728 x 90

شکست طرح تبلیغاتی بیمه سلامت!

بیمه سلامت
بیمه سلامت
طرح تحول سلامت، طرحی بود که دولت آخوند حسن روحانی با بوق و کرنای بسیار از اردیبهشت سال ۱۳۹۳توسط دولت آخوند روحانی با ادعای بیمه کردن تمامی مردم ایران کلید زد. هر چند که از همان ماههای اول تبلیغاتی بودن این طرح معلوم بود، اما حالا دیگر بحث شکست این طرح از طرف کارگزاران رژیم هم بسیار مطرح است.

روز سوم آذر مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس رژیم با اعلام کسری 16هزار میلیارد تومانی طرح تحول سلامت شکست آن را اعلام کرد.

این مهره رژیم که قبلاً وزیر بهداشت در نظام آخوندی بوده گفت: «من از زمان اجرای طرح تحول سلامت گفتم که این کار از نظر علمی و تجربی غلط است. حالا این طرح ۱۶هزار میلیارد تومان کسری دارد و حتی وقتی که کل پول را دریافت می‌کنند ناراضی هستند، علتش بی‌عدالتی است».

عباس کبریایی‌زاده نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی نیز علت شکست این طرح را غارتگرانی که برای چپاول هر چه بیشتر از جوانب مختلف برای چنگ‌اندازی به این بیمه مداخله کرده‌اند می‌داند: ”«بسیاری از دخالتهایی که بعداً اتفاق افتاد، چه دخالتهای بازارمحور، چه دخالتهای ناشی از سیاستگذاران و عوامل سیاست‌گذاری از جمله مجلس، دولت و... ، مداخله‌گرهایی بودند که قابل تشخیص بودند و مشخص بود طرح تحول سلامت را با شکست مواجه می‌کند». وی افزود: «در مورد دارو آنچه باعث شد صنعت مختل شود، بی‌تعهدی دولت به پرداخت تعهدات خود به بیمارستان‎‌های دولتی و بخش بیمه‌ای بود و گرنه مصرف دارو در کشور ما طی سال‌های گذشته رشد متوازنی داشته است». (سایت سلامت نیوز 8آذر 96)

حسام الدین شریف نیا عضو هیأت مدیره انجمن علمی مدیریت و اقتصاد داروی ایران نیز گفت: «بنا بود وزارت بهداشت یارانه دارو را به بیمه‌ها پرداخت کرده و آنها این یارانه را به بیماران پرداخت کنند. بعد از اجرای طرح تحول سلامت، متأسفانه مبالغی که قرار بود وزارت بهداشت (یارانه دارو) به بیمه‌ها پرداخت می‌کرد پرداخت نکرد و بیمه‌ها هم به تبع آن پرداختی به داروخانه‌ها، خصوصاً داروخانه‌های بیمارستانی انجام ندادند و این مسأله کل زنجیره تأمین دارویی را با اختلال روبه‌رو کرد. طبق آماری که شنیده می‌شود بدهی داروخانه‌های بیمارستانی به شرکتهای پخش حدود ۴۵۰۰میلیارد تومان است که این بدهیها کل زنجیره تأمین را با اختلال روبه‌رو کرده است». (سایت سلامت نیوز 8آذر 96)

در زمینه پرداخت نکردن هزینه درمان توسط بیمه سلامت و بیمه تکمیلی به بیماران، یک خانم هموطن در مصاحبه با تلویزیون رژیم 5آذر 96 گفت: ”تقریبا 4ماه پیش من تحت عمل جراحی قرار گرفتم بعد از اون برای دریافت هزینه‌های درمانی به بیمه مراجعه کردم نه بیمه سلامت و به‌دنبال اون بیمه‌ای تکمیلی هیچ هزینه‌ای جهت درمان به من پرداخت نکردند“.

یکی از اقدامات غارتگرانه رژیم آخوندی در طرح به‌اصطلاح تحول سلامت خارج کردن داروهای تدریجی گران قیمت از شمولیت بیمه است. در این رابطه مجری تلویزیون رژیم در 5آذر 96 گفت: "حذف حمایت بیمه از داروی پوکی استخوان. داروی ۶۰هزار تومانی ۶۰۰هزار تومان شد. سازمان غذا و دارو اعلام کرد داروی تری پاراتاید آنقدری که هزینه دارد اثر بخش نیست، شورای عالی بیمه این دارو را از فهرست بیمه‌ها خارج کرده است. این در حالی است که رئیس انجمن روماتولوژی ایران این دارو را مهمترین داروی بیماران پوکی استخوان دانسته و گفته است برای درمان شکستگی مهره ابزاری به جز این دارو نداریم. بر اساس اعلام رئیس انجمن روماتولوژی ۷۰۰۰بیمار به این دارو نیازمندند و الآن بلاتکلیفند".
چرا رژیم مستمراً دایره خدمات بیمه‌ای را کاهش می‌دهد؟
واضح است که علت را باید در مافیای غارتگر نظام پوسیده آخوندی جستجو کرد، در این زمینه سایت حکومتی میزان می‌نویسد: ”هزینه‌های طرح تحول سلامت هم به‌شدت افزایش پیدا کرده و دولت توان پرداخت این هزینه‌ّها را ندارد و به بهانه‌های مختلف خدمات درمانی را پوشش بیمه‌ها خارج می‌کند. از طرفی پیشتر گزارشهایی درباره فساد در سازمان غذا و دارو مطرح شده که بر اساس آن اعضای بلندپایه این سازمان و اعضای خانواده آنها در شرکتهای خصوصی داروسازی سهم و نفع دارند و از مقام و نفوذ دولتی خود در راستای منافع این شرکتها سوءاستفاده می‌کنند. این موضوع می‌تواند دلیل بالابودن قیمت برخی داروهای بی‌اثر باشد. در هرصورت در این میان با جان بیمارانی باز می‌شود که بر اساس قانون اساسی باید از خدمات درمان رایگان بهره‌مند باشند». (سایت میزان 5آذر 96)

در این میان نیز تلویزیون رژیم نیز با اعلام خبری باز هم بر ورشکستگی طرح تبلیغاتی بیمه سلامت صحه گذاشت و گفت: ”بیمه سلامت در مسیر حذف گزارش قانون، بیمه سلامت در این مرکز پذیرش نمی‌شود، این اطلاعیه‌یی است که در اغلب مراکز درمانی خصوصی مردم دارند می‌بینند، و دیگر این مراکز دفترچه بیمه سلامت را قبول نمی‌کنند. بیمه سلامت قرار بود که بیمه پایه ۷۵میلیون ایرانی باشد و به‌دنبال آن نظام ارجاع و پزشک خانواده را شرایطش را بهتر بکند و اینطور که به نظر می‌رسد جامعه هدفش هی دارد کمتر می‌شود و دارد در مسیر حذف قرار می‌گیرد“

البته تنها در زمینه درمان و طرح سلامت نیست که نظام آخوندی جامعه را در مسیر حذف قرارمی‌دهد، بلکه از سالیان طولانی و متمادی است که در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی مردم را در مسیر حذف قرار داده‌اند.

تظاهرات روز مره مردم و شعارهای آنها نظیر ”لاریجانی قاضیه با دزدها همبازیه“، ”مرگ بر روحانی“، ”از رهبر نمی‌ترسیم“، از یک طرف گویای حذف مردم توسط حاکمیت ننگین ولایت‌فقیه و سردمداران آن، و از طرف دیگر گویای نفرت فزاینده مردم از این نظام وسردمداران آن است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a93c9d84-f38f-4af7-bb5c-5162a8fc62d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات