728 x 90

کرونا در پادگانها و هراس نظام از فرار سربازان

شیوع کرونا در پادگانهای رژیم
شیوع کرونا در پادگانهای رژیم

بر اساس گزارشهای متعدد، وضعیت پادگانها و سرباز‌خانه‌ها به‌خاطر ابتلاء تعداد زیادی از سربازان به ویروس کرونا بحرانی است، اما رژیم به‌شدت از درز این اطلاعات به بیرون جلوگیری می‌کند؛ و به همین منظور عموماً به‌ سربازان مرخصی نمی‌دهد؛ و آنها را در واقع در پادگانها محبوس کرده‌ است.

بسیاری از افسران به‌علت نبود امکانات بهداشتی کافی در پادگانها، سر کار حاضر نمی‌شوند؛ و از روبه‌رو شدن با سربازان پرهیز می‌کنند. این وضعیت فضای اعتراض و ریزش و فرار را دامن زده است.

 

پادگانهای ما از پاک‌ترین محل‌ها است!

روشن است که پادگانهای نظامی به‌دلیل تجمع دائمی نفرات از مساعدترین اماکن برای شیوع اپیدمی‌ است؛ ولی از آنجا که رژیم به حضور نیروهای سرکوبگر نظامی و سپاهی در این مراکز نیاز شدید دارد، از همان ابتدا هر گونه بیماری و ابتلاء به ویروس کرونا را در درون مراکز نظامی کتمان کرد.

سایت خبر آنلاین (۱۵فروردین) به‌نقل از پاسدار عراقی‌زاده دبیر قرارگاه به‌اصطلاح بهداشت و درمان و پیشگیری امام رضا نوشت:

«‌هیچ سربازی تا امروز در هیچ‌یک از پادگانهای کشور مبتلا به کرونا نداشتیم و پرسنل و سربازان با سلامتی کامل مشغول انجام خدمت هستند.»

پاسدار عراقی‌زاده مدعی شد: «پادگانهای ما یکی از پاک‌ترین محل‌ها در خصوص ویروس کرونا نسبت به بقیه مراکز تجمعی کشور هستند. در ورودی پادگانها مقررات سختی داریم و معاینات دقیقی هم برای پرسنل کادر و هم پرسنل وظیفه انجام می‌شود».

 

آنفولانزا گرفته‌اند؛ به کرونا مبتلا نیستند!

سایت حکومتی خبر آنلاین، در همین روز از قول پاسدار ایوب سلیمانی جانشین فرماندهی ناجا نوشت:

«با اطمینان می‌گویم که مراکز آموزشی سرباز‌خانه‌ها و پادگانها از امن‌ترین مناطق و نقاط هستند».

خبرگزاری جمهوری اسلامی (۱۵فروردین ۹۹) نیز با درج گزارش «سپاه نیوز»، به‌نقل از پاسدار پورجمشیدیان نوشت: «حتی یک مورد ابتلا به کرونا در بین سربازان وظیفه و کادر نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزی وجود ندارد.»

وی در ادامه اظهار کرد:‌ ‌«‌این اطمینان را به خانواده‌های پاسداران و سربازان می‌دهیم که به‌دقت شرایط را رصد می‌کنیم و مراقب سلامت نیروها هستیم».

 

پیش‌تر نیز حیدر‌علی عابدی عضو دیگر مجلس آخوندی به‌نحو مضحک و به شیوهٔ ‌ دجالگرانهٔ آخوندی مدعی شده بود: «مطمئن باشید افراد مریضی که در پادگانها حضور دارند، آنفولانزا گرفته‌اند و به کرونا مبتلا نیستند»‌.(رویداد ۲۴، ۷اسفند ۹۸)

از اظهارات متوالی و هراسان سرکرده‌ها نظامی و مهره‌های رژیم و اصرار آنها بر عادی بودن اوضاع به‌خوبی می‌توان فهمید که در درون پادگانها چه می‌گذرد؛ اما رژیم به‌خاطر وحشت از اعتراضات اجتماعی و به سیاق پنهان‌کاریی که از ابتدای بروز کرونا در پیش گرفته‌ است، از درز چنین اخباری به‌شدت ممانعت می‌کند. کنترل مراکز نظامی که به‌مراتب سهل‌تر از سایر اماکن اجتماعی است، دست رژیم را در این پنهان‌کاری بازتر می‌کند.

 

بروز اپیدمی بزرگ در پادگانها

به‌رغم پنهان‌کاری رژیم، وضعیت بحرانی در پادگانها را می‌توان از لابلای اظهارات مهره‌های رژیم دریافت. اظهارات اردشیر نوریان نماینده مجلس ارتجاع که سایت حکومتی با اقتصاد(۱۵فروردین) آنرا به‌نقل از ایسنا منعکس کرده، از این جمله ‌است. وی از شدت و حدت کرونا در پادگانها با عنوان «بروز اپیدمی بزرگ کرونا» یاد کرده و گفته‌ است: «پادگانها به‌دلیل ازدحام جمعیت مستعد بروز اپیدمی بزرگ کرونا هستند» و سپس نتیجه گرفته:‌ «در صورت لزوم و تشخیص... از انجام هر گونه تجمع و برنامه‌ای جلوگیری شده و حتی در صورت تشخیص تعطیل شوند. اجرای این موضوع با وزارت دفاع با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح است».

 

پاسدار دریادار حبیب‌الله سیاری معاون رئیس ستاد ارتش تحت‌امر ولی‌فقیه که نسبت به وضعیت متزلزل نظام اشراف دارد، هر گونه تعطیلی مراکز نظامی را مردود دانسته و «ضرر و زیان» آن را بسیار بیشتر از کرونا خوانده است: «شرایط امنیت کشور بسیار خوب است. اگر قرار باشد بنا‌ به نگرانیها پادگانها تعطیل شوند در این صورت چه کسی از مرزها مراقبت خواهد کرد؟ چه کسی به‌صورت ۲۴ساعته از آسمان کشور مراقبت می‌کند؟‌ دریاها را چه کسی می‌خواهد کنترل کند؟.... هر کدام از این بخشهای کشور آسیب ببیند ضرر و زیانش بسیار بیشتر از کرونا خواهد بود. امنیت کشور اگر برقرار نشود جبران‌ناپذیر خوهد بود و هیچ خللی در مأموریت ارتش نباید به‌وجود بیاید».

 

ابتلای سربازان به کرونا و فرار آنها از پادگانها

انکار و تکذیب‌های لو رفته و فاقد ارزش مهره‌ها و مقام‌های با درجه و بی‌درجه نظام در حالی است که سایت عربی عین‌الوطن به تاریخ ۱۴فروردین ۹۹ نوشت:

«گزارشهای رسیده از پادگانها و محل استقرار سربازان در شهرهای میهن حاکی است‌ که پس از شیوع گسترده کرونا در ایران و بی‌عملی سرکردگان ارتش تحت‌امر خامنه‌ای، بسیاری از سربازان یا فرار کرده‌اند یا مرخصی گرفته و دیگر باز نگشته‌اند. به‌طوری‌که در حال حاضر ۵۰درصد پادگانها خالی است.

 

در پادگان بیرجند شماری از سربازان به کرونا مبتلا شدند. انتشار این خبر موجی از نگرانی و اضطراب را در میان پرسنل مستقر در این پادگان برانگیخته است. روز دوشنبه ۱۱فروردین ۱۳۹۹ شماری از سربازان دست به فرار از این پادگان زدند. انتشار خبر فرار سربازان باعث به هم ریختگی در این پادگان شد.

رژیم آخوندی در وحشت از گسترش فرار سربازان ورودی و خروجی شهر را تحت کنترل گرفته است.

طی روزهای گذشته در پادگان پرندک تهران نیز به‌دنبال شیوع گسترده بیماری کرونا، حدود ۴۰۰سرباز که به کرونا مبتلا شده‌اند در بیمارستان بستری شده و شماری از سربازان جان‌ باخته‌اند».

 

گسستن شیرازهٔ نظامی

خیزش و قیام سراسری دغدغهٔ اول تا آخر و مرز سرخ جدی رژیم در قبال هر رخداد اجتماعی است. این«تجربه دردناکی» است که از دیماه ۹۶ تاکنون بارها رژیم را تا مرز سقوط کشانده‌ است. بنا بر این پادگانها که محل تمرکز نیروهای انتظامی و سپاهی است دارای اهمیتی ویژه‌ بوده و از دست رفتن کنترل رژیم بر آنها و به منزلة‌ گسستن شیرازهٔ نظامی و امنیتی رژیم خواهد بود. از این رو رژیم تاکنون اجازه نداده‌ است که اخبار واقعی از درون پادگانها و مراکز نظامی به بیرون درز پیدا کند. اما بدون تردید تشدید بحران کرونا این اجازه را بیشتر از این به رژیم ولایت‌ فقیه نخواهد داد و سربازان به‌عنوان قشری از اجتماع بر این سیاست مزورانه آخوندی خواهند شورید.

 

یادآوری می‌شود که سخنگوی مجاهدین سخنگوی مجاهدین در این رابطه به سربازان و پرسنل ارتش طی پیامی گفت: 

«سرباز خانه‌ها، پایگاهها و مقرهای ارتش تحت‌امر ولی‌فقیه را ترک کنید. سراپا آلوده به کرونا است. آخوندها برای جان شما ارزشی قائل نیستند. هر مقدار که می‌توانید سلاح و تجهیزات و نقشه و اسناد بیاورید.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebd429bc-58d1-40f6-9c62-45745d70b7c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات