728 x 90

گزارشهای ۴۰میلیون تومانی

بودجه سال 97 رژیم آخوندی
بودجه سال 97 رژیم آخوندی
روز سه‌شنبه 21آذر سایت حکومتی مشرق در گزارشی از لایحه بودجه سال آینده (1397) از موردی خبر داد که برای یارانه بگیران، خواندنش «زخم معده» می‌آورد، بقیه را هم دچار «ضعف اعصاب» می‌کند!

خبر از این قرار است که با علنی شدن لایحه بودجه 97 یکی یکی محورهای «هزینه کرد» بودجه روشن می‌شود.

به‌عنوان مثال:
با این‌که معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری مانند هر نهاد دیگر این حکومت، یک بودجه تقریباً ثابت و مصوب دارد که با توجه به فراز و فرودهای قیمت ارز و طرح و برنامه‌های سال آینده و بسیاری مسایل دیگر، با کمی پایین و بالا تصویب می‌شود و می‌رود پی کارش!

اما در گوشه و کنار این لایحه آن‌قدر اقلام و محورهای عجیب و غریب برای ملاخور کردن سرمایه ملت یا به قول آخوندها «بیت المال»، گنجانده شده که هر ناظری را به حیرت می‌اندازد. به‌عنوان نمونه همین معاونت امور زنان که هیچ کاری هم جز نهادینه کردن بیشتر تبعیض جنسیتی و سرکوب بیشتر زنان ندارد قرار شده 50گزارش تحلیلی آماری به دولت بدهد. اما برای هر یک گزارشی که خواهد داد باید 40تا 70میلیون تومان دستخوش بگیرد و باید این مبلغ پیشاپیش در بودجه سالانه مملکت پیش‌بینی شده و برای معاونت مربوطه یعنی معصومه ابتکار کنار گذاشته شود!

یعنی به زبان لری، برای هر گزارش، 40-50-60-70میلیون تومان بده بیاد! آنهم برای گزارشی که اساس کار این معاونت است و اگر گزارشی تهیه نکند اساساً نمی‌تواند حرفی برای زدن و طرحی برای اجرا کردن و شغلی برای انجام دادن و هر روز به اداره رفتن! داشته باشد. آنهم کاری که بودجه ثابت خودش را دارد!

این معاونت البته در سال آینده باید تعداد 60نشست و نمایشگاه هم داشته باشد که برای هر کدام از آن نشستها و... هم تا 20میلیون تومان هزینه خواسته!

برای سایر گزارشهایش هم (که معلوم نیست با گزارشهایی که فوقا به آنها اشاره شد چه تفاوتی دارند؟) هر کدام به فراخور وضعیت تا 20میلیون تومان درخواست کرده! یعنی ظاهراً برای هر یک جور گزارش، جداگانه درخواست «دستخوش» شده!

حالا شما حساب کنید، اینی که معاونت زنان است و اساساً با توجه به زن‌ستیزی آخوندها، این‌همه پول خرج گزارشهای نهادش می‌کنند! برای سایر نهادهای حکومتی که اساساً مردانه؟! هستند، چندصد و چندهزار برابر این پولها، هزینه می‌کنند؟

در نوشته‌های بعدی نگاهی به آن اقلام به‌اصطلاح مردانه؟! خواهد شد! تا یادمان بماند در روز حسابرسی، میزان بدهی حضرات به ملت، دقیقاً چقدر است؟!

پایان.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e820c44d-f322-4669-b4bd-f7e12f5191b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات