728 x 90

زلزله غرب کشور، نمایانگر رفراندوم بزرگ در نفی ولایت فقیه

سیل کمکهای مردمی به سیل زدگان غرب کشور
سیل کمکهای مردمی به سیل زدگان غرب کشور
یکشنبه شب بود که زلزله ۷.۲ریشتری، نواحی غربی کشور، به‌خصوص قصر شیرین و سرپل‌ ذهاب را لرزاند. در کشورهای پیشرفته و دموکراتیک، به هنگام وقوع چنین زمین‌لرزه‌هایی به کمک آسیب دیدگان شتافته به سرعت اقدام به برطرف سازی نیازهای اولیه آنان با یک مدیریت صحیح برای بحران به‌وجود آمده می‌شوند. امّا در ایران طاعون زده (به عبارت بهتر آخوند زده) حکومت ولایت فقیه مردم زلزله‌زده غرب کشور را به‌حال خود رها ساخته و با وقاحت تمام سعی در سانسور اخبار مربوط به زلزله غرب کشور و نیز سانسور میزان تلفات اولیه زلزله داشته است.

نمونه بارز آن در همان ساعتهای ابتدای وقوع زلزله بود که شبکه خبر رژیم اعلام کرد که شش نفر بر اثر وقوع زمین‌لرزه کشته شدند و نیم ساعت پس از آن اعلام کرد 2نفر کشته و 75نفر زخمی شدند. این در حالی است که آمار واقعی کشته شده‌ها در ساعتهای ابتدایی زمین‌لرزه، بالای سیصد نفر بود.

روز بعد از زلزله پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده (بخوانید سرکرده) کل سپاه پاسداران وارد صحنه شد و در مصاحبه با شبکه خبر وعده داد تمام خانه‌های روستایی و ساختمانهایی که در اثر زلزله به‌طور کامل ویران شده‌اند، به‌طور کامل مرمت و بازسازی می‌شوند. وعده‌یی که هیچ گاه عملی نشد.

پس از ناکارآمدی حکومت در مدیریت کردن بحران به‌وجود آمده، مردم ایران با سیل کمکهای انسان دوستانه خود به یاری هموطنان عزیز کرد شتافتند، به‌طوری‌که هر کدام یا به‌صورت شخصی یا گروهی و بدون اعتماد به نهادهای حکومتی (مانند بسیج، سپاه، هلال احمر و...) کمکهای خود را به مردم زلزله‌زده می‌رساندند.

با این وجود حاکمیت ولایت فقیه، به‌جای مدیریت بحران به‌وجود آمده، به مانند تمامی عملکردهایش در سی و نه سال گذشته، به سرکوب روی آورده و مانع ورود کمکهای مردمی به مناطق آسیب دیده و محروم می‌شود تا بتواند بر ناکارآمدی خود در حل این بحران سرپوشی بزرگ بگذارد.

به‌رغم این‌که کشورهای غربی برای ارسال کمکهای خود به زلزله‌زدگان غرب کشور اعلام آمادگی کردند، محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ولایت فقیه در پیامی تویتری اعلام کرد خودمان بحران را مدیریت کرده و به کمکهای خارجی نیازی نداریم. این در حالی است که هنوز مناطقی از غرب کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند و حتی احتمال بروز یک فاجعه انسانی در مناطقی مانند سر پل ذهاب، قصر شیرین و روستای دالاهو وجود دارد. حال سؤال این است که رژیم تا کی می‌تواند با این شیوه به این میزان بی‌حرمتی و سرکوب ادامه دهد؟ پاسخ را در پیام آتشین مردم می‌توان به‌وضوح دید.

مردم در زلزله اخیر دو پیام مهم را به گوش حاکمیت رساندند:
نخست این‌که نشان دادند به هیچ‌یک از ارگانهای غارتگر حکومتی اعتماد ندارند.

دوم این‌که آنان تمامیت ولایت فقیه را در یک رفراندوم ناخواسته نفی کردند تا به آنان نشان دهند که به‌زودی ولایت فقیه را از بین خواهند برد و پرچم پیروزی و آزادی و آزادگی را در ایران‌زمین به اهتزاز در خواهند آورد.

خداوند خالق آزادی و آزادگی همواره نگهدار ایران و مردم ایران باشد.

                                                                                                فروغ ایران
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff173791-714c-4f11-aee7-ec66b3df79f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات