728 x 90

کمک «سایه به‌سایه» در ولایت شقه‌شقه!

سخن روز
سخن روز

رئیس‌جمهور جدید ارتجاع قبل و بعد از در آمدن از صندوق شعبدهٔ خامنه‌ای، بارها بر سرسپاری به ولی‌فقیه و بر ادامهٔ راه رئیسی تأکید کرده است. او با حضور در خانهٔ رئیسی عملکرد جلاد۶۷ را «تلاشهای ارزنده و فراموش‌ناشدنی رئیسی» نامید و از آن «قدردانی» کرد. پزشکیان در جواب تبریک خود به حسن نصرالله سرکردهٔ حزب‌الشیطان لبنان هم، ضمن ابراز حمایت همه‌جانبه از وی، تأکید کرد که این حمایت «ریشه در سیاست‌های اصولی نظام، آرمانهای خمینی و رهنمودهای خامنه‌ای دارد». این حرفهای پزشکیان تحسین امام جمعه‌های رژیم و پاسدار شریعتمداری نمایندهٔ خامنه‌ای در کیهان و روزنامهٔ سپاه پاسداران را در پی داشت.

اما به‌رغم این تعارفها، چنگ و دندان نشان دادنها در ولایت شقه شقه حد و حساب ندارد. یک نمود تماشایی آن، اولین جمعه‌بازارهای ولایت پس پایان شعبده انتخاباتی است که امام جمعه‌های رژیم، به‌رغم کرنشهای پزشکیان، به او گوشزد می‌کنند پایش را کج نگذارد!

امام جمعه اصفهان به رئیس‌جمهور جدید ارتجاع می‌گوید: «باید راه رئیسی را محکم و به‌شدت ادامه دهد» و «بخش عمدهٔ مسئولان دولت رئیسی نباید جابه‌جا بشوند»!

امام جمعه نمره موقت تهران هم (آخوند احمد خاتمی) تذکر می‌دهد: «از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهم دعوای دوگانه تعهد و تخصص دوباره بعد از ۴۵سال باب نشود».

امام جمعهٔ رژیم در اردبیل هم می‌گوید: «اگر می‌خواهد خوشنام باشد و خوشنام بماند فقط یک راه دارد؛ آن هم تبعیت از منویات خامنه‌ای است». امام جمعه رژیم در بجنورد گفت: «باید تلاش کند همان ویژگیهای رئیسی را داشته باشد».

این تذکرات البته همان حرف خامنه‌ای است که در فردای اعلام نتایج شعبده انتخاباتی (۱۷تیر) گفت: «رئیسی عزیز به‌عنوان یک الگو نشان داد می‌توان به‌عنوان رئیس‌جمهور یک کشور، از مجموعه این خصوصیات فکری، قلبی و عملی برخوردار بود و آن را در عمل دنبال کرد».

از آن طرف، پزشکیان هم بیکار ننشسته وبا صدور دستورالعملی به مخبر نوشته که عزل و نصبها و بستن قراردادها و مصوباتی که بار مالی دارند تا زمانی که او کارش را شروع نکرده، باید متوقف شود.

این دستورالعمل برطرف مقابل گران آمد و با انواع سیخ و سمبه‌ها تلاش کردند او را سرجایش بنشانند و بگویند او هنوز دولت مستقر نیست و نباید دستوالعمل صادر کند!

البته بقایای دولت رئیسی، چنان که سایت انتخاب (۲۰تیر) نوشته، در فرصت باقیمانده مشغول انواع واگذاریها در دقیقه ۹۰ از جمله «واگذاری شرکتهای پالایش گاز پارسیان، پالایش گاز فجرجم، کشت و صنعت مغان، پالایش نفت آبادان و طراحی و ساختمان نفت از طریق فرابورس» هستند.

یک رسانهٔ حکومتی دیگر هم نوشته است «بحران‌سازی و ناراضی‌ تراشی برای دولت جدید در اولین روزهای کاری در دستور کار است» و آب سدها رها سازی شده تا «کابینه جدید با کسری ۸هزار مگاوات انرژی برق‌آبی کار خود را آغاز کند» (آرمان ملی ـ ۲۱تیر).

تماشایی‌ترین نمونهٔ جنگ گرگها مربوط به سعید جلیلی رقیب پزشکیان در نمایش انتخاباتی است که در جمع ستادش می‌گوید بعد از اعلام نتایج با پزشکیان ملاقات کردم و به او گفتم ما به‌عنوان «دولت سایه» و «با قدرت» می‌خواهیم به دولت پزشکیان «کمک» کنیم! «سایه به‌سایه» آنها را دنبال می‌کنیم و «خدای ناکرده اگر یک جایی ببینیم دارد خطا شکل می‌گیرد با قدرت سعی می‌کنیم کمک کنیم به‌این که آن خطا تصحیح شود»!

این جملات تهدیدآمیز، موجب خشم و احساس تهدید از جانب باند مقابل شده است. هاشمی‌طبا از مهره‌های باند مغلوب گفته است «نمی‌دانم چه کسی وظیفه سایه بودن را به‌جلیلی داده است... حکم را از چه کسی گرفتند؟ از ولی‌فقیه حکم گرفته که دولت سایه باشد؟» (خبرآنلاین ـ ۲۱تیر).

روزنامهٔ هم‌میهن (۲۱تیر) هم اظهارات جلیلی دربارهٔ «تداوم فعالیت دولت سایه» را «از مصادیق «تحرکات و تهدیدات» محسوب کرده و خاطرنشان می‌کند که «در سویة غیررسمی و مجازی، ابعاد و صراحت فضاسازیها گسترده‌تر است».

اینها فقط شمه‌یی است از وضعیت ولایت شقه شقه و بحران‌زده خامنه‌ای پس از هلاکت رئیسی و پس از دو تحریم کوبنده مردمی است که این رژیم را در تمامیت آن نمی‌خواهند و برای قیام و سرنگونی عزم جزم دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a990b5b-e6f8-4282-9b51-ddeef2029954"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات