728 x 90

فضای مجازی دغدغه‌ای فزاینده برای نظام ولایت فقیه

ترس رژیم از اینترنت و فضای مجازی
ترس رژیم از اینترنت و فضای مجازی
فضای مجازی دغدغه‌ای فزاینده برای نظام ولایت فقیه است، آن‌چنان که رسانه‌ها و مقامات رژیم در وحشت از خطر آن برای نظام آخوندی همواره نسبت به آن واکنشهای هراس آلودی دارند.

دراین رابطه آخوند نصرالله پژمانفر نماینده مجلس رژیم از خراسان در تلویزیون حکومتی موسوم به آستان قدس رضوی 11آذر 96، اعتقادات نظام را مورد هدف فضای مجازی و دشمن می‌داند و در این رابطه می‌گوید: ”اعتقادات جوانهای ما را دشمن هدف گرفته و می‌خواهد با هدف قرار دادن این باورها و عقاید اینها را متزلزل بکند. من فرصت نیست که برای شما توضیح بدهم که چطور دشمن در این موضوع دارد سرمایه‌گذاری می‌کند...“.

به زعم آخوند جعفر سبحانی یکی از مراجع حکومتی: ”فضای مجازی بلای جان جوانان کشور است“ ! و در این رابطه هرچه داد می‌زند فایده ندارد و ”آنچه به جایی نرسد فریاد است“ (خبرگزاری تسنیم 13آذر 96)

مشاور سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رژیم در تهران نیز به فراگیر بودن تلگرام اذعان می‌کند و می‌گوید: ”تلگرام پدیده‌یی است که به این راحتی نمی‌توان راجع به آن حرف زد و دیگر جزیی از نظام اجتماعی مردم است. تلگرام از آن پدیده‌های عجیب کشور ماست و به‌راحتی نمی‌توان درباره آن تصمیم گرفت. تلگرام ۴۰میلیون کاربر در ایران دارد با این میزان توانایی آیا می‌توانیم این ۴۰میلیون را مدیریت کنیم؟. “ (خبرگزاری مهر 11آذر 96)

ملاحظه می‌شود که رژیم آخوندی چگونه از عواقب فضای مجازی در استیصال است، علت نگرانی سردمداران و مهره‌های رژیم از فضای مجازی، این است که مردم با استفاده از شبکه‌های مجازی به اطلاعات صحیح دسترسی سریع پیدا می‌کنند و این موضوع نقطه تضاد بین مردم و حاکمیت آخوندی است.

هم‌چنان که در جریان وقایع زلزله در استان کرمانشاه بسیاری از مردم بی‌اعتنا به دروغ های رسانه‌های رژیم، از طریق شبکه مجازی گزارشات دقیق زلزله را دریافت می‌کردند، و به‌خاطر بی‌اعتمادی به ارگانهای به‌صورت مستقل وارد کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده شدند.

دراین رابطه پژوهشگر فضای مجازی رژیم به نام علیرضا آل داود با بیان این‌که در زلزله کرمانشاه شاهد یک بی‌برنامگی جدی در حوزه مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی بودیم، اذعان می‌کند: ”در جریان زلزله کرمانشاه می‌توان از تلگرام به‌عنوان متهم اول تولید شایعات در این جریان یاد کرد “. (خبرگزاری تسنیم 11آذر 96)

این اظهارات به‌خوبی نشان می‌دهد که رژیم چقدر گریزان از شبکه‌های اجتماعی است.

نمونه دیگر چپاولها و فسادی است که از دستگاه قضاییه رژیم بیرون زده که از طریق فضای مجازی به مردم اطلاع‌رسانی شده است. هم‌چنین اعتراضهای دانشجویی که این روزها شاهدش هستیم اخبار و تصاویرش از طریق همین شبکه مجازی اطلاع‌رسانی می‌شوند و... .

این اطلاع‌رسانیها مغایر با سیاستهای رژیم است و طبیعی است که مقاماتش در رابطه با آنها چنین واکنشهای هراس آلودی داشته باشند.

هراس رژیم از فضای مجازی آن‌چنان است که در این رابطه خامنه‌ای شخصاً یکبار به صحنه آمد و گفت: ””اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم“ که این امر بیانگر تهدیدات جدی است که خامنه‌ای از این بابت احساس می‌کند“.

در چنین فضایی از وحشت از فضای مجازی است که سپاه و اطلاعات آخوندی نیز نیروی کلانی را به‌عنوان ارتش سایبری برای کنترل و سانسور راه‌اندازی کرده‌اند که کار شبانه روزی‌شان لجن پراکنی علیه مقاومت ایران است، اما باز هم مسأله‌ای از آنها حل نشده که هیچ بیشتر هم شده است.

زیرا میلیونها دلار بودجه‌یی که رژیم برای ایجاد سانسور و خفقان خرج کرده آن را به جایی نرسانده و مردم از طریق فضای مجازی می‌توانند مسیر اطلاع‌رسانی درست را پیدا بکنند.

پژوهشگر فضای مجازی رژیم نیز همین حرف را تأیید می‌کند و می‌گوید: ”متأسفانه فضای سیاسی حاکم بر تلگرام که این روزها مجری ایجاد ناامنی روانی، پخش شایعه و بستر امن زیست تروریستها و ضدانقلاب شده، اجازه نداد خدمات بسیار خوب سپاه و ارتش درست منعکس شود“. (خبرگزاری تسنیم 11آذر 96)

معنی حرف او این است که شبکه مجازی بساط رژیم را برای سفید سازی سپاه پاسداران جنایتکار به هم زده است، و مردم نیز به‌خوبی می‌توانند برای اطلاع‌رسانی به شبکه‌های مجازی متکی باشند، اعتراضها و حرفهایشان را از طریق شبکه‌های مجازی به سایر هموطنان اطلاع‌رسانی کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ba9c489-a054-4c2e-90e9-934cf22adc0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات