاعات دقیق را بدهند. آتش زدن یک مرکز درمانی در شرایطی که مسولان پاسخگوی سؤالات مردم نیستند کاملاً طبیعی است...در حال حاضر نگاه امنیتی که در کشور حاکم است، مسئولان ترجیح دادند کروناویروس در تمام کشور و حتی آن را به کشورهای دیگر هم صادر کنند ولی قم را قرنطینه نکنند. آخر چرا نباید جان مردم با ارزش باشد!؟».(روزنامه جهان صنعت رژیم، ۱۱بهمن ۹۸)

در حالی رژیم آخوندی با ادامه پنهان‌کاری، دروغپردازی بر ابعاد جانکاه فاجعه می‌افزاید وزارت بهداشت رژیم در تاریخ ۲۰اسفند ماه تعداد قربانیان کرونا را ۲۹۱نفر و مبتلایان را ۸۰۲۴نفر اعلام کرد.

 

البته آمارهای داده شده از طرف کارگزاران محلی رژیم ـ در وحشت از خشم و نفرت عمومی ـ به‌علت این‌که تحت فشار مردم صورت می‌گیرد و از فیلتر شورای عالی امنیت رژیم عبور نمی‌کند، چندین برابر آمارهای رسمی وزارت بهداشت است. به‌عنوان مثال طبق آمار رسمی رژیم تا روز ۱۹اسفند در کل استان اصفهان حتی یک نفر فوت نکرده است، اما در همین تاریخ ـ ۱۹اسفند ـ فرماندار کاشان به مرگ ۸۸نفر فقط در منطقه بیدگل و کاشان اعتراف کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم، ۵اسفند خبر داده بود که تا آن زمان حدود ۵۰نفر در استان قم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

محمد حسین قربانی نماینده وزیر بهداشت رژیم در گیلان صبح ۱۸اسفند ۹۸در یک گزارش محرمانه به دفتر خامنه‌ای اعلام کرد شمار قربانیان در این استان تا روز یکشنبه به ۴۰۸تن رسیده که شامل ۶پزشک است. وی بعدازظهر همان‌ روز در یک کنفرانس مطبوعاتی تعداد قربانیان را در گیلان ۲۰۰نفر اعلام کرد.

عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تعداد افراد قربانی شده در اثر ابتلا به کرونا این استان را ۲۱نفر اعلام کرد.

 

آمارها جان‌ باختگان کرونا از لابلای رسانه‌های حکومتی

حسن اینانلو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، خبر داد که ۱۹نفر در بیمارستانهای این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، هم تعداد افراد فوت شده در استان مرکزی به‌دلیل ابتلا به کرونا را ۱۳نفر اعلام کرد. (۱۳اسفند ۹۸)

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد افراد فوت شده در استان آذربایجان شرقی بر اثر ابتلا به این ویروس را ۱۱نفر اعلام کرد.

هم‌چنین به‌گفته اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، ۹نفر در این استان فوت شده‌اند.

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نیز خبر داده که تست کرونا ۱۲نفر از افراد فوت شده مثبت بوده است.

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اعلام کرده که تعداد جان‌ باختگان کرونا در استان خوزستان به ۱۶نفر رسیده است.

محمد حسین ارداقیان، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تعداد قربانیان کرونا در این استان را ۹نفر اعلام کرده است.

هم‌چنین به‌گفته حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، پنج نفر در این استان به‌خاطر کرونا فوت شده‌اند.

به گفته محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تعداد افراد فوت شده در استان ایلام روز ۱۷اسفند به سه نفر رسید.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استانهای کردستان پنج نفر، همدان سه نفر و در سمنان نیز از مرگ دو بیمار مبتلا به کرونا تا ۹اسفند ۹۸ اطلاع دادند.

به گفته محسن عظیمی نژاد، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور، ۱۴نفر مشکوک به ویروس کرونا در نیشابور فوت کرده‌اند.

 

 

شمار جانباختگان کرونا از مرز ۳۳۰۰نفر عبور کرد

سازمان مجاهدین خلق ایران ۲۱اسفند ۹۸ اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در ۱۴۹شهر در ۳۱استان به ۳۳۰۰تن افزایش یافته است.

شمار قربانیان در قم ۵۲۰نفر، گیلان ۵۱۰نفر، تهران بزرگ ۵۰۰نفر، البرز ۱۴۰نفر، قزوین ۱۰۴نفر، مازندران لااقل ۲۰۰نفر، خراسان رضوی۳۰۲نفر، گلستان ۲۷۶نفر، کرمانشاه ۱۱۰نفر، خوزستان ۱۰۸نفر، استان فارس ۱۰۶نفر، لرستان ۸۲نفر، آذربایجان شرقی ۲۶نفر و در یزد ۲۳نفر است.

 

محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: «کمبود لوازم محافظ در برابر ویروس کرونا مانند ماسک، دستکش، گان و شیلد محافظ صورت در برخی مراکز درمانی هم‌چنان ادامه دارد و پرستاران و کادر درمانی این مراکز با سختی‌های زیادی کار مراقبت و درمان بیماران را انجام می‌دهند».(خبرگزاری ایرنا رژیم ۱۹اسفند ۹۸)

شایان یادآوری است که بخش اعظم سرمایه‌های کشور در اختیار سپاه پاسداران و بیت‌العنکبوت خامنه‌ای است. روز گذشته چهار نماینده مجلس ارتجاع درخواست کردند منابع مالی ستاد اجرایی فرمان خمینی، بنیاد مستضعفان و ”هلدینگ‌های پتروشیمی“ در خدمت درمان مبتلایان قرار گیرد.

 

جنگ سرنوشت با کرونای ولایت

وقتی ابعاد فاجعه کرونا و فشارهای غیرقابل تصور دیگر از سرکوب و شکنجه و اعدام و مجموعهٔ فشارهای اقتصادی و روانی و... را کنار هم بگذاریم و آنها را در پرتو قیامهای آبان و دی۹۸ از نظر بگذرانیم، به‌خوبی در می‌یابیم که جنگ کنونی مردم ایران با بیماری کرونا، همان جنگ سرنوشت با مسبب اصلی همهٔ مصائب و تباهی‌های ۴۱ساله بر مردم، یعنی رژیم پرنکبت آخوندی برای سرنگونی آن است.

از همین روست که رهبر مقاومت ایران در پیام (۱۷اسفند) خود خطاب به مردم و جوانان شورشگر میهن، تأکید کرد: «مبادا در وانفسای کرونا و این‌ همه مصیبتها قرار از کف بدهید و آن‌چنانکه خلیفه‌ ارتجاع می‌خواهد کُنج  عْزلت بگزینید و صبر و انتظار ِانفعالی پیشه کنید. «نه‌جنگ» راه‌کار نیست. لازمه‌ پیروزی، شورش و جنگ صد برابر است.

در هر کوی و برزن فریاد اعتراض سر دهید. ایران فریاد شعله‌ور است. بگذارید دنیا ببیند و بشنود. ببیند و بشنود که مردم ایران کرونا و آخوند نمی‌خواهند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68f1951e-e18d-4e66-99eb-f818bcc2d90c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات