728 x 90

زمینه سازیها برای جامهای زهر بعدی

زمینه سازیها برای جامهای زهر بعدی
زمینه سازیها برای جامهای زهر بعدی
ارائهٴ لایحه الحاق رژیم به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم در روز 22آبان توسط دولت روحانی به مجلس ارتجاع؛ داد و فریاد باند خامنه‌ای از زبان مهره‌ها و در رسانه‌هایشان را بلند کرده است. می‌گویند روحانی از شلوغی و آشفتگی ناشی از زلزله که شب قبل از آن رخ داده بود، این لایحه را به مجلس داده و ما حواسمان نبود که همان موقع اعتراض کنیم. در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: «کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم سندی است برای پیشگیری و مقابله با اشکال و مصادیق مختلف تروریسم بین‌المللی از طریق قطع منابع و پشتوانه‌های مالی سازمانها و گروه‌های تروریستی با اجماع به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد رسیده است». که با این تعریف بسیاری از اقدامات رژیم، تروریسم و ارگانها و مقامهایش مانند پاسدار جنایتکار قاسم سلیمانی مصداق «تروریست» شناخته می‌شوند و مشمول تحریم قرار می‌گیرند.

کیهان خامنه‌ای روز 7آذر تحت عنوان «از زلزله کرمانشاه تا زلزله کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم!» با حمله به باند حسن روحانی نوشته است: «هفته گذشته و درست زمانی که زلزله کرمانشاه در صدر اخبار قرار داشت، رسانه‌ها خبر ارسال لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم توسط رئیس‌جمهور را منتشر کردند. از آن‌جایی که تمامی حواس‌ها در کشور به زلزله کرمانشاه و رسیدگی به وضعیت مصدومان آن اختصاص یافته بود این مسأله کمتر مورد توجه قرار گرفت غافل از این‌که این اقدام دولت خود در حکم زلزله‌ای دیگر بود! زلزله‌ای که توسط دولت‌مردان علیه امنیت و منافع ملی ایجاد شده است».

یک سایت وابسته به دلواپسان نظام نیز نوشت: «علاوه بر گستردگی تعریف تروریسم در ICSFT، ماده ۱۸، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲آن به‌راحتی می‌تواند دستاویز قدرتهای بزرگ قرار گرفته و آنها ایران را متهم نمایند که از اتخاذ اقدامات متناسب برای مقابله و مصادره اموال استفاده شده برای آنچه که گروه‌های نظامی غیرقانونی می‌خوانند سر باز زده و به تعقیب قضایی و استرداد مجرم نپرداخته است!» (جهان نیوز-۷آذر)

به‌رغم این‌که در روز ۶آذر در کیهان خامنه‌ای حرف دلواپسان آمده بود که مجلس سواد بررسی این لوایح پیچیده و تخصصی را ندارد و اساساً فاقد توان فهم پیچیدگی قراردادهای حقوقی و پادمانهای بین‌المللی است و به این لوایح از روی گرایشهای فراکسیونی رأی می‌دهند، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع به جای پاسخ به موضع مجلس و کمیسیون امنیت به تکرار دلواپسیها پرداخت و از جمله گفت: «این قبیل کنوانسیون ها مانند شمشیر دولبه‌ عمل می‌کنند؛ به‌طوری که اگر توجه کافی نداشته باشیم و «حق تحفظ» لازم را لحاظ نکنیم، این عضویتها می‌تواند علیه خودمان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و بعداً مشکل‌ساز شود، همان‌طور که در الحاق به FATF و پذیرش سند ۲۰۳۰ هم این نگرانی‌ها وجود داشته است» (خبرگزاری مهر 6آذر).

به نظر می‌رسد این اظهارات از سوی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع بیشتر برای «همدردی» با دلواپسان باشد. چون آنها در رسانه هایشان حرفهای مشخص‌تر و حملات تند و تیزتری علیه باند روحانی انجام داده‌اند:
از جمله سایت حکومتی افکار نیوز در روز 7آذر در زیر عنوان «الحاق به یک کنوانسیون ضدامنیت ملی دیگر در بحبوحه التهاب زلزله» با حمله به دولت حسن روحانی نوشت «پذیرش این معاهده به‌علت تبعاتی که برای ایران دارد در واقع همان پیش‌روی در مسیر FATF به حساب می‌آید. علت اصلی این مسأله را نیز باید در گستردگی تعریف تروریسم در این کنوانسیون دانست.

این گستردگی تعریف از یک سو و از سویی دیگر نیز شناخت حزب‌الله لبنان به‌عنوان گروه تروریستی توسط اتحادیه عرب، آمریکا و کشورهای غربی از سویی دیگر منجر به آن خواهد شد که ایران به‌علت حضور و همکاری در محور مقاومت به سهولت به نقض این کنوانسیون متهم شود! در واقع دولت و وزارت امور خارجه با پذیرش این کنوانسیون با دستان خود تبعات امنیتی برای کشور به ارمغان می‌آورند و به دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی کمک می‌کنند تا ایران را به‌خاطر کمک به حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های حاضر در محور مقاومت تنبیه نمایند!».

و سایت حکومتی رجا نیوز پیش‌تر از اینها نوشته بود «چگونه دولت الحاق بی‌سر و صدای 10سند بین‌المللی را در سر می‌پروراند؟

جریانی در داخل کشور به طرز عجیبی تلاش می‌کند که سلطه بیگانگان را از طریق سازمانها و معاهدات بین‌المللی بر ایران حاکم نماید. این مسأله مغایر عقل، قانون اساسی و نظر رهبر معظم انقلاب است. به‌طور کلی دشمن در تلاش است که از طریق معاهدات مختلف که ظاهری زیبا و عوام‌فریبانه دارند دست و پای جمهوری اسلامی ایران را ببندد و تکالیف جدید و اضافی بر ایران اعمال نماید تا مانع پیشرفت آن شود» (رجا نیوز-3آذر).

رسانه‌های باند روحانی بر ضرورت ادامه مسیر زهرخوران تأکید کرده‌اند و تلویحا با عبارت «این عده غافل از آن هستند که تصویب چنین لایحه‌هایی نیاز به بررسی‌های طولانی دارد که کارهای کارشناسی آن از مدتها قبل انجام شده بود» به دلواپسان گفته‌اند نگران نباشند که خامنه‌ای هم در جریان این تحول قرار دارد! یک سایت همسو با دولت روحانی با عنوان «چرا تندروها دلواپس الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم شد‌ه‌اند»، نوشته است «ICSFT» دستمایه تازه حمله به دولت، نیمه دوم آبان ماه امسال دولت، لایحه الحاق ایران به «کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم» را برای طی تشریفات قانون تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. آن‌گونه که در توضیح مقدماتی رئیس‌جمهور خطاب به رئیس مجلس آمده است، وزارت امور خارجه پیشنهاد پیوستن تهران به این کنوانسیون بین‌المللی را مطرح کرده است.

منتقدین دولت را متهم کرده‌اند در هفته‌یی که کشور سرگرم زلزله کرمانشاه بوده است، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم منتشر شده است. اصول‌گرایان تصویب این لایحه را زلزله‌ای دیگر دانسته‌اند. این عده غافل از

آن هستند که تصویب چنین لایحه‌هایی نیاز به بررسی‌های طولانی دارد که کارهای کارشناسی آن از مدتها قبل انجام شده بود و تنها خبر تصویبش در آن ایام بوده است و دولت با تعریف مشخص و حق تحفظ به این لایحه پیوسته و تعریف موسّع از تروریسم را نپذیرفته است» (رویداد 24 5آذر).

با توجه به این‌که دو روز قبل آخوند روحانی در پایان اجلاس سران سه قوه تأکید کرد که در خصوص مسائل منطقه‌یی هم «مذاکره» راه‌حل نظام است و به شکلی از زمینه‌سازی دیگر نظام در عرصه جام‌زهرهای منطقه‌یی خبر داده بود نباید دلواپسان از تکمیل جام‌زهر برجام چندان تعجب کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2cd0052-68d0-4910-9120-eaf65737435f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات