728 x 90

محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه رژیم ایران
محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه رژیم ایران
«… ما در جمهوری اسلامی یک سیاست بسیار روشن و آشکار و مستمری داریم. ما حقوق‌بشر را با مبنای اسلامی خودمون بهش نگاه می‌کنیم. اصلاً لُب حقوق‌بشر و اولین مفهوم کلیدی در منشور که تمام منشور باید حول اون گردش کنه، پاسداری از کرامت انسانه و کرامت انسانی در تفکر اسلامی ما صدقة مصوبات سازمان ملل و اینا نیست. کرامت انسانی هٍبة الهی است…».

(محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه رژیم ایران- تلویزیون رژیم، شبکه خبر- ۳آبان ۱۳۹۶)
 
محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه رژیم ایران

آنچه از نظر گذشت تازه‌ترین صحبت‌ دبیر به‌اصطلاح حقوق‌بشر قوه قضاییه رژیم ایران محمد جواد لاریجانی در باب حقوق‌بشر و کرامت انسان بود که روز چهارشنبه ۳آبان از شبکه خبر تلویزیون رژیم پخش شد. حالا ببینیم منظور این هٍبة شیطانی از کرامت انسانی در ۴۰سال حاکمیت ننگین دیکتاتوری ارتجاعی و قرون‌وسطایی آخوندی چیست؟

محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان
- ۱۰میلیون معتاد
 
محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان- ۱۰میلیون معتاد

کارشناسان و مسئولان دولتی کشور تعداد معتادان حرفه‌یی، تفننی و افرادی را که به‌صورت پراکنده مواد مخدر مصرف می‌کنند، را بیش از ۸میلیون اعلام کردند.

در این زمینه ناصر صبحی، مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی وزارت ورزش و جوانان هم از وجود ۸تا ۱۰میلیون معتاد در کشور خبر داده بود». (سایت حکومتی عصر ایران- ۳۰مرداد ۹۵)

«به گزارش تسنیم و بر اساس اعلام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران، روزانه بین یک تا ۱.۵تن مواد مخدر در تهران دود می‌شود». (خبرگزاری حکومتی ایرنا- ۴تیر ۱۳۹۶)

محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان
- ۸میلیون بیکار
 
 
محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان - ۸میلیون بیکار

«اکبر رنجبرزاده عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: وزیر رفاه در صحن علنی مجلس گفت که «حدود سه میلیون و ۲۰۰هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد» اما مرکز پژوهش‌ها اعلام کرد که از سال ۸۴تا ۹۴، هشت میلیون بیکار داریم». (خبرگزاری مهر- ۳اردیبهشت ۹۶)

محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان
- ۷میلیون کودک کار
 

محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان - ۷میلیون کودک کار

«درباره شمار کودکان کار و خیابان در ایران، تاکنون آمارهای متفاوتی منتشر شده است… آمارها از وجود هفت میلیون کودک کار ایرانی خبر می‌داد». (روزنامه حکومتی جهان صنعت- ۱فروردین ۹۶)

محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان
- ۲۰میلیون حاشیه نشین
 
محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان - ۲۰میلیون حاشیه نشین

«به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما سلمان خدادادی رئیس کمیسون اجتماعی مجلس در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در خصوص معضل حاشیه نشینی در کلان شهرها افزود: بر اساس آمار ۲۰میلیون نفر در کشور حاشیه نشین هستند». (خبرگزاری صدا وسیما- ۱۸فروردین ۱۳۹۶)

محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان
- مرگ و میر جاده‌یی
 
محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان – آمار بالای مرگ و میر جاده‌یی

«رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد: روزانه ۴۳نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند». (سایت حکومتی عصر ایران-۱۳مهر ۱۳۹۶)

«آمارها نشان می‌دهد در دنیا به ازای هر ۱۰هزار خودرو حدود ۹نفر کشته می‌شوند، در حالی که ایران به ازای ۱۰خودرو، ۳۷تن کشته می‌شوند». (سایت حکومتی الف-۱۵تیر ۱۳۹۴)

«اگر میانگین ۲۳تا ۲۷هزار کشته در حوادث رانندگی در طول سال را همراه با میانگین ۲۵۰هزار زخمی این حوادث در نظر بگیریم، گویی هر سال در ایران یک زلزله بزرگ با این مقدار کشته و زخمی اتفاق می‌افتد. هم‌چنین تعداد تلفات جاده‌یی کشور در سال با تلفات یک جنگ تمام‌عیار برابری می‌کند». (منبع بالا)

«بر اساس اعلام پژوهشکده بیمه مرکزی ایران، کشور ما از نظر تصادفات ناایمن رانندگی در بین ۱۹۰کشور جهان، رتبه ۱۸۹را به‌ خود اختصاص داده و از این جهت، تنها کشور سیرالئون در غرب قاره آفریقا است که وضعیت نامناسب‌تری نسبت به ایران دارد». (منبع بالا)

محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان
- آمار صعودی تن‌فروشی
 
محمد جواد لاریجانی و معنای کرامت انسان - آمار صعودی تن‌فروشی

«در یک آمار تقریبی از روسپیان جنوب شهری [تهران] توسط یک مؤسسه خصوصی حدود ۱۰۰۰۰تخمین زده شد». (آفتاب-۲۱فروردین ۹۶)

«مسئولیت تأمین مخارج چند نفر در زمان تن فروشی، مهمترین دلیل و دارای بیشترین فراوانی در میان زنان تن فروش است… هشتاد درصد آنها اعلام کرده‌اند که هیچ شغلی نداشتند و در عین‌حال مسئول تأمین زندگی چند نفر بوده‌اند… اغلب اینها در سن ۲۰سالگی برای اولین بار اقدام به این کار کرده‌اند… حدود ۱۴درصد آنها دارای تحصیلات فوق دیپلم و لیسانس بوده‌اند که این مسأله هشداری است برای کشور». (آفتاب- ۲۸مهر ۱۳۹۴)

آری این است معنی و مفهوم کرامت انسانی پس از نزدیک به ۴۰سال در حاکمیت سیاه دیکتاتوری آخوندی در میهن‌مان ایران. و این آماری است که از رسانه‌های خود رژیم درز کرده است. آمار واقعی بسا بیشتر و هولناک‌تر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8ec3097-45e4-4f15-9a85-336809a63b38"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات