728 x 90

حمایت ”مفسدان شبکه‌یی ”از یکدیگر

احمد توکلی و عباس عبدی، افشای فساد شبکه ای در درون رژیم آخوندی
احمد توکلی و عباس عبدی، افشای فساد شبکه ای در درون رژیم آخوندی
در جریان جنگ و جدال باندی بر سر خیمه‌شب‌بازی انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم، موضوع فساد اقتصادی و چپاولگری سران و مهره‌های حکومتی، یکی از موضوعاتی است که گوشه‌هایی از آن در رسانه‌های نوشتاری و تصویری رژیم برملا می‌شود. به اعتراف این مهره‌ها، هیچ پهنه‌ای نیست که در آن دزدی و چپاول صورت نگیرد.

دو تن از کارگزاران رژیم، یعنی احمد توکلی و عباس عبدی در بیانیه‌یی به صراحت اذعان می‌کنند: «امروز با فساد سیستمی و شبکه‌یی روبه‌رو هستیم. در این مرحله دستگاههای ناظر و مسئول مبارزه با فساد، خود به درجاتی آلوده می‌شوند و مفسدان به شکل شبکه‌یی از یکدیگر حمایت می‌کنند و خود به بخشی از علت تداوم و تشدید فساد مبدل می‌شوند».

اگر چه این مهره‌های نظام آخوندی در بیانیه‌شان هیچ اشاره‌یی به موارد این فساد نکرده‌اند، اما احمد توکلی در گفتگو با تلویزیون شبکه یک رژیم 23فروردین 96به مواردی از فساد گسترده اشاره می‌کند از جمله: ”حقوقهای نامتعارف، حقوقهای نجومی، معاملات و قراردادهای غیرشفاف، حق واگذاری زمین به همسران مسئولان نظارتی در منطقه آزاد جنوب کشور، عدم شفافیت در معاملات بانکی، تبانی بانکها برای پرداخت تسهیلات و...»

دراین برنامه احمد امیر آبادی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع ضمن اشاره به عدم شفافیت مالی کاندیداهای رژیم برای ریاست جمهوری، مجلس رژیم و شوراهای قلابی شهر به فساد گسترده در نهادهای دولتی و غیردولتی نظیر ”شهرداریها، بانکها، بیمه‌ها و سازمانهای تأمین اجتماعی“ اشاره کرد و افزود «در بررسیهای انجام شده در بسیاری از فسادها نقش آنها دیده می‌شود و در این میان بانکها به‌دلیل آن که مسئولان آنها خود منافع دارند در مقابل شفافیت مقاومت می‌کنند».

وی ضمن اشاره به موضوع پرداخت حقوقهای نجومی به مهره‌های نور چشمی رژیم که ”ذخیره انقلاب”نامیده می‌شوند در مورد عملکرد مدیران و هیئت مدیره آنها گفت: «این افراد بیشتر از آن که منافع مردم را در نظر بگیرند، منافع و سیاستهای حزب و جناح خود را در بانکها عملیاتی می‌کنند».

این نماینده مجلس رژیم در مورد فعالیتهای بانکی نیز اذعان کرد: «درباره ابربدهکاران بانکی شفافیت وجود ندارد».

امیر آبادی در مورد فساد مالی بانکها در دولت احمدی‌نژاد و دولت آخوند حسن روحانی گفت: «در دولت قبل دو نفر از کسانی که حسابهای شفافی نداشتند تلاش داشتند با فشارهای سیاسی وام های کلانی دریافت کنند. همین افراد در دولت کنونی با فشارهای سیاسی سنگین موفق به دریافت وام های بسیار کلانی شدند».

حسن عباسی یکی از مهره‌ها و سرچماقدارهای باند خامنه‌ای نیز اذعان می‌کند: «اشرافی گری در درون نظام ریشه دوانده و فساد درون لایه‌های سیستم نهادینه شده است». (سایت بتانیوز 11اسفند 95)

در گفت و گوی ویژه خبری تلویزیون رژیم 24فروردین 96 محمدعلی وکیلی نماینده مجلس ارتجاع یکی از شرکت کنندگان در این برنامه در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر این‌که مهمترین مشکل نظام اداری در زمینه شفافیت چیست، گفت: «فساد سیستمی در سیستم اجرایی نهادینه شده است... . اگر این سیستم اصلاح نشود در باطلاق فساد اداری می‌ماند».

قاضی‌زاده یکی دیگر از نمایندگان مجلس ارتجاع با اشاره به امضاهای پرقدرت گفت: «شبکه فرسوده امضاهای طلایی را ایجاد کرده است این نظام و شبکه فرسوده ما امضاهای طلایی را ایجاد کرده است».

این مهره رژیم در ارتباط با رسیدگی به اموال داراییهای مسئولان رژیم که در مجلس هفتم تصویب شد، گفت: «این قانون ضمانت اجرایی نداشت!»

فساد، رانت‌خواری نهادینه شده و امتیازهای ویژه و انحصاری در این نظام ریشه دارد و قدمتی 38ساله دارد. از همان زمانی که به دستور خمینی دجال تحت عنوان مصادره، اموال و داراییهایی عمومی مصادره می‌شد و به تملک نهادها و بنگاههای وابسته به حاکمیت در می‌آمد. واقعیت این است که بذر فاسدی که او کاشت، به جایی رسیده است که به گفته احمد توکلی از مهره‌های نظام «مفسدان شبکه‌یی از یکدیگر حمایت می‌کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/821c5b53-bfa8-44e1-a8e5-d2baff22bd50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات