728 x 90

گرانی، تورم، غارت و دیگر هیچ - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

عنوانهای صفحات اول و مطالب اصلی روزنامه‌های ششم بهمن رژیم، شکاف در حاکمیت آخوندی بر سر اصلی‌ترین راهبردهای نظام را به نمایش گذاشته‌اند. در حالی که کیهان خامنه‌ای با تیتر درشت: «پدرخوانده برگشت جوخه‌های ترور، به صف!» تظاهرات مردم روسیه علیه پوتین و انفجارهای بغداد را کار رئیس‌جمهور جدید آمریکا دانسته، روزنامه‌های باند مغلوب بر ضرورت مذاکره با آمریکا و کوتاه‌آمدن نظام تأکید کرده‌اند. این صحنه در روزنامه‌های حکومتی از روز تحلیف رئیس‌جمهور آمریکا به‌صورت ثابت دیده می‌شود. اما در روزنامه‌های حکومتی امروز دو موضوع دیگر برجستته است. یکی وحشت از مجاهدین و مقاومت ایران و دیگری وضعیت انفجاری و لاعلاج بحرانهای اقتصادی اجتماعی در زمینه‌های مختلف

گرانی، تورم، غارت و دیگر هیچ

روزنامهٔ مردم‌سالاری در نقد بودجه ۱۴۰۰، به دور و تسلسل چرخهٔ رکود و تورم در رژیم در اثر اقتصاد رانتی و چپاولگر اذعان کرده و از جمله نوشته است «دولت ناچار است در این شرایط از بانک مرکزی استقراض کند و در صورت اضطرار با کسب اجازه از رهبری از منابع صندوق ذخیره ارزی به‌عنوان وام استفاده نماید که این منابع ارزی و هم‌چنین اسکناس‌هایی که توسط بانک مرکزی چاپ می‌شوند، نقدینگی و در نتیجه تورم را در جامعه افزایش می‌دهند و در نتیجه این وضعیت بر معیشت مردم، اقتصاد ملی و تولید ناخالص داخلی اثر سوء خواهد داشت و همین‌طور افزایش بیکاری و تنزل سرمایه‌گذاری را در پی دارد».

«رشد ۸۰۰درصدی درآمد مالیاتی دولت از بورس و دیگر هیچ» عنوان مطلب روزنامه اقتصاد سرآمد است که رشد غارت از جیب مردم را به‌صورتی گویا بیان می‌کند. این روزنامه حکومتی در ادامه به ترفند دولت برای کشاندن پولهای مردم به بورس اشاره کرده و نوشته است: «فقط این پرسش باقی می‌ماند که صرف‌نظر از دریافت مالیات هنگفت در هنگامه ازدحام سرمایه‌گذاران در بورس، دولت چقدر نسبت به وضعیت اسفناک این روزهای بازار سرمایه و مال باختگان مسئولیت‌پذیر خواهد بود؟».

همدلی زیر عنوان «کرونای فعال و پر زور در اتوبوس‌های تندرو و مترو» به فشردگی در حد له شدن در اتوبوس های تندرو و خطوط مترو اشاره کرده و افزوده است: «مسئولان اما در این روزها و ماه‌های کرونایی بیشتر ادای دلسوز و مدعی‌العموم به خود می‌گیرند و سیل انتقادات را به‌راحتی روانه مردم می‌کنند. مردم مجبورند برای رسیدن به محل کار در کمترین ساعت و با حداقل هزینه به مقصد برسند، اما انگار مسئولان شهری و حمل و نقل مثل سایر دست‌اندرکاران چندان توجهی به این معذوریتها ندارند».

«بسیاری از خانواده‌های کارگری زیر خط فقر یا در مرز خط فقر غذایی قرار دارند» اظهارات یک مقام در کمیتهٴ امداد است که روزنامهٔ کاروکارگر انعکاس داده است. این مقام حکومتی گفته «اکنون خط فقر غذایی به ازای هر نفر ۶۷۰هزار تومان است و اگر خانواده سه نفره را با حداقل دستمزد در نظر بگیرید، بسیاری از خانواده‌های کارگری زیرخط فقر یا در مرز خط فقر غذایی قرار می‌گیرند». این مقام حکومتی هم‌چنین گفته شش و نیم میلیون نفر را تحت پوشش دارد اما هفت میلیون دیگر هستند چنین شرایطی دارند ولی تحت پوشش نیستند».

خروج آمریکا از برجام بعد از راهبرد «کانون شورشی» مجاهدین

مردم‌سالاری در مورد خروج آمریکا از برجام نوشته است: «این عده تندرو، علت خروج ترامپ از برجام را «ناکارآمدی توافق هسته‌ای» عنوان می‌کنند؛ اما گویا به‌یاد ندارند ترامپ هم تا یک سال و ۴ماه پس از روی کار آمدن، از برجام خارج نشد؛ تا این‌که (مجاهدین) با راهبرد «کانون شورشی»، غائله دیماه ۹۶ را به‌راه انداختند و سراسر کشور را برای چند روز درگیر شورشهای خیابانی کردند؛ و به گفته روحانی، ترامپ بعد از این بود که طمع کرد و از برجام خارج شد» در ادامه ضمن حمله به باند خامنه‌ای که باند مغلوب را مسبب تشدید تحریم‌ها معرفی کرده‌اند نوشته است: «گویا فراموش کردند ریشه تمام این مشکلات از اقدامات (مجاهدین) آغاز شد که یکی از سران (مجاهدین) در آمریکا جلساتی گذاشت و نظام را متهم به ساخت تسلیحات هسته‌یی کرد و آسوشیتدپرس هم گزارش داد: «محمد محدثین می‌گوید ایران تلاش می‌کند تسلیحات اتمی تولید کند» (۲۴خرداد۱۳۷۰)؛ و واشنگتن‌پست هم نوشت: «مجاهدین خلق می‌گویند ایران مصمم است تسلیحات اتمی را توسعه دهد» (۵تیر۱۳۷۰)».

در مورد تشدید انزوای رژیم هم به باند خامنه‌ای گوشزد می‌کند: «فراموش کردند این (مجاهدین) بودند که با علم کردن موضوع هسته‌یی، بلوایی سیاسی در سطح بین‌المللی راه انداختند که در ادامه به قطعنامه‌های پی‌درپی شورای امنیت راه برد. تا جایی که رئیس‌جمهور وقت گفت: «منافقین گزارشاتی منتشر کردند از نطنز و اراک، حساسیت درست شد، آژانس وارد شد، بعد قطعنامه‌های شورای حکام پی‌درپی، پی‌درپی» (۴ اسفند۱۳۸۴)؛ ».

مردم‌سالاری در ادامه در مورد به هلاکت رسیدن پاسدار قاسم سلیمانی نوشته است: «گویا به یاد ندارند سردار سلیمانی زمانی ترور شد که (مجاهدین) بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰رشته کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن، برلین، پاریس، بروکسل، لندن و سایر پایتخت‌های غربی برپا کردند و اسنادی را که توسط عوامل نفوذی خود در ارگانهای امنیتی-تحقیقاتی به‌دست آورده بودند، به خورد سرویس‌های اطلاعاتی و دول غربی دادند و، سرداران ما، به‌ویژه سردار سلیمانی را برای هدف قرار گرفتن، سیبل کردند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e89ebb24-4527-43cf-9cbe-8c475e366e5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات