728 x 90

«حماسه خدمت و امنیت»! یا وحشت و نگرانی و ذلت

گشت های بسیج ضد خلقی
گشت های بسیج ضد خلقی
پاسدار غلامحسین غیب‌پرور سرکرده بسیج سپاه پاسداران ضدخلقی از برپایی گشتهایی توسط بسیج در محله‌ها خبر داد، که ”برادران بسیجی“ ! او طرح بزرگ ”حماسه خدمت و امنیت“ ! را در محله‌ها به اجرا در می‌آورند، و از غروب تا طلوع آفتاب در سطح شهرهای کشور اقدام به گشت‌زنی می‌کنند و ”تامین امنیت“ را برعهده می‌گیرند.

پاسدار محمدعلی جعفری سرکرده سپاه پاسداران ضدخلقی نیز برپایی گشتهای بسیج را در جهت ”خدمت رسانی به مردم“ دانست که ”هر کجا یک معضل (برای نظام) وجود داشته باشد، رویکرد بسیج به سمت حل آن است“.

پاسدار جعفری اضافه کرد در زمینه ”حوزه امنیت محلات“ بسیج می‌تواند با برقراری گشتهای خود این امنیت را ایجاد کند. ! (خبرگزاری حکومتی ایسنا ـ 26آذر)

بر اساس اعترافی که تابه‌حال سرکردگان نظامی رژیم کرده‌اند در حال حاضر شرایط به گونه‌یی است که برای ”تامین امنیت محلات“ ورود نیروی بسیج ضدخلقی کافی نیست و آنچه که مد نظر نظام در زمینه سرکوب مردم و تأمین امنیت نظام است توسط بسیج تأمین نشده است.

به همین علت رژیم ناگزیر به وارد کردن سپاه ضدخلقی برای تأمین امنیت شده و پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه ضدمحمد رسول‌الله ورود گشتهای سپاه برای ”تامین امنیت محله‌ها“ را اعلام کرد.

تلاش و تقلاهای بسیج و سپاه برای تأمین امنیت نظام، بیانگر این واقعیت است که امنیت نظام آن‌چنان که مد نظر سران رژیم است تأمین نیست و در این رابطه احساس خطر می‌کنند به همین علت است که به فاصله یک ماه این چنین سرکردگان سپاه و بسیج را به صحنه می‌فرستند و آنها نیز درد ”امنیت مردم“ ! و ”امنیت محلات“ ! گرفته و ذلت رژیم را در برابر جنبشهای اجتماعی این چنین به نمایش می‌گذارند.

در همین رابطه است که مهره‌ها و رسانه‌های وابسته به ولی‌فقیه ارتجاع نیز به‌شدت از ورود این گشتها به خیابانها و محلات دفاع می‌کنند. آن‌چنان که علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم حضور گشتهای نیروی سرکوب در خیابانها را ”مسبوق به سابقه“ دانسته آن‌چنان که ”نیاز به مصوبه شورایعالی امنیت“ رژیم ندارد و بدون اشکال است، و ”مردم با حضور این گشتها احساس آرامش بیشتری دارند و اعتراضی هم نداشته‌اند“ ! (روزنامه‌ایران 26آذر 96)

در اهمیت و ضرورت ایجاد این گشتها توسط انتظامی، بسیج و سپاه، حاجی دلیگانی عضو مجلس رژیم نیز می‌گوید: ”یکی از وظایف اصلی سپاه و بسیج، پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است. در همین راستا، اگر تشخص دهند یکی از دستاوردهای ارزشهای انقلاب مورد تعدی قرار گرفته، وظیفه دارند بیایند و از آن دفاع کنند“. (خبرگزاری مجلس رژیم 26آذر 96)

راه انداختن گشتهای رنگ وارنگ در شرایط فعلی یادآور گشتهای کمیته و سپاه برای مقابله با جوانان و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران در اوایل انقلاب است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا نیز بر این واقعیت تأکید کرده و می‌نویسد: ”برپایی گشتهای امنیتی در سطح کشور به‌ویژه پایتخت دارای سابقه‌ای چند ده ساله است؛ نخستین گشتهای امنیتی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و با مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی اجرایی شد؛ این گشتها عمدتاً با کارکرد امنیتی و اطلاعاتی و با هدف حفاظت از انقلاب اسلامی در مبارزه با فعالیت‌های مسلحانه گروهک‌های مخالف فعالیت خود را آغاز کردند... “ (خبرگزاری ایسنا 26آذر 96)

روزنامه حکومتی اعتماد ۲۵آبان 96 نیز تشکیل گشتهای ”محله محور“ بسیج و سپاه را با فعالیت‌های کمیته‌های انقلاب خمینی در سالهای آغازین انقلاب ضدسلطنتی سال 57 و دهه 60 مقایسه می‌کند.

رژیم هم‌چنین در هراس از اعتراضات مردمی و وحشت از قیام مردم در جریان قیام های سال 78 و 88 با وارد کردن گله‌های بسیجی، انتظامی و پاسداران اقدام به برقراری گشتهای بسیج و سپاه برای مقابله با قیام و خیزش‌های اجتماعی کرد.

و اکنون در وحشت از به‌وجود آمدن چنین فضایی مانند سال‌های 60، 78 و 88 است که از ترس دود شدن اقتدار نظام و در وحشت از ”مورد تعدی قرار گرفتن ارزشهای انقلاب“ ! به ناگزیر فرماندهان سرکوب رژیم تشخیص می‌دهند علاوه بر گسیل گله‌های نیروی انتظامی و سایر گشتها، گله‌های بسیج و سپاه را نیز وارد کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cda9a31a-d526-4e7e-970f-b925b32b815f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات