728 x 90

شرکت هیأتی از مقاومت ایران در کنفرانس سالانه حزب ملی اسکاتلند + فیلم

کنفرانس حزب ملی اسکاتلند - بیانیه ایران
کنفرانس حزب ملی اسکاتلند - بیانیه ایران
در کنفرانس سالانه حزب ملی اسکاتلند که در شهر گلاسکو برگزار شد، هیأتی از مقاومت ایران در این کنفرانس شرکت کرد و با گروهی از رهبران و نمایندگان این حزب در پارلمان انگلستان و پارلمان اسکاتلند دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدارها، نمایندگان حزب ملی اسکاتلند، نقض شدید حقوق‌بشر، به‌ویژه اعدامهای فزاینده، سرکوب زندانیان سیاسی و فعالان حقوق‌بشر در ایران توسط رژیم آخوندی را محکوم و حمایت خود را از خواست مردم ایران برای آزادی اعلام کردند.

در این کنفرانس، بیش از 30تن از نمایندگان حزب ملی اسکاتلند از دو مجلس انگلستان و اسکاتلند، با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از فراخوان خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، برای پایان دادن به مصونیت مقامات رژیم، از دولت و وزارت‌خارجه انگستان خواستند که قتل‌عام 30000زندانی سیاسی در سال 67 را به‌عنوان جنایت علیه بشریت به‌رسمیت شناخته و به سازمان ملل برای تشکیل کمیته تحقیق برای سپردن عاملان و آمران این قتل‌عام به دست عدالت فراخوان بدهد.

این بیانیه بدین قرار است:
بیانیه‌ایران
فراخوان به سازمان ملل‌متحد برای تحقیق
درباره قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال 1367
ما عمیقاً نسبت به وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران و به‌ویژه تعداد فزایندهٴ اعدامها در ایران نگرانیم؛ طی دوران روحانی بالغ بر 3200 اعدام صورت گرفته است و تنها از ژوئیه 2017 تاکنون بیش از 200 اعدام گزارش شده است.

گزارش گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران در 14اوت 2017 این نقض‌ها را مستند می‌کند و هم‌چنین قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در تابستان 1988 را مورد توجه قرار می‌دهد که اکثراً از جنبش اپوزیسیون اصلی سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت می‌کردند.

از آنجا که این گزارش:
تأکید می‌کند که این اعدام‌های جمعی پس از فتوای خمینی، انجام شد؛
- افشاگریهای قبلی را تأیید می‌کند که مقامات عالی‌رتبهٴ رژیم ایران مسئول این قتل‌عام بودند، از جمله وزیر دادگستری، یک قاضی دادگاه و رئیس یکی از بزرگ‌ترین بنیادهای مذهبی در کشور و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه مه؛
و از آنجا که می‌گوید «برخی از مقامات مذهبی و رئیس قوه قضاییه اعدام‌های انجام شده را تایید » ؛ و «هم‌چنین این گزارش اسناد تهدید و ارعاب و تعقیب مدافعان حقوق‌بشر که خواهان حقیقت و عدالت» هستند را ارائه می‌کند.

ما امضا‌کنندگان زیر، از فراخوان خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، به ملل‌متحد و دولتهای غربی برای پایان دادن به مصونیت مقامات (رژیم ایران) حمایت می‌کنیم. ما از دولت و وزارت‌خارجه انگستان مصرانه می‌خواهیم:
- این قتل‌عام را به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت در حمایت از اقدامات گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران به‌رسمیت شناخته و محکوم کنند؛

- از کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل درخواست کنند تا دستور تحقیقات درباره این قتل‌عام به‌منظور قرار دادن عاملان و آمران این جنایت در مقابل عدالت را صادر کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/460f0b76-74f5-4eef-8280-71ee7ce72090"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات