728 x 90

تعفن دروغ در یک ادعای آخوند روحانی

فقر روز افزون در ایران و رشد اقتصادی روحانی!
فقر روز افزون در ایران و رشد اقتصادی روحانی!

آخوند حسن روحانی روز ۵آذر ۹۹ در جلسه هیات دولت آمارهایی را مطرح کرد که غیرقابل تصور است.

آخوند شیاد در یک ادعای مضحک و خنده‌دار ـ مهرماه ۹۹ ـ مدعی ۷۵درصد رشد در صنایع و صادرات شد.

این سخنان روحانی در شرایطی است که یک روزنامه حکومتی نوشت: «در حالی که فاصله نرخ تورم کشور در سه ماهه پایان سال۱۳۸۳ و ۹ماهه اول سال۱۳۸۴ نسبت به نرخ تورم جهانی چهار برابر بوده این اختلاف در سال۹۹ به ۱۰برابر رسیده است» (کار و کارگر۱۹ ـ آذر۹۹) .

سؤال این است چطور نرخ تورم به‌طور مداوم و سرسام‌آور در حال افزایش است، اما آخوند روحانی مدعی رشد اقتصادی است، سؤالی که رئیس‌جمهور نظام به آن جوابی نمی‌دهد.

واقعیت این است اشتغال‌زایی، رشد تولید، پیشرفت، گشایش اقتصادی و مهار تورم و واژه‌های بسیاری دیگر به لوث دروغهای آخوند حسن روحانی آلوده شده‌اند.

واقعیت این است که این رژیم نطفه‌اش با فریب و دروغ و ریاکاری بسته شده است. رهبرش دروغگوی اعظم همان است که به‌خاطر نمایش انتخابات، ویروس کرونا را کتمان کرد، با عادی‌انگاری و بازگشایی مشاغل میلیونها نفر را در تنور کرونا داغ کرد و گفت این مشکل چندان هم مهم نیست. به‌همین علت واژه‌هایی مانند جهش تولید، رشد صادرات، مهار تورم و واریز کردن پول افزوده بنزین به حساب مردم فقط وسیله‌ای در خدمت حفظ نظام است.

روحانی مجدداً در آذر ماه در منتهای وقاحت گفت: «در تولید یک حرکت بزرگ را در همین امسال که کرونا را هم داریم و شدت سختی‌های امسال است مهر امسال نسبت به شهریور امسال یعنی یک ماهه وقتی ما تولید را مقایسه می‌کنیم رشد تولید ما که رشد صادرات هم در کنارش بوده ۷۵درصد در صنعت است. تولید صنعتی ما در ماه مهر نسبت به ماه شهریور ۷۵درصد رشد داشته است». (تلویزیون رژیم: جلسه هیأت دولت ـ ۵آذر ۹۹)

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) با تیتر افزایش قیمت ۴ تا ۵برابری اقلام سفره خانوار نوشت: «در مورد تورم به‌طور جداگانه بحث و گفته شد که تورم سالهای اخیر که از دو منشأ یعنی از سمت تقاضا و نقدینگی و از سمت عرضه و نرخ ارز تلاطم‌های زیادی در همه بازارها و قیمت‌های کالا و خدمات ایجاد کرده موجب شده دولت روحانی پس از تجربه سال۱۳۷۴ دولت سازندگی رکوردار تورم در۶۰سال اخیر لقب بگیرد» . (خبرگزاری فارس ۶آذر ۹۹)

اما در مهرماه که روحانی آنرا رشد ۷۵درصدی تولید و صادرات نامید بر مردم ایران چه گذشت و آیا مردم در زندگی و هزینه‌های معیشت چنین رشدی را احساس کرده‌اند و آیا رشد مورد ادعای روحانی واقعی بود؟

حرف‌های مردم در زمینه گرانی مواد مورد نیاز آنها و رشد سرسام‌آور قیمتها خلاف ادعای او است.

دریک ویدئو کلیپ که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده یک خانم هموطن در مورد یک دارو می‌گوید: «یک بسته دارویی صدتایی را اوایل کرونا گرفتم جعبه‌ای ۳۰هزار تومان الآن رفته‌ام بگیرم شده بسته‌ای ۲۰۰هزار تومان یعنی ما نمی‌دانیم در این مملکت باید چکار کنیم».

خانم دیگری از تهران در مورد افزایش قیمت کره می‌گوید: «من دو قالب کره را خریدم ۱۶هزار قیمت پشتش را پاک کردند، خدا لعنتت کند خامنه‌ای که ما را به این روز انداختی».

یک خانم دیگر از تهران در مورد خرید و قیمت چهار قلم جنس می‌گوید: «این چهار قلم را رفتم بازار گرفتم ۸۰هزار تومان چهارتا قلم بیشتر نیست خدا ازتان نگذرد آخر چکار کنیم».

دریک ویدئو کلیپ که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است دو خانم در حال پختن طبخ یونجه به‌عنوان غذا هستند.

فشار گرانی و فقر بر مردم طوری است که دیگر نمی‌توانند گوشت مرغ و گوسفند بخرند آنها یا استخوان و یا پای مرغ را به قیمت کیلویی ۱۵هزار و ۸هزار تومان می‌خرند.

پسر بچه‌ای با حدود ۱۲سال سن برای این‌که کمک خرج خانواده باشد زباله‌گردی می‌کند و در این رابطه می‌گوید: «می‌ترسم کرونا بگیرم ولی مجبورم کار کنم به‌خاطر این‌که دست و بال بابایم خالی است و می‌روم کار می‌کنم برای درآمد خانه‌مان».

این وضع مردم ایران است. قطعاً دروغهای آخوند روحانی را حتی همراهانش هم باور نمی‌کند، چرا که می‌بینند در شرایطی که هر روز زندگی سخت و سخت‌تر شده و در یک ماه قیمت مرغ دوبرابر شده ادعای پیشرفت و توسعه اقتصادی توهین به همه گرسنگان و تهی دستان است.

این دروغ او هم مثل سایر دروِغ‌هایش چیزی جز نفرین مردم را برای خود و حاکمیت را نمی‌خرد.

از آنجایی که روحانی هر چیزی را که می‌خواست نابود کند وعده بهبود آن را داد اکنون که تولید و صنعت کشور را نیز نابود کرده ادعای رشد تولید در مهر ماه ۹۹ را دارد.

واقعیت این است تنها چیزی که در رژیم آخوندی گسترش و رشد دارد دزدی و چپاول است که به فقر مضاعف مردم ایران منجرشده است.

امری که اکنون از چشم هیچکس از مردم و حتی بسیاری از مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی پوشیده نیست، و این واقعیت خشمی را درون جامعه نهادینه کرده که سردمداران حاکمیت را به وحشت انداخته است.

حسین شریعتمداری گرداننده کیهان خامنه‌ای وحشت رژیم از گرانی و تورم را این‌چنین بیان می‌کند: «نباید از فتنه‌ای که دشمن از این طریق تدارک دیده و سختی معیشت و گرانی و تورم و بیکاری و دیگر موارد مردم این مرزو بوم را نشانه رفته است غافل بود». (کیهان ۹آذر ۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35c998a0-c2ce-4f6d-a859-b640bb93fa2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات