728 x 90

گواهی بین‌المللی درباره اثر انگشت رژیم در جنگ خاورمیانه

سخن روز
سخن روز

با گسترش دامنهٔ جنگ در غزه و ادامهٔ ویرانی‌ها و به‌خاک و خون غلتیدن هزاران کودک بی‌گناه و بحرانی که هر چه بیشتر بالا می‌گیرد، چشم جهان بیشتر به «‌اثر انگشت» بیت‌العنکبوت خامنه‌ای در جنگ‌افروزی و بحران‌سازی برای بقای رژیم قرون‌وسطایی باز می‌شود.

بیانیهٔ کمیتهٴ مشترک بین‌المللی نمایندگان پارلمان برای ایران دموکراتیک که در همین هفته منتشر شد، یک گواهی و سند سیاسی صریح و به موقع درباره درک عمیق‌تر از همین واقعیت است.

در این بیانیه آمده است: «جنگ دیگری در خاورمیانه در راه است و اثر انگشت رژیم ایران در سراسر آن یافت می‌شود. رژیم با جنگ‌افروزی خود قصد دارد توجه بین‌المللی را از سه نگرانی مبرم این رژیم، یعنی نقض سیستماتیک حقوق‌بشر، صدور تروریسم و ​​فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه؛ و پیشبرد برنامهٔ موشکهای بالستیک و تسلیحات هسته‌یی آن منحرف کند».

بیانیه سپس سیاست مماشات غرب با دیکتاتوری تروریستی آخوندها و مصونیت دادن به این رژیم به‌رغم تمامی جنایات ضدبشری در داخل و دخالت‌های تروریستی و جنگ‌افروزانه در خارج ایران را زیرضرب برده و می‌نویسد: «موضوع مشترک این است که رژیم تهران با مصونیت کامل عمل کرده و اجازه یافته از پاسخگویی در مورد تخلفات و تجاوزات مکرر خود فرار کند. تلاش‌های دیپلماتیک در پاسخ به نقض یا تجاوز رژیم ایران، به جای پاسخگو کردن سران مستبد رژیم، به رفتار غیرقابل قبول رژیم ختم می‌شود».

بیانیه آنگاه با صراحت بر شکست مماشات تأکید کرده و درباره آثار و نشانه‌های آن خاطرنشان می‌کند: «شکست رویکرد نرم غرب نسبت به رژیم، امروز با وضعیت تیره حقوق‌بشر در ایران و وضعیت ناپایدار منطقه آشکار شده است. غرب باید این شکست دیپلماتیک را بپذیرد و این حقیقت را بیان کند: رژیم ایران شریک صلح نیست. بلکه عامل منحوس برای گسترش ویرانی، مرگ و هرج و مرج می‌باشد».

این بیانیه، ضمن تأکید بر ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران، در تشریح علت جنگ‌افروزی می‌نویسد: «جنگ‌طلبی، ترور و سرکوب وحشیانه رژیم، تأکیدی بر این واقعیت است که این رژیم نگران بقای خود است...». سپس با اشاره به‌ضرورت حمایت از قیام و مقاومت سراسری به‌عنوان اصلی‌ترین تهدید بقای هیولای خون‌آشام، می‌افزاید: «جنبش اعتراضی پایدار در ایران، همراه با شناسایی و حمایت فزایندهٔ بین‌المللی از شورای ملی مقاومت و پلتفرم دموکراتیک ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی، نشان می‌دهد که ایران آزاد و دموکراتیک دست یافتنی و بسیار در دسترس است».

کمیتهٴ مشترک بین‌المللی نمایندگان پارلمان هم‌چنین با تأکید بر «یک راه‌حل ایرانی برای مقابله با تهدیدات ناشی از رژیم تهران»، ریشه‌های عمیق این راه‌حل را در جامعهٔ ایران و نیروی پیشتاز و رزمنده‌اش را در طی چهار دهه پایداری سازش ناپذیر در مقابل دیکتاتوری دینی و نیرنگهای آن، یادآوری کرده و استدلال می‌کند: «برای چهار دهه، مردم ایران با شورای ملی مقاومت، نبردی بی‌امان برای آیندهٔ کشور خود پیش برده‌اند. قیام مردمی جاری از سال گذشته که خواستار یک جمهوری آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت است، نقطه اوج این مبارزه است. این به‌عنوان شاهدی بر عزم تزلزل ناپذیر مردم ایران و توانایی شورای ملی مقاومت در پیشبرد، گسترش و سازماندهی اعتراضات و فعالیت‌های ضد رژیم است».

اگر امروز جهان به‌روشنی «اثر انگشت» تروریسم و جنگ‌افروزی را در بیت‌العنکبوت خامنه‌ای می‌بیند مرهون ۴۰سال مقاومت، روشنگری و پایداری در برابر هیولای تروریسم و جنگ‌افروزی است.

در این سالیان بارها و پیوسته مقاومت ایران با افشای اختاپوس تروریسم و جنگ‌افروزی در ایران، اثر انگشت خمینی و خامنه‌ای را در انفجارها و کشتار مردم سوریه و عراق و یمن و لبنان و... نشان داد. مسعود رجوی مسئول شورای ملی مقاومت ایران ۲۵اسفند ۱۳۷۲ در پیامی نوشت: «بر ضرورت پایداری و همبستگی در برابر اختاپوس ارتجاع و تروریسم که قلبش در تهران می‌زند و پنجه‌های مرگبارش در این‌جا و آن‌جای جهان قربانی می‌گیرد تأکید می‌کنم».

پس از چهار دهه تجربه‌های تلخ و پر فاجعه، بیانیهٔ کمیتهٴ مشترک بین‌المللی نمایندگان پارلمان برای ایران دموکراتیک نشانهٔ روشنی از اشراف و آگاهی نمایندگان پارلمانها و رهبران سیاسی جهان است که راه عبور از بحران و جنگ‌افروزی را در همراهی و حمایت از مقاومت ایران و مقابله با سرپنجه‌های اختاپوس ولایت می‌داند. نمایندگان پارلمان در همان بیانیه تأکید کرده‌اند «دولت انگلستان باید در کنار مردم ایران بایستد و رسماً حق آنها را برای مقاومت در برابر رژیم و سپاه پاسداران به‌رسمیت بشناسد. هم‌چنین باید پلتفرم دموکراتیک ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی را به‌صورت دیپلماتیک تأیید کند و مسیر جدیدی را برای آیندهٔ ایران ترسیم کند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4983bc63-126d-40b1-b46f-3afca48c5619"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات