728 x 90

افزایش ۲برابری خودکشی!

خودکشی در  ایران تحت حاکمیت آخوندها
خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها
در حاکمیت پلید آخوندها به جای این‌که وضعیت معیشتی و رفاه مردم رو به رشد باشد، بحرانهای اجتماعی نظیر خودکشی، بیکاری، حاشیه نشینی رشد روزافزونی دارد.

تقریباً روزی نیست که در رسانه‌های رژیم خبر دردناک خودکشی از گوشه و کنار کشور درج نشود، در این میان خودکشی در میان زنان و دختران محروم کشور نیز آن‌چنان رواج پیدا کرده است که بر اساس آمارها، زنان ایرانی بالاترین رتبه خودکشی را در خاورمیانه و رتبه سوم را در جهان دارند.
کارگزاران رژیم گستردگی خودکشی را «سونامی خودکشی» می‌نامند.
خبرگزاری حکومتی ایسنا 7مرداد 96 نوشت: «آمار خودکشی سال 95 با افزایش دو برابری نسبت به سال 94 همراه بوده است».
تازه ‌این در شرایطی است که به گفته انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی رژیم تنها در عسلویه با مداخله اورژانس اجتماعی چهار هزار و 240مورد خودکشی برطرف شده است. (خبرگزاری حکومتی مهر 3مرداد 96)
رئیس سازمان پزشکی قانونی رژیم نیز می‌گوید: ”سال گذشته به‌دلیل رسانه‌ای شدن آمار خودکشی شاهد افزایش خودکشی در اردیبهشت بودیم“.
به گفته این مهره حکومتی ”۲۵درصد رنج سنی مرتبط با ۳۰تا ۳۹سالگی، ۲۱/۹درصد بین ۱۸تا ۲۴سال، ۱۶درصد ۵۰سال بوده است. ۷/۵درصد زیر ۱۸سال بوده است. (خبرگزاری حکومتی مهر 13تیر 94)
در زمینه افزایش روزافزون آمار خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها، سایت حکومتی تابناک می‌نویسد: «فهرستی که این روزها مدام به انتهایش اسم اضافه می‌شود، انگار ایران را با بحران خودکشی مواجه کرده است».
تابناک در ادامه مطلب این سؤال را مطرح می‌کند «چقدر می‌توان این وضعیت پیش‌آمده را خطرناک دانست؟».
با وجود اعتراف رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی در مورد رشد آمار خودکشی در کشور، رئیس انجمن مددکاران، آمارهای رسمی در حوزه اقدام به خودکشی را واقعی نمی‌داند. زیرا به گفته وی ”بسیاری از موارد (خودکشی) برای استفاده از دفترچه بیمه ثبت نمی‌شود“ (تابناک 19اردیبهشت 95)

در مورد علت افزایش خودکشی خبرگزاری حکومتی مهر پایین آمدن آستانه تحمل مردم در اثر فقر و بیکاری را عامل اصلی خودکشی می‌داند و در این رابطه می‌نویسد: ”این روزها شاهد بروز مشکلات اقتصادی در جامعه هستیم که بی‌شک تاثیر زیادی در رفتار اجتماعی مردم گذاشته است“. (خبرگزاری مهر 3مرداد 96)
ملاحظه می‌شود وقتی در یک منطقه دور افتاده کشور تنها از چهارهزار و 240مورد خودکشی ممانعت شده است، آمار خودکشیها در سطح کشور چه میزان است که که کارگزاران حکومتی واداشته که از آن به‌عنوان ”سونامی“ خودکشی نام ببرند.

خودکشی که اکنون به مانند بختک بر سر جامعه و به‌ویژه بخشهای آسیب پذیر جامعه سایه انداخته است، معلول بحرانهای اجتماعی است که حاکمیت آخوندی بر جامعه تحمیل کرده است.
بحرانهایی نظیر فقر، بیکاری، اعتیاد، کارتن خوابی، گورخوابی، کودکان کار، حاشیه نشینی در شهرها و روستاهای کشور، در کنار سرکوب و تحقیر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ad51267-63e9-4263-9d83-f860347946a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات