728 x 90

اشک تمساح ولی‌فقیه برای زلزله‌زدگان

خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع
روز سه‌شنبه 23آبان پس از دو روز که از فاجعه زمین‌لرزهٴ غرب کشور می‌گذشت و در حالی که سوگ و ماتم سراسر کشور را فرا گرفته، تازه خامنه‌ای به صحنه آمد و در جلسه‌یی که با سران سه قوه و مقامهای رژیمش داشت، از آنها و به‌خصوص از روحانی که به منطقه رفته و از ترس انفجار خشم مردم زلزله‌زده از ماشینش پیاده نشد، تشکر کرد. روحانی هم در جواب از نیروهای مسلح که گویا خوب مردم زلزله‌زده را سرکوب کردند، تشکر کرد. به خبری که تلویزیون رژیم روز 23آبان در همین رابطه پخش کرد توجه کنید: «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حادثه تلخ اخیر را آزمایشی الهی و میدانی برای ادای وظیفه مسئولان برشمردند و افزودند: در این دو روز مسئولان از جمله رئیس‌جمهور محترم با حضور در میان مردم مصیبت‌زده با آنان همدردی کردند و امیدواریم این همدردی‌ها در عرصه عمل و کمک به مردم نیز با قوت ادامه یابد و از مشکلات و درد و رنج مردم با توجه به هوای سرد و در پیش‌ بودن فصل دشوار سرما بکاهد.

در این جلسه، آقای روحانی رئیس‌جمهور نیز با اشاره به تلاش همه دستگاهها در عملیات امداد و نجات و رسیدگی به‌حال مجروحان و بازماندگان حادثه، گفت: «این حادثه برای ما یک امتحان و آزمایش است و از همه دستگاههایی که تلاش کرده و می‌کنند از جمله نیروهای مسلح که بسیار خوب وارد عمل شدند، تشکر می‌کنم».

ملاحظه می‌کنید که ولی‌فقیه و رئیس‌جمهور نظام با چه وقاحت و بیشرمی از همدیگر به‌خاطر رسیدگی به مردم مصیب زده تشکر می‌کنند و به هم نان قرض می‌دهند، اما ببینیم واقعیت- البته گوشهٴ خیلی کوچکی از واقعیت- که از تلویزیون خود رژیم درز کرده است از چه قرار است؟ :
«حمزه‌ای خبرنگار شبکه خبر از سرپل‌ذهاب: شب سرد سر پل ذهاب سلام عرض می‌کنم، اینجا همان‌طور که مشاهده می‌کنید مشکل اصلی برق و آب و چادر است متأسفانه به‌رغم قولی که داده شده بود تا بعد از ظهر امروز برق منطقه وصل بشود هنوز این اتفاق نیفتاده دقیقاً ما روبه‌روی فرمانداری سر پل ذهاب هستیم جایی که اگه برق وصل بشود احتمالاً اینجا جز اولین جاهایی هست که برق خواهد داشت... خانواده‌ها حتی چادر هم ندارند... خانواده‌ها هنوز بدون چادر هستند... چیزی که مشاهده می‌کنید خانواده‌ها بدون چادر هستند...» (تلویزیون رژیم 22آبان). تلویزیون رژیم در بخش دیگری از برنامه خبری‌اش در همان روز از جمله گفت: «مدیرعامل شرکت توانیر پیش از ساعت 22 که باهاشون صحبت کردیم اشاره کردند که برق تأسیسات حیاتی نهادهایی که باید کار کنترلی انجام بدهند در سر پل ذهاب و خیابانهای اصلی وصل شده و سپس از خبرنگارش سوأل می‌کند که «الان شما در یک خیابان اصلی مستقر هستید که برق نداره؟»

و خبرنگار در پاسخ می‌گوید: بله من دقیقاً جلوی فرمانداری سرپل‌ذهاب هستم اگر یک جایی حساس‌تر از اینجا می‌دونید به ما معرفی کنند بریم اونجا رو به تصویر بکشیم! الآن مشکل دیگه همین آوار برداری است... اونجور که مردم میگند هنوز زیر آوار افرادی هستند این نیست که آوار برداری تمام شده باشه تلفات تمام شده باشه اینجا مشکل مشکل سرما است شب خصوصاً و مشکل کمبودها آب غذا و واقعاً چادر چادر رو اگه به مردم برسونند حتی این سرما رو میتونند تحمل کنند کمبود آب رو میتونند تحمل کنند تغذیه رو میتونند تحمل کنند خواهشی که از مسئولان همین مردم دارند اینه که زودتر این چادرها رو به‌دست شون برسونند و این مشکل اساسی شون رو حل کنند».

بله اگر فرصت بود و اباطیل مهره‌های رژیم را که در استودیوی تلویزیون رژیم بودند را هم مرور می‌کردیم بهتر می‌دیدیم که آنها سعی می‌کردند اوضاع را رو به راه جلوه بدهند که گویا آب و برق و سایر خدمات برقرار است و خبرنگاری که از توی صحنه گزارش می‌داد و به نظر می‌رسید که خوب توجیه نشده بود، بند را آب می‌داد که بابا اینجا از برق و آب و غذا و چادر و هیچ چیز خبری نیست. این هم در واقع تفی ناخواسته بود به‌صورت خامنه‌ای و روحانی و همهٴ سردمداران رژیم که به جای آب و نان و سرپناه، گله‌های پاسدار و بسیجی را برای سرکوب مردم مصیبت دیده و برای ممانعت از امدادرسانیهای مردمی برایشان فرستاده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02378ce6-98df-4285-96e5-a34c4ee12db2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات