728 x 90

از کوچک‌نمایی تا اعلام وضعیت‌ قرمز

گسترش کرونا و آلودگی تمامی نقاط کشور
گسترش کرونا و آلودگی تمامی نقاط کشور

گسترش کرونا و آلودگی تمامی نقاط کشور به ویروس این بیماری، دستاورد سیاست‌های رژیم آخوندی است که با پنهان کاریها کشور را به سمت بحرانی فراگیر پیش برد.

پنهان‌کاری در مورد این بیماری پیامدهای دیگری داشت، از جمله اقدام دیر هنگام برای قرنطینه شهرها و اعلام وضعیت قرمز در آنها است.

اعلام وضعیت قرمز در شهرها نشان از ابعاد فاجعه‌ای دارد که سرمداران حاکمیت تلاش در کتمان آن داشتند، اما اکنون در اثر فشار افکار عمومی مردم و به ناگزیر تن به این کار داده‌اند.

پاسخگو نبودن نظام ولایت فقیه به نیازمندی‌های مردم در زمینه پیشگیری و درمان این بیماری به‌خصوص برآورده نکردن نیازهای بهداشتی آنها از جمله ژل ضد عفونی، دستکش، ماسک و... بر خشم و اعتراض مردم افزوده است.

 

وضعیت در دو استان مازندران و گیلان قرمز است و به اعتراف مقامات حکومتی خصوصاً مقامات استانی گسترش بیماری در وضعیت حادی می‌باشد.

جعفرزاده عضو مجلس ارتجاع از رشت در توئیتی اعتراف کرد: «وضعیت استان گیلان از حیث شیوع ویروس کرونا از قرمز هم عبور کرده است... تخت برای بستری و کادر درمانی تازه نفس سالم و ماسک مخصوص و لباس محافظ و دارو نداریم».(روزنامه اعتماد ۲۰اسفند ۹۸)

سایت انتخاب در مورد وضعیت بهداشتی وکادر درمان از قول نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت دولت آخوند حسن روحانی نوشت: «با توجه به حاد بودن شرایط بعضی از بیماران نیاز داریم تا تختهای بیمارستان به‌ویژه تختهای آی.سی.یو را در قالب افزایش تختهای کل بیمارستانهای استان یا احداث بیمارستان صحرایی افزایش دهیم.

 

در تماسی که با وزیر بهداشت داشتم گفتم تا پرستاران استانهایی که در آنان شیوع کرونا کم است را به استان گیلان اعزام کنند زیرا کادر درمانی ما بسیار خسته هستند».(سایت انتخاب ۱۷اسفند ۹۸)

میزان فوت مردم در شهرهای شمالی کشور شوکه‌کننده است، علت این امر نداشتن تجهیزات ضروری برای حفاظت در مقابل ویروس کرونا است.

حسین‌زاده عضو مجلس ارتجاع در تویتی تلنبار شدن اجساد در قم و درماندگی مردم رشت را گواه ناکاآمدی صورت گرفته در موردکرونا دانست.

جنایت رژیم در گسترش این ویروس و قرنطینه نکردن قم به‌حدی بالا گرفته که علیرضا رحیمی در توئیتی نوشت: «چرا شیوع کرونا در قم تحت‌الشعاع انتخابات مجلس پنهان شد؟ چرا شهر قم برای پیشگیری ازشیوع کرونا در کشور قرنطینه نشد؟ تمام ایران از بی‌مبالاتی و قصور در عدم کنترل اولیه ویروس در قم، گرفتار شده‌اند».

در همین رابطه بهرام پارسایی عضو مجلس ارتجاع با اعتراف به پنهان‌کاری و افشای دروغپردازیهای مقامات دولتی در توئیتی نوشت: «گزارش دروغ و کتمان واقعیت جز وخیم‌تر شدن بحران و شانه خالی کردن زیر بار مسئولیت جهانی‌تان چه توجیهی دارد؟».

 

بی پناه گذاشتن مردم در برابر این بیماری فقط به پنهان‌کاری ابتدای شیوع آن خلاصه نمی‌شود، دولت ضدمردمی با وارد نکردن مواد بهداشتی مورد نیاز به بازار و احتکار کردن مواد بهداشتی در انبارهای عناصر و نهادهای احتکارگر حکومتی باعث بالا رفتن سرسام‌آور قیمت این اجناس شدند.

کادر پزشکی هم با نداشتن تجهیزات حفاظتی عملاً در برابر این بیماری بی‌دفاع مانده‌اند بهمین دلیل هم میزان فوت آنها بالا است.

در این رابطه خبرگزاری ایرنا با اعتراف به کمبود تجهیزات، درخواست کمکهای مردمی برای تأمین مخارج آن را کرده است: «بیمارستانهای شرق گیلان نیازمند ارسال سریع، فوری و مستمر تجهیزات به مراکز درمانی و بیمارستانی هستند که امیدوارم مردم برای مبتلا نشدن کادر زحمتکش بیمارستانی به کمک این گروهها بشتابند».(ایرنا ۱۸اسفند ۹۸)

حکومت آخوندی که سرمایه‌های ایران را صرف صدور تروریسم و سرکوب داخلی کرده است به‌منظور تأمین هزینه‌ها در نظر دارد بار دیگر دست در جیب مردم بکند و خبرهایی در زمینه برداشت پول از منابع صندوق توسعه ملی وجود دارد.

در این رابطه سایت اعتماد آنلاین نوشت: «با شیوع ویروس کرونا و ابعادی که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی به همراه داشته، این روزها بحث استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران آثار ناشی از آن مطرح است».(اعتماد آنلاین ۱۸اسفند ۹۸)

بی‌دفاع گذاشتن مردم در مقابل بحران بیماری کرونا و رسیدگی نکردن به آنها در شرایطی است که سرمایه‌های این مردم که در چنگ سران نظام است سر به آسمان می‌زند.

 

میزان ثروت علی خامنه‌ای تنها در ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ۱۰۰میلیارد دلار است، و درآمدهای نجومی آستان قدس نیز که خامنه‌ای از طریق نماینده‌اش براین درآمد چنگ انداخته برای تأمین هزینه‌های مبارزه با این بیماری کافی است.

البته مردم ایران می‌دانند ویروس اصلی که ۴۱سال بر مردم ایران سلطه ننگین دارد ویروس ولایت است که حرث و نسل این کشور را برباد داده، و اکنون نیز با پنهان‌کاری جنایتکارانه بیماری کرنا جان بسیاری از مردم را در معرض خطر جدی قرار داده است. خامنه‌ای می‌گفت این ویروس کرونا بلای زیاد بزرگی نیست و حالا شهر نیست که اعلام وضعیت قرمز نکرده باشد.

 

در ۴۱سال حاکمیت آخوندی هر حادثه طبیعی و یا هر مشکل قابل پیشگیری مثل سیل و زلزله و آتش‌سوزی و اکنون کرونا، به مصیبتی عظیم برای مردم ایران تبدیل می‌شود.

با افشای کوچک نمایی‌ها و پنهان‌کاری و جنایت نظام در جریان بروز و شیوع و گسترش این بیماری، نفرت مردم نسبت به نظام ولایت اوج دیگری گرفته است، آن‌چنان که این روزها مهره‌ها و رسانه‌های نظام به کرات نسبت به بی‌اعتمادی مردم نسبت به حاکمیت که اسم مستعار نفرت انفجاری است، هشدار داده و وحشت خود را از چشم‌انداز نزدیک خیزش و قیام مردم به‌جان آمده مردم ایران ابراز می‌دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e46483b-fc90-48d0-9458-0a4dbd7ab9f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات