728 x 90

حسن روحانی - پروتکل چادر کابینه!

حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه
حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه
حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه
«… لعیا جنیدی معاون جدید حقوقی رئیس‌جمهوری که به جای مجید انصاری آمده است… بعد از انتصاب… و تغییر پوششی که انجام داد… درباره انتخاب چادر بعد از انتصابش به خبرنگار «شرق» گفت: … رئیس‌جمهور گفتند که پروتکل کابینه این‌گونه است… رعایت کنید». (سایت حکومتی آفتاب- ۳۰مرداد ۹۶)

خبرنگار خبرگزاری حکومتی تسنیم هم این‌طور نوشت: «امروز از خانم لعیا جنیدی درباره علت چادری شدنش پرسیدم. گفت آقای روحانی به‌دلیل پروتکل کابینه از من این را خواستند».
 
 حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه- لعیا جنیدی مشاور حقوقی آخوند روحانی-
حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه- لعیا جنیدی مشاور حقوقی آخوند روحانی
 
حسن روحانی رئیس‌جمهور ولایت فقیه که این روزها هر چه بیشتر ماهیت هفت‌خطش برملا می‌شود و هر چه بیشتر پرده‌های فریب و ریا از چهره‌اش به کنار می‌رود، آخرین صحنه‌ از فرومایگی‌اش هم از پرده برون افتاد و آن ایجاد پروتکل چادر کابینه بود.

او که در یک کرنش زبونانه در مقابل ولی‌فقیه ارتجاع با خفت و خواری کابینه‌اش را مطابق میل علی خامنه‌ای مهندسی کرد، این روزها جیغ و داد همپالکی‌هایش را هم درآورده است. این آخوند فریبکار که از ترس ولی‌فقیه ارتجاع جرأت نکرد حتی یک زن را وارد کابینهٴ پوشالی و مهندسی شده خود بکند، حالا از آن سه زنی که جهت شیره‌مالی اعضای باندش به‌عنوان دستیار و مشاور وارد کابینه کرده است، خواسته که پروتکل کابینه یعنی «چادر» را رعایت کنند. دو تن از این افراد قبلاً نزد این شیخ حضور داشتند و در جریان پروتکل چادر کابینه هستند، اما آن یکی که تا دیروز به این صورت بود:
 حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه-مشاور حقوقی آخوند روحانی- دیروز
حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه-مشاور حقوقی آخوند روحانی- دیروز

حالا شیخ زبون از او خواسته که چادر به‌سر کند و پروتکل کابینه را رعایت کند.

اما این فقط کابینه نیست که پروتکل نانوشته چادر در آن جاری است. پیش از این مجلس ارتجاع هم این پروتکل را با تهدید به کتک، اجرایی کرده بود:
روزنامه آفتاب امروز- خرداد ۱۳۷۹
روزنامه آفتاب امروز- خرداد ۱۳۷۹
 
موضوع به زمانی مربوط می‌شد که زمزمه‌هایی در مجلس ارتجاع درگرفت مبنی بر این‌که الهه کولایی و طاهره رضازاده، نمایندگان فرمایشی تهران و شیراز، گفتند می‌خواهند با مانتو وارد مجلس شوند. پاسدار مرضیه حدیدچی دباغ، که آن موقع نماینده وقت مجلس رژیم بود نیز آنها را تهدید کرد و گفت: «اگر نماینده‌ای با مانتو وارد مجلس شود، کتک می‌خورد».

اما لعیا جنیدی، اولین زنی نبود که برای عضویت در کابینه شیخ اعتدال! حسن روحانی مجبور شد چادر به‌سر کند. پیش از او، گروگانگیر معروف، معصومه ابتکار نه تنها در کابینهٴ آخوند حسن روحانی بلکه برای ورود به کابینه شیخ دروغین اصلاحات! آخوند محمد خاتمی هم چادر به‌سر کرده بود.

حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه- گروگانگیر معروف معصومه ابتکار
حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه- گروگانگیر معروف معصومه ابتکار

زهرا شجاعی، مشاور در امور زنان و رئیس دفتر امور مشارکت زنان کابینهٴ آخوند محمد خاتمی، در مصاحبه‌یی با سایت روزآروز در این رابطه گفته بود: خانم ابتکار به کار کردن با چادر عادت نکرده بود… برای حل این مشکل، 'سیستم نگهداری با کش' را به معصومه ابتکار یاد دادم تا چادر از دو طرف صورت با کش محکم نگه‌داشته شود و دست‌هایش برای کار آزاد باشد…

اما در اجلاسی در کره جنوبی، هنگامی که معصومه ابتکار پشت تریبون رفت، یکدفعه یک طرف کش او پاره شد و معصومه ابتکار گفت: 'در آن لحظه مدیریت چادر از مدیریت محیط‌زیست برای من سخت‌تر بود'.

حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه- گروگانگیر معروف معصومه ابتکار
حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه- گروگانگیر معروف معصومه ابتکار
 
موضوع پروتکل چادر کابینه موضوع جدیدی نیست و از همان منطق «یا روسری یا توسری» حسن روحانی ناشی شده است. همان منطق و درون‌مایهٴ متعفنی که خود روحانی در خاطرات خویش به آن اشاره می‌کند:
«… محکم ایستادم و گفتم: ”از فردا صبح دژبان موظف است از ورود خانمهای بی‌حجاب جلوگیری کند… در آنجا زنها خیلی سر و صدا راه انداختند ، اما من قاطعانه گفتم: این دستور است و سرپیچی از آن جایز نیست… و دست آخر نیز با بخشنامه، رعایت حجاب الزامی شد…». (خاطرات حسن روحانی سال ۵۸- مشرق- ۶اردیبهشت ۹۳)
حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه- شیخ دجال در ارتفاعات توچال
حسن روحانی و پروتکل چادر کابینه- شیخ دجال در ارتفاعات توچال
 
موضوعی که در اینجا مطرح می‌شود این‌که اگر قرار است پروتکل چادر کابینه رعایت شود، خب چرا خود آخوند روحانی با کاپشن و با آن زنان [بی‌حجاب و بدحجاب (از نظر آخوندها) ] به کوه و ارتفاعات توچال می‌رود و پروتکل عبا و عمامه را رعایت نمی‌کند؟! خب با همان عبا و عمامه به کوه می‌رفت نه با کاپشن. نکند قرار بوده خر ریاست‌جمهوری از روی پل رد بشود که ملا از این ادا و اطوارها درمی‌آورد؟ اگر پروتکل کوه، کاپشن است؛ پس پروتکل کابینه هم باید کت و شلوار باشد نه عبا و عمامه.

اما واقعیت این است که آن کاپشن و حضور در کنار آن زنان، و این پروتکل و چادر این زنان، هر کدام دو روی یک سکه هستند. سکة خدعه و نیرنگ ملا. آخوند روحانی هر روز که می‌گذرد بیشتر و بیشتر در پی کاسه‌لیسی ولی‌فقیه ارتجاع، در لجنزار ولایت فرو می‌رود.

۱شهریور ۹۶.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/faa6ceed-071b-40b8-8574-0825f4251cea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات