728 x 90

چشم در چشم پاسداران!+فیلم

خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع
این روزها صحنه مقابله مردم و مقاومتشان با خامنه‌ای به نقاط حساسی رسیده. از یک‌سو خامنه‌ای اعلام می‌کند برای حفظ امنیت نظامش، اراذل پاسدار را هم روانه خیابانهای تهران می‌کند، از سوی دیگر مردم عاصی و به جان آمده تهران، در چارگوشه شهر، تظاهرات اعتراضی برپا می‌کنند!

این بی‌شک یک پس‌گردنی خفت‌بار به خامنه‌ای و پاسدارانش است که تصور می‌کنند با آمدن اسم پاسدار، مردم از حق و حقوق به یغما رفته‌شان کوتاه می‌آیند و از این پس در خانه می‌نشینند!

روز 19آذر 96 پاسدار محمدرضا یزدی، سرکرده سپاه تهران، موضوع حضور پاسداران در شهر را در جلسه بیست‌وهشتم شورای شهر تهران اعلام کرد.

متن خبر به‌نقل از رسانه‌ها اینچنین است: این مقام ارشد نظامی گفت سپاه برای ارتقای وضعیت تهران چند طرح در دستور کار دارد که یکی از آنها ایجاد گشتهایی برای جلوگیری از سرقت و برخورد با اوباش است.

واقعیت آن است که در طول سال‌های گذشته، نیروی انتظامی اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی و برخورد با متهمانی که اصطلاحاً «اراذل و اوباش» نامیده می‌شوند را برعهده داشته. نیروی انتظامی یعنی همان نهادی که معادل پلیس در کشورهای دیگر است.

البته همیشه نهادهای ناظر بر موارد مربوط به حقوق‌بشر و فعالان اجتماعی، نسبت به خشونت و برخورد ضدانسانی نیروی انتظامی آخوندها با مردم و متهمان، انتقادهای جدی داشته‌ و اعلام کرده‌اند.

از سوی دیگر همان پاسدار محمدرضا یزدی در بخش پایانی سخنانش از نمایندگان شورای شهر خواست تا از سپاه در تریبون عمومی انتقاد نکنند! نامبرده گفت: «ما را از تریبون عمومی انتقاد نکنید!»

فرمانده سپاه تهران خطاب به نمایندگان شورای شهر گفت: «شماره تلفن و مکان ما مشخص است. از تریبون عمومی ما را صدا نزنید و اگر انتقادات درست بود، حتماً ضمن تشکر، نسبت به اصلاح آن اقدام می‌کنیم!»

این پاسدار وقیح! توضیح نداد که اگر فرضا انتقاد درست! نبود، نسبت به انتقاد کننده چکار می‌کنند؟! اما جالب است که پس از اتمام صحبتهای این پاسدار پاچه‌ورمالیده، رئیس شورای قلابی شهر تهران به اعضای شورا، اجازه صحبت و سؤال نداد! و بلافاصله ختم جلسه را اعلام کرد!

اما نکته جالبتر این‌که: خبر این جلسه، بلافاصله در تمامی رسانه‌ها منعکس شد تا ملت حساب کار، دستشان بیاید و بدانند که از فردا صبح با داستان دیگری در سطح شهر روبه‌رو خواهند شد!

اما آنچه که از اینهم جالب‌تر است، آن چیزی است که همین روزها در شهر اتفاق می‌افتد. آنهم مصادف با انتشار خبر شکر خوریهای پاسدار یزدی و توپ و تشرهایش!

اصناف مختلف مردم مدتهاست برای گرفتن حقوق غارت شده خود، روزانه در برابر نهادهای رژیم تظاهرات اعتراضی برپا می‌کنند، اما این روزها تنوع جالبی به کارهای اعتراضی‌شان داده‌اند. به این ترتیب که مردم دیگر نه یک جا! بلکه در چند نقطه تهران، تظاهرات اعتراضی برپا می‌کنند و اتفاقاً آتش شعارهایشان را هم تندتر کرده‌اند تا به خامنه‌ای نشان دهند تغییر سیستم امنیتی تهران از «وضعیت پلیسی» به «وضعیت نظامی»! هم مساله‌ای برای او حل نمی‌کند.

در تظاهرات روز یکشنبه 19آذر در اماکنی مانند:
مقابل مجلس آخوندها
میدان شهدا
پل‌چوبی (دروازه شمیران)
افسریه
و دروازه دولت
هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، متحد و همبسته، صدای اعتراضشان را بلند کردند.

بازنشستگان کشوری و لشگری!
غارت‌شدگان توسط مؤسسه‌های مالی متعلق به پاسداران
پرستاران
کارکنان غارت شده تأمین اجتماعی
و گروه‌هایی از کارگران
این تظاهرات را شکل داده بودند!
آنها از روز قبل، فراخوانشان را علناً منتشر کرده بودند و جالب این‌که پراکندگی محل تظاهراتشان برای آخوندها و پاسدارانشان (آنهم عموماً در وسط شهر) خفت‌بارتر از آنی بود که پاسداران بتوانند تحمل کنند اما به‌رغم واکنش و حمله پاسداران به مردم، تمامی این حرکت‌های اعتراضی با موفقیت شروع و با موفقیت به فرجام روزانه خود رسیدند.

پاسداران خامنه‌ای چندبار به این تجمع‌ها حمله کردند اما موفق نشدند مردم را متفرق کنند.

پاسداران و روسایشان حتی اقدام به بستن راههای منتهی به این اماکن و حتی تعطیلی متروی بهارستان کردند که در نقطه کانونی این محل‌ها قرار داشت اما باز هم این مردم بودند که از تمامی موانع و راه‌بند‌ها گذشته و خود را به محل تظاهرات رساندند.

شعارهای مردم آنهم در تظاهراتی که موضوعش مسایل صنفی بود، به‌شدت رنگ و بوی سیاسی داشت به‌عنوان نمونه بازنشستگان شعار می‌دادند:
عزا عزاست امروز، حقوق بازنشسته زیر عباست امروز!
و به این ترتیب آدرس پولهای به یغمای رفته خود را هم که همان جیب خامنه‌ای و دیگر آخوندها و پاسداران محافظشان هستند، دادند و حق ولی‌فقیه را کف دستش گذاشتند!

در شعار دیگری مردم می‌گفتند:
اسلامو پله کردند، مردمو ذله کردند!
مردم با این شعار که برای آخوندها دردناکتر! است، بین آخوندها و اسلام هم تفاوت قایل شدند و دستگاه دین‌فروشی آخوندها را هم افشا نمودند.

در این تظاهرات باز هم مانند روزهای گذشته، حضور چشمگیر زنان مبارز و قهرمان ایران آنهم در صفوف جلویی تظاهرات، بسیار چشمگیر بود. حضوری که بیشتر از همه برای آخوندها پیام دارد! پیامی بس ناخوشایند برای آخوندهای زن‌ستیز!

و به این ترتیب، مردم تهران در اولین روز اجرای گشت پاسداران، به آنها نشان دادند که یک «زلزله اجتماعی» سهمگین در پیش است! همانکه خامنه‌ای و نظامش به‌شدت از وقوع آن واهمه دارند.

سه خبر تصویری از تظاهرات برگزار شده مردم را می‌توانید اینجا ببینید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc472071-b12c-4819-94fd-a8c28ea8265a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات