728 x 90

سال نگون، از بهارش معلوم!

آخوند خامنه‌ای - آخوند روحانی
آخوند خامنه‌ای - آخوند روحانی
حتماً از این ضرب‌المثل عجیب و البته جدید، تعجب می‌کنید. «نگون» به‌معنی خمیده و واژگون و به‌معنی سرازیر و سرنگون.

یک ضرب‌المثل معروف ایرانی میگه: «سالی که نکوست، از بهارش پیداست». منظور اینه که: وقتی یک چیزی یا یک کاری از همان اول نادرست و بد باشه، نتیجه و آخر و عاقبتش معلومه.
مترادف این ضرب‌المثل، یک ضرب‌المثل دیگه هم هست که میگه: «ماستی که ترشه از تغارش پیداست». در گذشته‌های دور که ماست را در تغار درست می‌کردند، اگر ماست بد بود و چربی اضافه پیدا می‌کرد، هم ارزان‌تر بود و هم باید فقط در تغار نگهداری و فروخته می‌شد. بنابراین تغاری بودن ماست به‌معنی بد بودن آن بود.
حالا این حکایت سرکرده‌های دو باند مافیایی نظام، یکی ولی‌فقیه طلسم شکسته، آخوند خامنه‌ای و دیگری آخوند حسن روحانی است که در روز اول سال نو هر کدام پیام نوروزی دادند. این‌که آیین جشن باستانی نوروز چه ربطی به این آخوندهای قرون‌وسطایی داره، که به‌مناسبت آن پیام می‌دهند، بماند برای بعد و فعلاً موضوع این مقاله نیست. اما آنچه که جالبه، استفاده آنها از مناسبت نوروز برای تهاجم به یکدیگر است. از قضا آنچه که موضوع را جالب‌تر می‌کند، همین ترش و تغاری بودن پیام‌های ماست! آنهاست. چرا که هر دو به‌صورتی علنی نزاع گرگهای مافیایی نظام پوسیده آخوندی را برملا می‌کنند:
آخوند خامنه‌ای: «در این سال… کشور دچار مشکلات اقتصادی بود… اکنون خلاءهای اقتصادی بزرگی را در جامعه شاهد هستیم».

آخوند روحانی: «آنچه در سال گذشته در مهار تورم، در رشد اقتصادی و اشتغال به دست آوردیم، در 25سال گذشته بی‌نظیر بود».

آخوند خامنه‌ای: «هر جا مدیریتهای ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیر انقلابی و بی‌تحرک داشتیم، کارها متوقف یا منحرف شده است».

آخوند روحانی: «24هزار واحد صنعتی نیمه تمام و یا واحدهایی که فعال نبودند، فعال شدند».
آخوند خامنه‌ای: «مردم از لحاظ معیشت دچار مشکل هستند و مشکلات معیشتی تبعات اجتماعی و فرهنگی را در پی دارد».

آخوند روحانی: «ما توانستیم در سه سال گذشته در دولت یازدهم، همواره مقدار افزایش حقوق و دستمزد برای کارکنان و کارگران را بیشتر از تورم قرار دهیم؛ که به این معناست که مردم در آرامش و رفاه بیشتری می‌توانند قرار داشته باشند… دولت 15هزار میلیارد تومان برای خرید گندم به کشاورزان عزیز پرداخت کرد».
آخوند خامنه‌ای: «برخی شاخصهای اقتصادی کشور منفی هستند… شاخص بیکاری افزایش یافته است… رشد سرمایه‌گذاری منفی است… در بخش‌هایی هم‌چون معدن و مسکن، پس‌رفت داشته‌ایم».

آخوند روحانی: «در تولیدات صنعتی‌مان رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم و در برخی از محصولات به دو برابر سال گذشته رسیدیم. در میان همه کشورهای پیشرفته، رتبه اول در رشد علمی را به دست آوردیم».

آخوند خامنه‌ای: «آمارهای رسمی کشور، شرایط را به سمت حل مشکلات اقتصادی نشان نمی‌دهند».

آخوند روحانی: «بنا بود به رشد اقتصادی 8 درصد برسیم، بعد از 11سال در سالی که گذشت، به رشد 8 درصدی دست یافتیم».

آخوند خامنه‌ای: «گزارشی که از صادرات کشور منتشر شده نشان می‌دهد، صادرات ما محدود به چند کشور است که این، برخلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی است».

آخوند روحانی: «هم در سال 95 و هم در سال 94، صادرات غیرنفتی ما بیش از واردات ما بود».

آخوند خامنه‌ای: «در برخی سرمایه‌گذاریها تبلیغات به راه می‌افتد و مردم سرمایه‌های خود را به سمت آن سرمایه‌گذاری می‌برند اما بعد از مدتی مشخص می‌شود که تقلبی انجام گرفته است».

آخوند روحانی: «با تلاش بانکها، 24هزار واحد صنعتی نیمه تمام و یا واحدهایی که فعال نبودند، بحمدالله فعال شدند و این به‌معنای رشد اقتصادی در سال اقتصاد مقاومتی است».

آخوند خامنه‌ای: «کوتاهی‌هایی است که در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری انجام می‌گیرد».

آخوند روحانی: «نباید فضا امنیتی باشد. ما در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌دنبال این هستیم که فضای امنیتی را کنار بگذاریم».
آخوند خامنه‌ای: «اگر کسانی بخواهند در مقابل رأی ملت بایستند و با ایجاد مزاحمت رأی مردم را بشکنند، دخالت می‌کنم و در مقابل آنها خواهم ایستاد».
آخوند روحانی: «همه باید بدانند صاحب کشور، ملت و مردم هستند. همه باید بدانند اگر حقوق شهروندی را نقض کردند، هزینه بسیار سنگینی را پرداخت خواهند کرد…».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3633f0b1-58f6-4dee-b400-610660c5fda7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات