728 x 90

۱۴۰۰۰ متکدی و موشکها برای یمن

فقر در نظام آخوندی
فقر در نظام آخوندی
دو خبر را در کنار هم بگذارید.
در دنیایی که هر روز از ایران آخوندی، اخبار عجیب به نظر می‌رسد، بیایید ما هم یک کار عجیب بکنیم و دو خبر بی‌ربط به هم را کنار هم بگذاریم:
اولی را بان کی‌مون گفته است: در آخرین گزارش خود:
«محموله سلاحی که اسفند ماه سال گذشته (94) در اقیانوس هند توقیف شد، از سوی رژیم ایران ارسال شده بوده و احتمالاً به سوی یمن و سومالی در حرکت بوده است». بان کی‌مون به اظهارات حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرده است که در سخنرانی تلویزیونی هشت ماه پیش خود در شبکه المنار به صراحت گفته بود بودجه حزب‌الله، حقوق کارکنانش، هزینه‌هایش، سلاحهایش و موشک هایش، همگی از سوی رژیم ایران تأمین می‌شود. (20 دی 95)

خبر دوم: این است:
مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران: «در مدت پنج شش ماه گذشته قریب به 14هزار نفر متکی جمع‌آوری شدند.» او هم در ادامه گفت... برابر قانون شهرداری تهران نمی‌تونه متکدیان زیر 15سال رو جمع‌آوری کنه... . توی تقاطع ها ما در حال حاضر بیشتر شاهد متکدیان کم سن و سال هستیم یعنی زیر 15سال که قانون زیر 15سال رو هم شرایطش خاص و ویژه هست.. (23 دی 95)

برای پیدا کردن ربط این دو خبر باید قیمت هر موشک را بدانیم!. این را هم هیچ‌وقت رژیم آخوندی نمی‌گوید، اما گهگاهی درز می‌کند. مثلاً خبرگزاری ایسنا در 18آذر 92 در گزارشی لو داد که: «هزینه تولید هر موشک شهاب 3، حدود یک میلیون و 250هزار دلار است.»

اما شما نمی‌توانید حدس بزنید که در محمولة کشتی سلاح که به سوی یمن می‌رفته، چند موشک بوده، ولی اگر ده موشک هم باشد، و بقیة سلاحها و مهمات را در نظر نگیریم، فقط همان ده موشک می‌شود: دوازده میلیون و پانصد هزاردلار.

حالا می‌توانید حدس بزنید که چنین محموله‌هایی هم، برای سوریه و برای حشدالشعبی عراق و برای... در افغانستان و... . ارسال می‌شود. و جمع که بزنید به چه ارقامی می‌رسید. ؟

حالا می‌توانیم کم‌کم به ربط آن با 14000 متکدی جمع‌آوری شده برسیم.

آیا آن پولی که خرج موشک و محموله‌های سلاح می‌شود، و آن پولی که حقوق کارکنان، هزینه‌ها، سلاحهای و موشک‌های حزب‌الله لبنان را تأمین می‌کند، و آن پولی که... و آن پولی که... .. پول کیست؟ از جیب کیست؟ جز پول همین مردم محروم ایران؟!

کمی که فکر کنیم به علت مجبور شدن مردم به این تکدی‌گری هم می‌رسیم. که آن مخارج، برای حفظ نظام، به‌علاوه آن اختلاسهای سه هزارمیلیارددلاری وهشت هزار میلیارد دلاری، باعث رفتن مردم زیرخط فقر است. چون اگر آن سرمایه‌ها خرج کارخانه و تولید و کشاورزی و ایجاد اشتغال می‌شد هموطنی مجبور به تکدی نبود.

عین همین ربط را می‌توانید بین 14000 متکدی، با مثلاً قبر خمینی برقرار کنید. یعنی مخارج قبر خمینی را حساب کنید. قبری که با هتلهای ۵ ستاره، تالارها، پاساژها، فروشگاهها، گل‌دسته‌ها، گنبدهای کوچک و بزرگ و سایر ساخت و سازهای پرزرق و برق، که فقط در سال نخست ساختش، ۲ میلیارد دلار بودجه برای احداث این محل و مراکز فرهنگی و زیارتی کنار آن اختصاص یافت. اما هزینه‌های صورت گرفته در طی سال‌های بعد اصلاً اعلام نشده.

بعد حساب کنید که با این پولها چه کارهایی برای زندگی مردم ایران می‌شد کرد که کسی فقیر نشود و 14000تای آنها در 5ماه گردآوری نشوند.

عین همین کار را می‌توانید با بسیاری ارقام دیگر هم مثلاً با ثروت 95میلیارددلاری خامنه‌ای، و یا ثروت آملی لاریجانی، یا جنتی، یا... انجام بدهید. تا به علت فقر مردم ایران پی ببرید.

اما حالا می‌ماند یک محاسبة دیگر: که همهٴ محاسبات بالا را ما روی یک خبر غیرواقعی انجام دادیم. همان 14000 متکدی. رقمش درست نیست. یعنی خیلی خیلی خیلی بیشتر از اینهاست. راستی رقم فقرای فقط تهران چقدر است؟

البته معلوم است که رژیم رقم اصلی را نمی‌گوید. اما نگاهی به چند جملة زیر می‌تواند نشان بدهد که واقعیت فقرا چقدر بیشتر است:
اولینش این که: خود آن معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت که این رقم 14000 فقط مال افراد بالای 15سال است، و بیشتر متکدیان زیر15سال هستند که ما نمی‌توانیم آنها را جمع کنیم.

دومینش این خبرهاست:
ـ علی اکبر سیاری از معاونان وزرات بهداشت کابینه آخوند روحانی گفت: «در حال حاضر ۳۰ درصد مردم کشور گرسنه‌اند و نان خوردن ندارند».
سی درصد مردم ایران می‌شود 24 میلیون نفر.

از این 24 میلیون نفر که نان خوردن ندارند، چه تعدادشان مجبور به تکدی می‌شوند؟ خودتان محاسبه کنید.

رقم بعدی:
ـ کارگزاران و کارشناسان اقتصادی رژیم صراحتاً اعتراف کرده‌اند که «امروز ۱۵ تا ۲۰ میلیون از جمعیت کار کشور بیکار هستند، ولی دولت (روحانی) به ‌شکل‌های مختلف این رقم بیکاری را می‌پوشاند.»

رقمهای بعدی بدتر یا مشابه همین رقمها هستند: مثلاً:
‌ به گفته محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی «در کشور ۵۰ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی با ۲۰ میلیون نفر جمعیت حاشیه‌نشین وجود دارد».

از روی این رقمها می‌توان به یقین رسید که شمار متکدیان بسیار بسیار بیشتر از آن رقم است که فقط 14000تای آنها در تهران در 5ماه جمع‌آوری شده‌اند.

نکته‌ی عجیبتر آخر:
حالا می‌رسیم به نکته‌ی آخر که علاوه این‌که این رژیم غارتگر خودش عامل فقر همین مردم است، خود همین متکدیان را هم می‌چاپد و از خود آنها هم در آمد کسب می‌کند این دیگر خیلی عجیب اما واقعی است و اعتراف خود عوامل این رژیم است: بخوانید:
20مرداد 95:
یک کارگزار رژیم فاش کرد، ۹۰درصد پول متکدیان را از آنها می‌گیرند.
به گزارش رسانه‌های حکومتی رضا جاگیری که از وی به‌عنوان معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه نظام یاد شده در مورد دستگیری قربانیان ظلم و غارتگری رژیم، گفت: ۹۰۰ متکدی را جمع‌آوری و به مراکز منتقل کرده‌ایم، احکام قضایی آنها صادر و پیگیریهای لازم برای اجرای حکم انجام می‌شود.

وی افزود: ۹۰ درصد پولی که به همراه دارند را از آنها می‌گیریم. در بیشتر موارد متکدیان دوباره به سطح شهر بازمی‌گردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e12cc25b-a0ba-4a07-9e70-b029e14516ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات