728 x 90

“ابر چالش منطقه‌یی“ نظام آخوندی!

ژنرال دن فورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا
ژنرال دن فورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا
دخالتهای تجاوزگرانه رژیم آخوندی در امور کشورهای منطقه، حمایت آن از گروه‌های تروریستی و بنیادگرا مورد اعتراض بسیاری از کشورهای منطقه و مقامات آمریکایی شده است.

در این زمینه ژنرال دن فورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هشدار داد: ”رژیم ایران نفوذ بدخواهانه خود را در سراسر خاورمیانه گسترش می‌دهد و آزادی دریانوردی را تهدید می‌کند“.
وی که روز 4مهر 96 در کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا سخن می‌گفت افزود:‌ ”رژیم ایران هم‌چنین از سازمانهای تروریستی در سوریه، عراق و یمن حمایت می‌کند“.

در جریان برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد در نیویورک نیز مقامات و وزرای خارجه چند کشور علیه دخالتهای رژیم در امور داخلی کشورهای منطقه و حمایت افسارگیسخته آن تروریسم و بنیادگرایی موضعگیری کردند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رژیم ایران را ”دیکتاتوری فاسدی که با نقابی از دموکراسی حکومت می‌کند“ نامید.
وی هم‌چنین گفت این رژیم ”اصلی‌ترین حکومت صادر‌کننده خشونت، خونریزی و هرج و مرج در جهان است“.

عادل جبیر وزیر امور خارجه عربستان ضمن محکوم کردن دخالتهای رژیم در امور کشورهای منطقه و حمایت آن از تروریسم گفت: ”ایران یک کشور حامی تروریسم است و از شبه‌نظامیان طایفه‌ای در سوریه و عراق حمایت مالی می‌کند“..

وزیر خارجه امارات متحده عربی نیز با اشاره به دخالتهای رژیم در امور کشورهای منطقه و حمایت آن از تروریسم گفت: ” «ایران با سیاستهای توسعه‌طلبانه و کشورگشایانه خود، احترام به حقوق دیگران را زیر پا می‌گذارد و با دخالت در امور داخلی کشورها، سهم مهمی در بی‌ثبات کردن منطقه دارد.»

وزیر خارجه بحرین، رژیم ایران را به حمایت از سازمانهای تروریستی مانند حزب‌الله لبنان متهم کرد و گفت که عادی‌سازی روابط با رژیم ایران منوط به توقف روند حمایت از تروریسم از سوی تهران است.

عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن گفت کودتاگران یمنی، برنامه‌های توسعه‌طلبانه رژیم ایران را در منطقه اجرا می‌کنند.

‌نماینده کویت در مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد از رژیم آخوندی خواست از تهدید امنیت منطقه دست بردارد.

شورای اتحادیه عرب نیز در نشست روز سه‌شنبه 21شهریو 96 در قاهره با صدور بیانه‌ای دخالت رژیم آخوندی ”در امور داخلی کشورهای عربی“ را محکوم کرد. در بیانیه شورای اتحادیه عرب آمده است: ”از ایران می‌خواهیم به اظهارات خصمانه، اقدامات تحریک‌آمیز و حملات رسانه‌یی علیه کشورهای عربی پایان دهد زیرا این اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی کشورهای عربی به‌شمار می‌رود. ما دخالت ایران در امور داخلی بحرین و هم‌چنین دخالت در بحران سوریه را محکوم می‌کنیم و این دخالت می‌تواند نتایج خطرناکی بر آینده، امنیت، حاکمیت، ثبات و وحدت ملی سوریه داشته باشد.
مواضع این کشورها علیه تروریسم رژیم آخوندی و دخالت آن در امور داخلی کشورهای منطقه، از یک طرف بیانگر طرد و انزوای بیش‌از‌پیش این رژیم است. از طرف دیگر بیانگر این است که جایگاه این رژیم در سطح منطقه آن‌چنان تنزل یافته است که طی ماههای اخیر و به‌خصوص در جریان برگزاری مجمع عمومی ملل‌متحد این چنین از طرف کشورهای مختلف توسری دریافت می‌کند.
هم‌چنین این امر بیانگر این است که یکی از خطوط قرمز و چوب بغل‌های این رژیم در معرض تهدید قرار گرفته است. زیرا بسیاری از کشورها و به‌خصوص کشورهای منطقه خلیج‌فارس به این واقعیت رسیده‌اند تا آنجایی که حمایتهای رژیم از گروههای تروریستی و بنیادگرا متوقف نشود منطقه روی خوش ثبات و امنیت نخواهد دبد.

روزنامه حکومتی آرمان 23شهریور 96 با عنوان ”چالشهای منطقه‌یی و بین‌المللی ایران“ به‌نقل از وزارت‌خارجه رژیم، دو ابر چالش در سطح منطقه‌ای و بین الملی را در مقابل وزارت‌خارجه رژیم می‌بیند، و ابر چالش منطقه‌ای پیش روی رژیم را چنین تشریح می‌کند: ”از جمله چالشهای مهم ما در منطقه، پاکستان است... پاکستان بر سر انتقال گاز ایران از ما باج می‌خواست. در حال حاضر باید تنها به‌عنوان یک همسایه با آنها رفتار کنیم و به جای انتقال گاز از طریق پاکستان به‌دنبال صادرات گاز مایع باشیم. چالش دیگر ایران در منطقه با ترکیه است. چالشهای ایران در عراق مهم‌تر است. ایران باید بکوشد که روابط موذیانه عربستان فرصت شرکت در بازسازی عراق را از ایرانیان نگیرد... “

اما با دریافت این همه توسریها د‌ر سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و با این همه منفوریت، باز رژیم ناگزیر است به دخالتهای خرابکارانه در منطقه و حمایت از تروریسم ادامه دهد.
واضح است که هدف رژیم از این دخالت ها و حمایت از تروریسم باجگیری از این کشورها و در جهت حفاظت از ”عمق استراتژیک“ است.
زیرا آن‌چنان که مقامات رژیم از جمله علی خامنه‌ای بارها گفته‌اند، اگر ”عمق استراتژیک“ به خطر بیفتد، این رژیم ناگزیر است با مردم و مقاومت ایران در خیابانهای شهرهای ایران بجنگد که این امر بسیار خطرناکتر از طرد و انزوای منطقه‌ای و بین‌المللی است.

بنابراین تا آنجا که به رژیم برمی گردد نمی‌تواند تا واپسین دم حیات ننگینش از تروریسم و صدور بنیادگرایی دست بردارد. اما با اوجگیری جنبشهای اجتماعی مردم، و با رادیکالیزه شدن شعارهای اقشار مختلف علیه رژیم که در موارد بسیاری شعارهای صنفی تبدیل به شعارهای سیاسی شده است، کیان رژیم در معرض تهدید است. لذا حربه صدور تروریسم و دخالتهای رژیم در امور داخلی کشورهای دیگر برای سرپوش گذاشتن بر اختناق داخلی، می‌رود که به حربه‌ای زنگ‌زده و پوسیده مبدل شود.

خصوصا این‌که این رژیم فرتوت مقاومتی سازمان‌یافته نیز در برابر خود دارد، که از یک طرف مخالفتهای مردمی علیه رژیم در داخل کشور را به سمت و سوی سرنگونی که خواست اصلی مردم ایران است هدایت می‌کند، از طرف دیگر با فعالیت هایش در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، جنایات رژیم در داخل کشور و دخالتهای تروریستی و بنیادگرایانه‌اش را در خارج افشا می‌کند و به سیاستهای جهانی نیز سمت و سویی در راستای تغییر این رژیم و به‌رسمیت شناخته شدن حق مردم ایران برای مقاومت سوق می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/313ec1f1-b306-4e1f-a395-1aeca27a307d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات