728 x 90

سوز و گداز بی‌ثمر نظام از جنبش دادخواهی مردم ایران

خانم عاصمه جهانگیر
خانم عاصمه جهانگیر
گزارش جدید خانم عاصمه جهانگیر درباره نقض فاحش و مستمر حقوق‌بشر در ایران، آخوندهای حاکم را حسابی آشفته و سرآسیمه کرده. چون خوب می‌دانند این گزارشها در شرایط دوران تغییر معنی و پیامهای کاملاً متفاوتی با قبل دارد.

این گزارش که شامل 120بند هست، البته هنوز به‌طور رسمی منتشر نشده و گویا پیش‌نویس آن برای رژیم و دستگاه قضاییهٴ آخوندها فرستاده شده تا فرصت توضیح به آنها داده شده باشد. اما سردژخیم قوه قضاییه آخوند صادق لاریجانی که طبعاً نمی‌تواند هیچ توضیح حقوقی درباره جنایات مستمر این رژیم در حق مردم ایران داشته باشد، یا نمی‌تواند به گزارشگر ویژه اجازه بدهد که از ایران و زندانهای رژیم بازدید بکند، طبق معمول به سوز و گداز پرداخته و گزارش گزارشگر ویژه را تماماً چکیدهٴ آنچه که مجاهدین و مقاومت ایران درباره رژیم گفتند، توصیف کرده است.

تلویزیون رژیم روز ۶شهریور گفت: «رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارش اخیر گزارشگر حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد هم گفت این گزارش مجموعه‌یی از دروغهای مخالفان نظام است و ایران هیچ اعتنایی به این هجمه‌ها و ادعاهای گزاف نخواهد کرد».

‌ این سوز و گداز البته با توجه به این واقعیت که جنبش دادخواهی خون شهیدان به‌خصوص دادخواهی از خون 30هزار سربدار آزادی در قتل‌عام 67، توانسته صدای آنها را به گوش دنیا و به گوش مجامع بین‌المللی برساند، قابل‌توجه است. اما مهمتر از آن موجی است که این جنبش در داخل کشور و در میان مردم ایجاد کرده و رژیم را سراپا در وحشت فرو برده است؛ این وحشت را به خوبی در حرفهای آخوند لاریجانی دژخیم می‌توان دید که گفت: «مثل موریانه اعتقادات مردم را، اطمینان مردم را، اخلاق را اینها می‌خواهند ضربه بزنند. این‌که آرام آرام با تمام قوا دارد رسانه‌هاشان کار می‌کند، سایتهاشون کار می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی‌شان کار می‌کنند، این چیز ساده‌ای نیست.
ما باید یکصدا همه قوا و نهادها، حوزه‌های علمیه، دانشگاهها، یکصدا باید در مسائل فرهنگی در برابر دشمن بایستند »(تلویزیون رژیم- 6شهریور).

بله این اعترافی است به این‌که جنبش دادخواهی همهٴ کشور را از زندانیان قهرمان سیاسی که الآن 31روز است در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند تا دانشگاهها و کارخانه‌ها و همه جا را فرا گرفته، و رژیم را به تکان و لرزه انداخته، اما این به قول معروف از نتایج سحر است؛ این جنبش و این توفان تا سپردن تمام قاتلان و جنایتکاران حاکم به دست عدالت و محاکمه در دادگاههای بین‌المللی از توفش و خروش باز نخواهد ایستاد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb82860a-3404-4d0b-ab86-84b90057e0d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات