728 x 90

کرونا و پشت‌پرده اظهارات شیخ شیاد

افزایش گسترده بیماران کرونایی در کشور
افزایش گسترده بیماران کرونایی در کشور

آخوند روحانی شیادانه در ۱۲مهر در ستاد کرونا مرزهای وقاحت را درنوردید و بدون این‌که خود و خامنه‌ای جنایتکار را در بازی مرگبار «جان و نان» پاسخگو بداند؛ باز هم مردم را نشانه گرفت و گفت: «نباید مردم احساس خستگی بکنند هر کجا مراعات نکردند مشکلات ما بیشتر شده است. ». .

روحانی که در طی شش‌ماه گذشته یکبار هم از مرده‌مال شدن همان بودجه یک میلیاردی صحبتی نکرد با اعلام مجازات و جریمه کسانی که توان خرید و استفاده ماسک را ندارند، دست در جیب مردم کرد و گفت: «خدمت دادن به کسی که اصول بهداشتی را مراعات نمی‌کند حالا این در اداره هست یا فرد تو مغازه اگر مواردی لازم بود این پلمب انجام بشه... این را هم ما جریمه‌اش را مشخص کردیم». (شبکه خبر رژیم ـ۱۲مهر)

روزنامه همشهری۱۲مهر۹۹ در مطلبی با عنوان کرونا می‌تازد... نوشت: «در حالی که آمارهای کرونا در ایران هر روز بالاتر می‌رود و احتمال رکوردشکنی وجود دارد، اما ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس‌جمهور هیچ تصمیمی برای تهران، چهارراه تبادل ویروس نگرفته است. ضمن این‌که دولت همه تقصیر را گردن مردم می‌اندازد و فقط انتظار رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم دارد».

مرزشکنی در وقاحت و شناعت

رژیمی که حتی حاضر نیست ماسک کادر پزشکی ـ درمانی را تأمین کند تحت عنوان عدم رعایت پروتکل‌ها به دنبال جریمه و اخاذی از مردم است. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران از کمبود ماسک برای کادر درمانی گفت: «روزانه کمبود ۶۰هزار ماسک فقط در بخش بیمارستانی احساس می‌شود». (اعتماد آنلاین ـ۷مرداد۹۹)

در حالی که مردم زیر بار خط فقر ۱۰میلیونی و دلار ۳۰هزار تومانی و میدان مرگبار کرونا دست به گریبان تأمین مایحتاج حداقل‌های زندگی روزمره خود هستند، آخوند روحانی در یک ادعای نفرت‌انگیز مردم را به مصرف زیاد مواد غذایی و دارویی متهم کرد و وقیحانه مدعی شد که: «دارو بیش از حد در نسخه نوشته می‌شود یا خریداری می‌شود و داروها معمولاً در خانه می‌ماند مصرف نمی‌شود و دقت لازم در آن انجام نمی‌گیرد بنابراین بد مصرف کردن هم در مواد غذایی و هم در دارو بسیار مضر است و ما باید به یک مصرف بهینه در کشور برسیم». (سایت روحانی‌ـ۱۰مهر)

«حسین کرمانپور» مدیر درمانگاه اورژانس بیمارستان سینا از عدم تأمین حداقل‌های زندگی خانواده کادرهای جانباخته درمانی توسط رژیم جنایت‌کار آخوندی، گفت: «برخی از خانواده‌های شهدای سلامت به نان شب محتاج هستند. در این خانواده‌ها افراد تا دیروز آبرومند زندگی می‌کردند اما هم‌اکنون خانواده نان آور خود را از دست داده و اقدامی نیز برای خانواده‌های شهدای سلامت انجام نشده است. این افراد نیازمند رسیدگی هستند». (سایت اعتماد آنلاین ۱۱مهر)

آن روی سکه اظهارات شیخ مکار

اما پشت این وقاحت آخوندی واقعیت دردناکتری خوابیده است.

رئیس شورای شهر تهران روز ۱۳مهر گفت تهران در یک قدمی سونامی کرونا قرار دارد.

از روز ۱۰مهر سراسر کشور در وضعیت بحرانی کرونا، و ۲۷استان کشور در وضعیت قرمز و نیز اصفهان، قزوین و قم تعطیل اعلام شد. هم‌چنین استانداری تهران از ۱۲ تا ۱۸مهر به مدت یک هفته تهران را تعطیل اعلام کرد. (کانال آخرین خبرـ ۱۲مهر)

نمک پاشیدن روحانی بر زخم مردم با ادعای مصرف بی‌رویه مواد غذایی و دارو در حالی است که مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت رژیم در همان روز گفت: «۱۵ تا ۳۵درصد خانوارها به‌دلیل تبعات اقتصادی کرونا، مصرف اقلام غذایی را حذف کرده یا کاهش دادند» (آرمان ملی ـ رژیم ۱۰مهر۹۹)

هم‌چنین در ابتدای مهر فریدون قربانی مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی گفت: «۱۳۷هزار کودک در کشور دچار سوءتغذیه هستند که این دسته از کودکان توسط مراکز بهداشت و درمان استانها شناسایی شدند». . (همان منبع)

پشت‌پرده حذف منابع غذایی از سفره مردم

هر چند معضل و آثار گرانی هم‌چون زباله‌گردی، حاشیه‌نشینی و بیکاری در رژیم نکبت‌بار ولایت فقیه چیز جدیدی نیست، اما اکنون همین معضل بزرگ اجتماعی به بحرانی تبدیل شده که با خشم و نارضایتی فزاینده مردم به‌جان آمده، هراس و نگرانی مافیای حکومتی غارت را برانگیخته است.

روزنامه حکومتی همدلی در ۶ مهر۹۹، ضمن اعتراف ناگزیر به پشت‌پرده سفره‌های خالی مردم نوشت: «نمایندگانی که با پشتوانه نهادهای نظارتی و کاهش مشارکت مردم، مجلسی یک‌دست و با تابلوی «انقلابی‌گری»، «مبارزه با رانت و فساد» و «بهبود وضعیت اقتصادی مردم» تشکیل داده‌اند، مشخص شد که پیش از هر طرح و لایحه‌ای، به‌دنبال دریافت حق مسکن، خودروی دناپلاس با نصف قیمت بازار و واکسن آنفلوآنزای کمیاب هستند».

یک ماه قبل از کشف ازدیاد مصرف غذایی مردم توسط روحانی، منابع رژیم از حذف مواد پروتئینی از فهرست غذایی خانواده‌ها هشدار داده و نوشتند: «نتایج آخرین مطالعه که توسط «انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور» انجام شده بسیاری خانوارها، مصرف منابع پروتئین جانوری- تخم‌مرغ، گوشت قرمز، گوشت سفید و لبنیات- را به‌طور کامل حذف کرده یا در حد قابل توجهی کاهش داده‌اند. علت حذف کامل مواد پروتئینی را کاهش درآمد خانواده و از دست دادن شغل و کاهش چشمگیر درآمد از سبد غذایی خانوار اعلام شده است». (روزنامه اعتمادـ ۱۱شهریور۹۹)

امتیاز خاص برای حاکمان، بهینه سازی مصرف برای مردم

آنچه که روحانی برای مردم، نسخه «بهینه سازی در مصرف» می‌پیچد و مدعی است که «۴۰ درصد مواد غذایی تلف و ضایع می‌شود»؛ واقعیت زندگی ‌اشرافی آخوندها و پاسدارانی است که از هیچ به مال و ثروتهای نجومی رسیده و یک‌شبه میلیاردر شدند.

حسین انصاری راد نماینده سابق مجلس ارتجاع در پاسخ به این‌که چرا یک نماینده و مدیر یکباره میلیاردر می‌شود گفت: «اگر همین الآن ثروت کسانی را که در دوره‌های گذشته به مجلس آمده‌اند را محاسبه کنند و با امروز مقایسه کنند خواهد دید که کسانی که روزی هیچ چیزی نداشتند امروز صاحب میلیاردها مال و اموال شده‌اند. وقتی پسر نماینده می‌گوید من چهارتا شغل دارم، این از کجا ناشی می‌شود؟ موارد از این دست بسیار است». (منابع حکومتی ـ۱۴مرداد۹۸)

محمود صادقی نماینده پیشین مجلس ارتجاع فاش کرد که: «در اواخر مجلس دهم ۲۰هزار قرص فایپیراویر برای درمان آنفلوآنزای نوع B محرمانه از چین وارد شد تا برای کارآزمایی بالینی در اختیار بیمارستانها قرار گیرد؛ اما متأسفانه مشخص نشد سرنوشت آنها چه شد. تعداد زیادی از این قرص‌ها خرج درمان مقامات شد که این نشان می‌د‌هد برخلاف شعار‌هایی که می‌دهیم، امتیازات حاکمان در قوای مختلف با مردم یکی نیست». (سایت تابناک ـ رژیم ۶مهر۹۹)

سال رشد اقتصادی و جهش تولید! تا نان بخور و نمیر

روحانی در جلسه هیات دولت در یک وارونه نمایی پوشالی مدعی شد: «آماری که در این چهار پنج ماه اول امسال داده شده نسبت به تولید در سال گذشته در بسیاری از بخشهای صنعتی، ما شاهد رشد تولید هستیم. ۱۸درصد ۸درصد ۱۲درصد . . از کالاهای مهم تولیدی ما مثل فولاد گرفته پتروشیمی تا کالاهای مورد نیاز مردم مثل لوازم خانگی مثل خودرو، همه اینها امسال تولیدش نسبت به پنج ماهه پارسال، رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشت». (سایت روحانی ۹مهر۹۹)

در شرایطی آخوند روحانی مدعی رشد اقتصادی و جهش تولید است که بر اثر سیاست‌های ضدمردمی و ضدایرانی هزارپای کرونای ولایت، برای مردم جز فقر و گرسنگی و کرونا ارمغان دیگری نداشته است.

تقی‌پور نماینده مجلس ارتجاع خطاب به روحانی گفت: «آقای رئیس‌جمهور گرانی‌های لحظه‌ای بیداد می‌کند سری به بازارها بزنید از مرغ و تخم‌مرغ و مواد غذایی و مایحتاج روزانه گرفته تا خودرو فولاد و مصالح ساختمانی و لوازم خانگی . ». . (خبرگزاری مجلس رژیم. ۹مهر)

توئیت استیو هنکی از نرخ تورم سالانه ۱۵۶ درصدی رژیم در شهریور ۹۹

توئیت استیو هنکی از نرخ تورم سالانه ۱۵۶ درصدی رژیم در شهریور ۹۹

«بد مصرف کردن دارو و غذا» زیر خط فقر ۱۰ میلیونی!

زیر سلطه حاکمان دزد و جنایتکار در چند سال اخیر آحاد جامعه و به‌خصوص کارگران تحت تاثیر شدید‌ترین فشارهای اقتصادی با مرگ تدریجی و حداقل دستمزد روبه‌رو بوده‌اند.

دریافتی حقوق مصوب کارگران در سال۹۹ ـ اگر پرداخت شود ـ یک میلیون و ۹۰۰هزار تومان است. این حقوق با احتساب خط فقر ده‌میلیون تومان مخارج ۶روز خانواده کارگران را تأمین می‌کند. این‌که چگونه با این حقوق مردم دارو و مواد غذای اضافی خریداری و مصرف می‌کنند سؤالی است که روحانی باید پاسخ دهد.

محمود جام‌سار یک کارشناس اقتصادی رژیم ضمن اشاره به آثار خط فقر ۱۰میلیونی گفت: «اغلب نتایج این داده‌ها نادرست به دست می‌آید. در حال حاضر مسأله اصلی خطر فقر نیست بلکه فاصله طبقاتی ایجاد شده بین فقیر و غنی است که باید گفت بین ۴ تا ۵درصد افراد جامعه مالک ثروتهای بادآورده هستند و سایر دهک‌ها و حتی دهک ۹ نیز در حال ریزش به سمت پایین و حرکت به سمت فقر هستند». (سایت اعتماد آنلاین رژیم، ۶مهر۹۹)

کارنامه دولت «درستکاران» زیر نعلین ولایت فقیه

آخوند شیاد یادش رفته است که قرار بود که با یک مشت کلید! ارزش پول ملی را بالا ببرد، تورم را تک رقمی کرده و دولت درستکاران تشکیل دهد.

وی در تاریخ ۲۲فروردین‌ماه ۹۲ در جریان رقابت انتخاباتی گفته بود: «با چه حقی هر روز دست تو جیب مردم می‌کنیم و پول مردم را نصفش برداشت می‌کنیم؟ ارزش پول ملی را نصف کرده‌ایم و هنوز هم شعار می‌دهیم؟ تورم بالای ۳۰درصد، کاهش قدرت خرید پول ملی به کمتر از نصف، بیکاری بالای ۱۳درصد و رشد اقتصادی صفر یا حتی منفی. . . همه ضعفها و همه ناکارآمدیها را نمی‌توان پای تحریم نوشت، من دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد». (شبکه خبرـ ۲۳فروردین۹۲)

در کارنامه سیاه غارت و چپاول حاکمیت آخوندی همین بس که در سال ۹۲دلار ۳هزار تومان بود و امروز به بیش از ۳۰هزار تومان رسیده است. و در حالی که همهٔ مشکلات را به تحریم و خالی بودن خزانه دولت مصادره می‌کند، خبر پروژه احداث ۳۰هزار واحد مسکونی در سوریه و هزینه‌های سرسام‌آور ساخت پروژه‌های موشکی و اتمی و ... بیرون می‌زند.

سایت حکومتی جهان امروز ـ ۲۰خرداد۹۷ ـ نوشت: در حالی که «درآمد پنج سال اخیر دولت روحانی نیز با مجموع درآمدهای نفتی دوره ۱۶ساله دولتهای احمدی‌نژاد و خاتمی برابری می‌کند، در سال‌های اخیر دولت به بهانه واهی خالی بودن خزانه، از پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، تزریق کامل بودجه پروژه‌های عمرانی، پرداخت به موقع یارانه‌ها و مواردی از این دست شانه خالی کرده است».

بله! پشت اظهارات وقیحانه روحانی، اخاذی و غارت بیشتر مردم، استفاده از سپر انسانی و تلاش برای بهره‌برداری از «فرصت» کرونا برای بقای حاکمیت ننگین ولایت فقیه است.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مریم رجوی در اجلاس «سیاست در قبال ایران، ضرورت تحریم و حسابرسی از رژیم، اجلاس در دو سوی آتلانتیک» با اشاره به نقش خامنه‌ای در جانباختن بیش از ۱۰۵هزار نفر در اثر کرونا، و کسب مقام اول در جهان به لحاظ تعداد مرگ و میر به نسبت جمعیت، گفت: «آ‌ن روز کسی باور نمی‌کرد که هواپیمای مسافربری اوکراینی را رژیم زده است. حالا هم باور‌ کردنش مشکل است که خامنه‌ای و روحانی عمداً مردم را به قربانگاه کرونا می‌فرستند. اما استراتژی آنها کلان تلفات و سپر انسانی در برابر خطر قیام و سرنگونی است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8ae618e-b7cd-4128-8bc8-d1eafb811a28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات