728 x 90

چهاردانگه از روستایی تاریخی تا جولانگاه زباله ها

روستای چهاردانگه - حرم امامزاده عباس
روستای چهاردانگه - حرم امامزاده عباس
وقتی اسم شمال ایران و شهرهای آن می‌آید آدم بی‌اختیار یاد سر سبزی و طبیعت زیبا و هوای پاک می‌افتد و دریای آبی خزر و با خود می‌گوید که مردم شمال ایران ازچه نعمت طبیعی بهره‌مند هستند اما در واقعیت روستاهایی که به‌دلیل انباشت زباله در آن نه از هوای خوب خبری است و نه طبیعت سرسبز، هرچه هست بوی متعفن زباله هاست که هر روز بر آنها افزوده می‌شود و هیچ به‌اصطلاح مسئولی هم جوابگو نیست. داستان، داستان روستای چهاردانگه ساری در استان مازندران است که مردمش حالا به این وضعیت به اعتراض پرداخته‌اند. شاهدان عینی و مردم محل می‌گویند:
«مریضی سرطان در منطقه شدت گرفته جوانان زیادی در همین جاده‌ها از اهالی همین منطقه به علت سْر بودن جاده به علت ریخته شدن شیرابه‌ها جان خود را از دست داده‌اند آبهای روستاها آلوده شده درختان منطقه در حال خشک شدن هست. بسیاری از گوسفندان به‌دلیل استفاده از آبهای نزدیک محل دپوی زباله تلف شده‌اند. در تابستان به علت گرمای هوا بوی بد زباله به روستاهای اطراف سرایت میکنه و… … . . مسئولان کجایین دقیقاً کجایین»

مردم محل خطاب به کارگزاران رژیم می‌گویند:
«چگونه است که خوشی‌ها و زیبایی‌ها و تفریحات، سهم شما و خانواده‌های شما هست اما زباله‌هایتان را برای ما می‌فرستید؟ زباله‌هایی که معضلات فراوانی برای منطقه به وجود آورده است.»

جالب این‌جاست که در طرحهای توسعه برنامه‌های حکومت قراربوده که این مناطق به مناطق جذب توریست و گردشگری تبدیل شود ولی مردم محل می‌گویند از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.

در جواب مردم محل کارگزاران رژیم جواب می‌دهند: «با کمبود اعتبار مواجه هستیم.»

و سؤال همیشگی که درآمد این مملکت کجا می‌رود که مردم و فرزندانش حتی باید در خوش آب هواترین مناطق کشور آب آلوده بنوشند و به انواع بیماریها و فلجی دچارشوند؟

علی از تهران.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b263471d-1918-4a31-a410-512dbaa7df2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات