728 x 90

فضای مجازی، سیل خانمان‌برکن نظام آخوندی

آخوند محمد جعفرمنتظری دادستان ارتچاع
آخوند محمد جعفرمنتظری دادستان ارتچاع
«آیا وقتی می‌گوییم که مقامات ذی‌صلاح و ذی‌ربط باید فضای مجازی را که به تعبیر مقام معظم رهبری تبدیل به قتلگاه شده و جوانان و خانواده‌ها و نوامیس ما را گرفتار کرده است مدیریت کنیم، حرف گزاف می‌زنیم؟».

...
«امروز فضای مجازی هم تبدیل به سیلی خانمان برکن شده و طبیعتاً نگاه مسئولان اجرایی به فضای مجازی هم باید فارغ از یک نگاه عادی و بی‌دغدغه و به‌مثابه حادثه‌یی غیرمترقبه باشد».
دادستان کل حکومت آخوندی ـ آخوند محمد جعفر منتظری
***
آخوند محمد جعفر منتظری که از سال 1395ریاست نهاد سرکوبگر «دادسرای دیوان عالی کشور‌ » یا همان «دادستانی کل» را به عهده دارد، در سخنانی توأم با استیصال و درماندگی، به عجز و لابه نسبت به گسترش غیرقابل مهار فضای مجازی در بین جوانان پرداخت. دادستانی کل رژیم ـ که در کنار دیگر اختیارات گسترده خود برای اعمال سرکوب و اختناق در جامعه، ریاست کمیته‌یی آخوند‌ساخته به نام «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و قانون جرایم رایانه‌یی» را نیز به عهده دارد ـ این بار فلاکت عریان رژیم را در قبال فضای مجازی به نمایش گذاشت.

این مقام سرکوبگر رژیم، در گذشته بارها از طریق معاون قضایی خود، عبدالصمد خرم‌آبادی به سوز و گداز در رابطه با تلگرام به‌طور عام و تلگرام مجاهدین به‌طور خاص در فضای مجازی پرداخته و در این راستا پیوسته برای جوانان آگاه و آزادیخواه ایرانی خط‌ و نشان کشیده بود.

قابل توجه این‌که رژیم نسبت به گسترش و نفوذ فضای مجازی در بین جوانان دچار یک بلاتکلیفی و ندانم‌کاری است. گاه خواهان انتقال سرورهای تلگرام به زیر چتر حکومت آخوندی می‌شود، گاه این انتقال را معادل با جاسوسی می‌داند با این حال جنجال‌آفرینیها و تهدیدها در این رابطه راه به جایی نبرده و این‌گونه اقدامات در داخل حکومت نیز با تمسخر مواجه شده است.

آنچه مسلم است اقبال عمومی جوانان به کانالهای تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی موضوعی است که به مذاق شکنجه‌گران و اختناق‌آفرینان خوش نمی‌آید. حال نوبت آخوند محمد جعفر منتظری است. او که دید معاون قضایی‌اش نتوانست کاری از پیش ببرد خود وارد گود شد تا آزموده شده را بیازماید.

آخوند منتظری، شبکه‌های اجتماعی را به یک «اتوبان و بزرگراه» تشبیه می‌کند. خاصیت بزرگراه، حرکت پرسرعت، توقف‌ناپذیر و سرسام‌آور اتومبیلها در آن است. با چراغ موشی و شمع پیه‌سوز نمی‌توان با آن به مقابله پرداخت. انسداد و فیلترینگ چارة‌ آن نیست. خاصیت این بزرگراه آن است که نمی‌توان در آن به اتومبیلها دست‌بند زد، در آن بساط دار و تعزیر به راه انداخت. اگر فیلترینگ آن شدنی بود، علی خامنه‌ای با امثال آذری جهرمی صدها بار اینکار را کرده بود.

این‌که این سردژخیم می‌گوید دستگاه قضایی به‌دنبال بستن فضای مجازی نیست» یک تعارف بیش نیست. او روغن ریخته را نذر امام‌زاده می‌کند. جملهٴ درست این است که فضای مجازی به‌دلیل فراگیر بودن آن غیرقابل فیلتر است و به عبارت گویاتر کار از کار گذشته است.

«دستگاه قضایی به‌دنبال بستن فضای مجازی نیست... فضای مجازی و گوشیهای تلفن همراه از بچه‌های چهار و پنج ساله تا افراد مسن ۸۰ساله را درگیر خود کرده و آسیبهایش فراگیر شده است پس لازم است که ما با مدیریت علمی، فنی و اقتصادی مناسب این اتوبان را در اختیار خود بگیریم و کنترل و مدیریت مناسب کنیم». (1)

حرف دادستان کل رژیم این است که آنچه نباید بشود شده است. دیگر نمی‌توان جلو فضای مجازی را گرفت. شدنی نیست، باید آن را در اختیار گرفت و به سمت خواسته‌های رژیم منحرف کرد.

آخوند محمد جعفر منتظری در جای دیگر رویگردان شدن مردم و جوانان و انزجار فراگیر آنان از رژیم و اسلام ارتجاعی ولایت فقیه را «ضعیف شدن اعتماد مردم به روحانیت و متزلزل شدن ستون خیمه ولایت فقیه» می‌خواند و نگران آن است با گسترش غیرقابل مهار آگاهی و شکسته شدن بی‌وقفهٴ سد سانسور در فضای مجازی، دیوارهای زندان بزرگی به نام ایران ترک بردارد و دیگر نتوان کاری کرد.

«دشمن به‌شدت مجموعه نهاد روحانیت، مرجعیت و در رأس همه ولی‌فقیه را مورد تهاجم قرار داده و به‌دنبال یافتن راههای نفوذ در حوزه‌هاست و قصد دارد اعتماد مردم را به روحانیت ضعیف کند تا به گمان خود با متزلزل کردن ستون خیمه یعنی ولایت فقیه، این خیمه را از بین ببرد، پس باید هوشیار بود و متناسب با شرایط امروز به مقابله با توطئه دشمن علیه روحانیت پرداخت». (2)

قابل توجه این‌که علی خامنه‌ای، در اردیبهشت 95، در دیدار با گروهی آخوندهای حکومتی، فضای مجازی را «میدان واقعی جنگ» نامید و به عواملش گفت باید باید «مسلح و آماده وارد عرصه مقابله» با تبعات آن باشند.

آری کاربرد واژگانی مانند «سیل خانمان‌کن» و «قتلگاه» اذعان آشکار به سرنگونی درتقدیر و بی‌تردید است و این هشدارها تنها در حکم نفت بر آتش است.

 

پانوشت: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) و (2) سایت حکومتی انتخاب ـ 30مرداد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26369daf-b5f8-47d5-a47e-f9b23405032f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات