728 x 90

شنود؟! ما که داریم فریاد می‌زنیم!

شنود
شنود
شنود را استراق سمع و به قول معروف، یواشکی به حرف و مکالمات دیگران گوش کردن معنی کرده‌اند تا از رمز و راز مردم و... سر در بیاورند. ورای کارهایی که سازمانها و سرویس‌های جاسوسی بر ضد یکدیگر می‌کنند، این پدیده اساساً در جایی به‌کار می‌رود که مردم در وحشت از دیکتاتوری حاکم، جرأت حرف زدن نداشته باشند و به نوعی خود سانسوری دچار شده باشند. فرضا مانند سالهای اقتدار ساواک!

اما وقتی طلسم دیکتاتور می‌شکند و هیمنه و اقتدارش می‌ریزد (فرضا مثل الآن که توی خیابان صغیر و کبیر علناً خامنه‌ای را مسخره می‌کنند و برای رئیس‌جمهورش شعار مرگ بر... سر می‌دهند!) دیگر داستانهایی مانند شنود و استراق سمع، حتی بچه‌مدرسه ای‌ها را هم نمی‌ترساند!

از فضای مجازی هم اساساً می گذریم که خود نمایشگاهی است از انواع و اقسام «جوک» و کاریکاتور صدر تا ذیل مقامات رژیم تا بهترین و ناب‌ترین تحلیل‌های سیاسی و گزارشهای بکر خبری! از نهانی‌ترین ارگانهای رژیم.

حالا در چنین فضایی ناگهان صحبت شنود و زشتی‌های آن می‌شود، آنهم از طرف رئیس‌جمهور نظام که خودش یکی از مهمترین دست‌مایه‌های مردم در خفا و آشکار کلامشان است!

روز 28آذر 96 (همین هفته پیش) حسن روحانی در نخستین اجلاس گزارش حقوق‌بشر شهروندی، به پدیده‌یی به اسم «شنود مکالمات تلفنی مردم و مقامات!» توسط «برخی مقامات؟! دیگر» اشاره کرد و آن را عملی خطا دانست. و پس از مختصری صغرا و کبرا چیدن گفت: «اینقدر در زندگی مردم مداخله نکنیم! این‌قدر در زندگی خصوصی مردم دخالت نکنیم! شنود مواردش مشخصه:
تروریزم،
جنایات سازمان‌یافته،
توطئه علیه کل کشور»
بعد هم اضافه کرد: «شنود دیگه ما نداریم»!
با شنیدن حرف‌های روحانی، اگر هنوز آدم زودباور یا ساده‌لوحی در این مملکت باقی‌مانده باشد که استعداد فریب خوردن توسط آخوندها را داشته باشد، فکر می‌کند بالاخره این روحانی یک حرف درست توی عمرش زد و طرف مردمو گرفت! حقیقتاً هم فارغ از هر بحث و اختلاف سلیقه‌ای، این خیلی خوب و با ارزشه که مملکت یه رئیس‌جمهوری داشته باشه که خودش مخالف شنود گذاشتن روی شهروندان باشه! و بیشتر از این هم بیاد و توی ملا عام بگه: آقا نکن! شنود نذار روی خونه زندگی مردم! چکار داری میکنی؟! این غلطه! خلاف اسلام و مسلمونیه و خلاصه... .

آن‌روز روحانی برای اثبات حسن نیتش این را هم اضافه کرد که:‌ «تمام دستگاه‌های امنیتی ما از وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و یک چند تا دستگاه دیگری هم گاهی از این کارها می‌کنند... ..»

اما پرده دوم این نمایشنامه واقعاً افتضاحه! درست ۵روز پس از آن، آخوند دهن دریده، محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه خامنه‌ای آمد و حرف‌های دیگری زد که باطل‌السحر!؟ مار خوش خط و خال اعتدالی بود! محسنی اژه‌ای که در شمار سخنگویان آن یکی باند درونی نظام و مروج شنود علنی و استنطاق خیابانی است، آمد و خیلی روشن و مختصر و مفید گفت: آقا ما هرچی شنود میذاریم به‌درخواست همین آقای روحانیه!

اصل حرفهای اٰژه‌یی اینهاست: وزارت اطلاعات یکی از دستگاههای اصلی امنیت ماست که پیگیر خنثی کردن توطئه‌هاست و زیرمجموعه خود دولت است و بخش عمده‌ای از درخواستهای شنود توسط خود دولت یعنی وزارت اطلاعات انجام می‌شود...

اژه‌یی که معاون اول قوه قضاییه هم هست در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره انتقاد رئیس‌جمهور از شنود و استراق سمع شهروندان و این‌که آیا دستگاه قضایی از شنودهای غیرمجاز اطلاع دارد یا خیر گفت:
من هیچ موردی را سراغ ندارم که به‌صورت غیرمجاز باشد و حداقل من اطلاع ندارم. اگر دستگاه قضایی اطلاع یابد که کسی بدون اذن، جایی را شنود می‌کند، جرم است و حتماً برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: «وزارت اطلاعات یکی از دستگاههای اصلی امنیت ماست که پیگیر خنثی کردن توطئه‌هاست و زیرمجموعه خود دولت است و بخش عمده‌ای از درخواستهای شنود، توسط خود دولت یعنی وزارت اطلاعات انجام می‌شود!»

پس از تمامی این حرفها، اژه‌یی روی مردم هم منت گذاشت که:‌ «قضات همه (درخواست‌های شنودی که دولت سفارش می‌کند) را موافقت نمی‌کنند و موارد خاصی را با یک شرایط خاص و زمان محدودی اجازه می‌دهند!

روز 24مرداد 96 یک نهاد حقوق‌بشری اعلام کرده بود: محمد جواد آذری جهرمی، «مسئولیتهایی در زمینه امور شنود و استراق سمع» داشته و «بازجویی برخی از زندانیان سابق سیاسی را برعهده داشته است». محمد جواد آذری جهرمی پیش از این در مصاحبه‌یی با روزنامه ‌ایران که روز یکشنبه ۲۲مرداد منتشر شد، گفت: از سال ۸۴ تا سال ۹۲ در وزارت اطلاعات مشغول به کار بوده است و از عملکرد خود در این وزارتخانه دفاع کرد.

حاصل کلام این‌که اساساً روحانی وزیر برای شنود آورده!
حالا وسط اینهمه اطلاعات مختلفی که مردم از تمامیت رژیم و باندهایش دارند و با حس حضوری خود، سرکوب و اختناق را تا مغز استخوانشان حس می‌کنند، شهروند عادی این مملکت می‌ماند و یک مشت واقعیت لو رفته که اگر روحانی هم نمی‌گفت، همه می‌دانستند و بیشترش را هم می‌دانستند و آن، زندگی زیر حاکمیت سیاه یک نظام «جاسوس بنیاد و مزدور محور» است که بنیانگذار پلیدش خمینی، از همان روز اول، همه را به جاسوسی بر ضد یکدیگر دعوت می‌کرد و حتی فرزندان را به جاسوسی والدینشان تشویق می‌نمود!

واقعیت آن که نه بازی آخوند روحانی با حقوق شهروندی تازه است (قبل از او امام دجالش با طرح 8ماده‌ای‌اش و بعدها رفسنجانی با شوخی‌های (سرد و یخش) که مشابه همین مزخرفات خمینی و روحانی بود، و پس از اینها، شعبده‌بازیهای خاتمی شیاد را همگان به یاد دارند) و نه ملت ما آدم‌های تازه‌کاری که: تا حالا «شیاد» ندیده باشند!

آنهم ملتی که احساس می‌کند دیگر آب از سرش گذشته و به جای درگوشی حرف زدن، علناً و در کوچه و خیابان و حتی درون زندانهای رژیم، صراحتاً تیز ترین نکات را با ذکر جزییات! نثار خامنه‌ای، خمینی و نظامشان می‌کنند!

پایان.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bd3c213-e56b-4f1f-8673-2906c8e3cd9b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات