عنوانهای اول تا چهارم روزنامههای حکومتی در روز 27فروردین به جنگ انتخابات اختصاص یافته است:
آفتاب یزد: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهور با تأکید بر حمایت از دولت روحانی در انتخابات ریاستجمهوری ثبت نام کرد – با تصمیم شبانه روحانی کاندید پوششی آمد
آفتاب یزد: نامه آیتالله شاه آبادی درباره کاندیداتوری رئیسی:امیدوار بودم ثبت نام نکنید
آفتاب یزد: ظریف: دولت قبل باعث برباد رفتن میلیاردها دلار شد
رسالت: آیتالله محمدی: زاویهداران با ولایت نمیتوانند کشور را اداره کنند
قانون: کنعانی مقدم: مشایی و بقایی، کمربند انتحاری احمدینژاد هستند
کیهان: دولت نجومیها شب انتخابات یاد محرومان افتاد!
مردمسالاری: انتخابات چهار قطبی
آفتاب یزد: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهور با تأکید بر حمایت از دولت روحانی در انتخابات ریاستجمهوری ثبت نام کرد – با تصمیم شبانه روحانی کاندید پوششی آمد
آفتاب یزد: نامه آیتالله شاه آبادی درباره کاندیداتوری رئیسی:امیدوار بودم ثبت نام نکنید
آفتاب یزد: ظریف: دولت قبل باعث برباد رفتن میلیاردها دلار شد
رسالت: آیتالله محمدی: زاویهداران با ولایت نمیتوانند کشور را اداره کنند
قانون: کنعانی مقدم: مشایی و بقایی، کمربند انتحاری احمدینژاد هستند
کیهان: دولت نجومیها شب انتخابات یاد محرومان افتاد!
مردمسالاری: انتخابات چهار قطبی
همدلی: در آخرین روز ثبت نام، چهرههای مشهور اصول گرا قول و قرارها را نادیده گرفتند، حلول روح احمدینژاد در جمنا
در روزنامههای حکومتی اعترافهای مهمی از واقعیت نفرت عمومی از نظام و اوضاع اقتصادی اجتماعی و چپاولهای باند رقیب انعکاس یافته است:
در روزنامههای حکومتی اعترافهای مهمی از واقعیت نفرت عمومی از نظام و اوضاع اقتصادی اجتماعی و چپاولهای باند رقیب انعکاس یافته است:
اعتماد: آقای روحانی از بهتر شدن وضعیت اقتصادی میگوید اما اگر ایشان پایش را از اتاقش بیشتر بردارد و به میان مردم برود برایش روشن میشود تنها ۴ درصد جامعه از وضع موجود رضایت دارند و تصویر روشنتری برایش ایجاد میشود. مردم از تعطیلی بنگاهها و کارگاهها و بیکاری کارگران ناراضی هستند.
کیهان: «بازی با عنوان «متوسط درآمد» در حالی است که برخی کارگران حقوق 700 تا 900هزار تومانی میگیرند و در مقابل، دارندگان حقوقهای نجومی از درآمدهای 50 تا 250 میلیون تومان (و پاداشهای چند برابر این رقم) برخوردار بودهاند. همچنین حداقل 12 درصد جمعیت بیکار بوده و فاقد کمترین درآمد میباشند».
وطن امروز: در دولت اعتدال اما رکوردهایی زده شد که بعید است آثار شوم آن، به این زودیها از بین برود! در ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان، رکورد فساد زده شد... دولتی که از فرط کهولت و خستگی، اساساً حال تصمیمگیری در حوزه اقتصاد و معیشت را ندارد! در آخرین نمونه، همین دیروز رئیسکل بانک مرکزی در اظهارنظری مضحک مدعی شد «بانک مرکزی فعالیت مؤسسات اعتباری دارای مجوز را هم تضمین نکرده است»!
آرمان: «دولت احمدینژاد در قالب اجرای قانون هدفمندی یارانهها، به یکباره دست به افزایش حدود ۴۰۰ درصدی قیمت حاملهای انرژی پس از پنج سال تثبیت قیمت زد؛ رفتاری که اقتصاد کشور را با چالشی قابل ملاحظه همراه کرد»
شرق: «وقتی سخن از درآمد پیش میآید، خیلیها منتظرند با اعداد و ارقام و میزان دریافتیها روبهرو شوند، مخصوصاً درآمدها و ثروت آستان قدس رضوی که در اذهان بسیاری از مردم، اعداد و ارقامی واقعاً نجومی است. اما نهتنها نگارنده که بیشتر علاقهمندان، هیچ اطلاع نزدیک به واقعیتی از آن ندارند... آستان قدس رضوی، موقوفات بسیار زیادی دارد. نزدیک به نیمی از زمینهای کلانشهر مشهد، قسمت اعظم زمینهای شهرهای چناران و سرخس و فریمان و دیگر شهرستانهای استانهای سهگانه خراسان از یک طرف و اراضی و مستغلات و منابع درآمدی وقف، شامل املاک مزروعی، اراضی شهری، جنگل و مرتع، مغازه، منزل، اتومبیل، سهم کارخانه، بیمارستان، قنات، چاه آب و... در شهرستانهای متعدد کشور همچون: اصفهان، تبریز، کرمان، سیرجان، رفسنجان، گرگان، ساری، چالوس، ورامین، تهران، کرج، گرمسار، قزوین، بم، رشت، لاهیجان، لنگرود، یزد، راور، شوشتر، شیراز، نیریز و... و در کشورهای سوریه، آذربایجان، افغانستان، هندوستان و... وقف امام رضا است».
در روزنامههای باند ولیفقیه ارتجاع رابطه دولت حسن روحانی با آمریکا اولین هدف در جنگ انتخابات است:
کیهان: «بازی با عنوان «متوسط درآمد» در حالی است که برخی کارگران حقوق 700 تا 900هزار تومانی میگیرند و در مقابل، دارندگان حقوقهای نجومی از درآمدهای 50 تا 250 میلیون تومان (و پاداشهای چند برابر این رقم) برخوردار بودهاند. همچنین حداقل 12 درصد جمعیت بیکار بوده و فاقد کمترین درآمد میباشند».
وطن امروز: در دولت اعتدال اما رکوردهایی زده شد که بعید است آثار شوم آن، به این زودیها از بین برود! در ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان، رکورد فساد زده شد... دولتی که از فرط کهولت و خستگی، اساساً حال تصمیمگیری در حوزه اقتصاد و معیشت را ندارد! در آخرین نمونه، همین دیروز رئیسکل بانک مرکزی در اظهارنظری مضحک مدعی شد «بانک مرکزی فعالیت مؤسسات اعتباری دارای مجوز را هم تضمین نکرده است»!
آرمان: «دولت احمدینژاد در قالب اجرای قانون هدفمندی یارانهها، به یکباره دست به افزایش حدود ۴۰۰ درصدی قیمت حاملهای انرژی پس از پنج سال تثبیت قیمت زد؛ رفتاری که اقتصاد کشور را با چالشی قابل ملاحظه همراه کرد»
شرق: «وقتی سخن از درآمد پیش میآید، خیلیها منتظرند با اعداد و ارقام و میزان دریافتیها روبهرو شوند، مخصوصاً درآمدها و ثروت آستان قدس رضوی که در اذهان بسیاری از مردم، اعداد و ارقامی واقعاً نجومی است. اما نهتنها نگارنده که بیشتر علاقهمندان، هیچ اطلاع نزدیک به واقعیتی از آن ندارند... آستان قدس رضوی، موقوفات بسیار زیادی دارد. نزدیک به نیمی از زمینهای کلانشهر مشهد، قسمت اعظم زمینهای شهرهای چناران و سرخس و فریمان و دیگر شهرستانهای استانهای سهگانه خراسان از یک طرف و اراضی و مستغلات و منابع درآمدی وقف، شامل املاک مزروعی، اراضی شهری، جنگل و مرتع، مغازه، منزل، اتومبیل، سهم کارخانه، بیمارستان، قنات، چاه آب و... در شهرستانهای متعدد کشور همچون: اصفهان، تبریز، کرمان، سیرجان، رفسنجان، گرگان، ساری، چالوس، ورامین، تهران، کرج، گرمسار، قزوین، بم، رشت، لاهیجان، لنگرود، یزد، راور، شوشتر، شیراز، نیریز و... و در کشورهای سوریه، آذربایجان، افغانستان، هندوستان و... وقف امام رضا است».
در روزنامههای باند ولیفقیه ارتجاع رابطه دولت حسن روحانی با آمریکا اولین هدف در جنگ انتخابات است:
کیهان: کاسبان ترامپ!
آمریکاییها در کنار تقابل با کره شمالی، نیم نگاهی هم به ایران و انتخابات ریاستجمهوری کشورمان دارند! در ماجرای کره، وارد شدن هر گونه خدشه به آن چهره خاص و بهاصطلاح خطرناک ترامپ، میتواند برای کاسبی آمریکاییها و جریانهای دنبالهرو آن در ایران، گران تمام شود. ترامپ میداند رجزخوانی و دیوانه بازیهای وی میتواند بهمثابه تنفس مصنوعی برای جریانهای سیاسی باشد که در کشورمان، با چاشنی «آمریکاهراسی»، چند سالی است دم از لزوم سازش و تسلیم در برابر آمریکا میزنند. از
زنجیرهایها مدتی است همزمان با ماجراجوییهای ترامپ مینویسند، اگر به جریان طرفدار مذاکره رأی ندهید، جریانی روی کار خواهد آمد که قصد شاخ به شاخ شدن با ترامپ دیوانه را دارد، بدین ترتیب به نظر میرسد این قماش، بهدنبال کاسبی با ترامپ هستند! خطی که آمریکا نیز به شکلی دیگر آن را دنبال میکند. در ماجرای تجاوز آمریکا به پایگاه نظامی ارتش سوریه در شعیرات حمص هم، دقیقاً همین خط خبری از سوی این جریان دنبال شد. همانطور که اشاره شد، رئیس فعلی سیا نیز هدف اصلی از انجام این حمله را ایران عنوان کرده است!
وادادههای سیاسی که بهدنبال کاسبی از ترامپ هستند شاید متوجه نیستند که ترامپ پیش از اینکه یک رئیسجمهور یا یک دیوانه و یا یک شخصیت فاسد باشد، یک تاجر قهار و شیاد است که بهدنبال دوشیدن کسانی است که تصور میکنند، در حال کاسبی از ترامپ هستند!
برجام دومین هدف حمله روزنامههای باند خامنهای علیه باند رقیب است که با سوز و گداز از دست رفتن رویای هستهیی همراه شده است:
آمریکاییها در کنار تقابل با کره شمالی، نیم نگاهی هم به ایران و انتخابات ریاستجمهوری کشورمان دارند! در ماجرای کره، وارد شدن هر گونه خدشه به آن چهره خاص و بهاصطلاح خطرناک ترامپ، میتواند برای کاسبی آمریکاییها و جریانهای دنبالهرو آن در ایران، گران تمام شود. ترامپ میداند رجزخوانی و دیوانه بازیهای وی میتواند بهمثابه تنفس مصنوعی برای جریانهای سیاسی باشد که در کشورمان، با چاشنی «آمریکاهراسی»، چند سالی است دم از لزوم سازش و تسلیم در برابر آمریکا میزنند. از
زنجیرهایها مدتی است همزمان با ماجراجوییهای ترامپ مینویسند، اگر به جریان طرفدار مذاکره رأی ندهید، جریانی روی کار خواهد آمد که قصد شاخ به شاخ شدن با ترامپ دیوانه را دارد، بدین ترتیب به نظر میرسد این قماش، بهدنبال کاسبی با ترامپ هستند! خطی که آمریکا نیز به شکلی دیگر آن را دنبال میکند. در ماجرای تجاوز آمریکا به پایگاه نظامی ارتش سوریه در شعیرات حمص هم، دقیقاً همین خط خبری از سوی این جریان دنبال شد. همانطور که اشاره شد، رئیس فعلی سیا نیز هدف اصلی از انجام این حمله را ایران عنوان کرده است!
وادادههای سیاسی که بهدنبال کاسبی از ترامپ هستند شاید متوجه نیستند که ترامپ پیش از اینکه یک رئیسجمهور یا یک دیوانه و یا یک شخصیت فاسد باشد، یک تاجر قهار و شیاد است که بهدنبال دوشیدن کسانی است که تصور میکنند، در حال کاسبی از ترامپ هستند!
برجام دومین هدف حمله روزنامههای باند خامنهای علیه باند رقیب است که با سوز و گداز از دست رفتن رویای هستهیی همراه شده است:
جوان: دولت روحانی باید در مورد نقش برجام در زندگی مردم توضیح دهد و نتایج ملموس برای مردم بیان کند. جملهسازی با ابر و باد و مه و خورشید و فلک برای مردم نان و آب نمیشود... لیست وعدههای اقتصادی روحانی در سال 92 بسیار فراتر از مجال این یادداشت است: برداشتن موانع تولید، نجات اقتصاد ایران، حل معضل اشتغال، اصلاح نظام اداری، جذب سرمایهگذاری خارجی، رفع رکود، کاهش واردات، مبارزه با رانت و فساد و... او حتی گفت که راهحلهای 100روزه برای حل مشکلات اقتصادی دارد! حالا پس از چهار سال، آمارهای بیکاری و رکود و بالا رفتن واردات و فساد و حقوقهای نجومی و عدم جذب سرمایهگذار و... نشان میدهد همه آن وعدهها صرفاً شعارهایی انتخاباتی بود که با پایان فرآیند انتخابات، تاریخ مصرف آنها هم به پایان رسید. آیا باز هم میتوان با مردم با زبان همین وعدهها سخن گفت و انتظار داشت که آنان باور کنند؟
رسالت: با آنکه دهها نقد مستند در مورد برجام توسط دلسوزان کشور مطرح شده است با آنکه مقامات دولتی رسماً و علناً دستاورد برجام را «تقریبا هیچ» اعلام کردهاند، اما رئیسجمهور محترم همچنان برجام را میستاید و دستاوردهایی برای آن قابل است که در عالم خارج دیده نمیشود.
دولت روحانی بر اساس این توافق 12هزار سانتریفوژ را از چرخش انداخت و آب سنگین اراک را با بتن نابود کرد. آن طرف به پاس این خدمات نه تنها تحریمها را لغو نکردند بلکه هر روز به بهانهیی تحریم وضع کردند و با پررویی شروع به تحقیر دولت ایران نمودند.
آیا از دست دادهها را میشود دستاورد تلقی کرد؟!
چرا عمل به تعهدات در برجام از سوی دولت نقد، همزمان و سخاوتمندانه صورت گرفت اما عمل به تعهدات طرف مقابل نه تنها نسیه بلکه خلاف آن عمل شد؟
آیا این را میشود دستاورد به مردم معرفی کرد؟ آیا این نوعی اهانت به شعور و داوری مردم نیست؟
روحانی میگویند؛ امروز میتوانیم آب سنگین صادر کنیم!
واقعیت این است؛ آب سنگین تولید شده را بر اساس توافق برجام باید برای اطمینان آنها به خارج میفرستادیم! آیا این امتیاز داده شده دستاورد است یا خسارت؟!
علاوه بر آن مقامات دولتی اعم از رئیس بانک مرکزی، وزیر خارجه، وزیر اقتصاد و دست اندرکاران قرارداد برجام این نقدها را پذیرفتهاند و اعلام کردهاند، دستاورد برجام تقریباً هیچ است اما پاسخ این نقدها از سوی رئیسجمهور متهم کردن منتقدان به «بیسوادی»، «مزدوری»، «کودک صفتی»، «بزدلی»، «متوهم»، «عقبمانده»، «تازه به دوران رسیده»، «هوچی باز»، «یک مشت لات»، و بالاخره اینکه؛ «باید بروند جهنم» بوده است.
ادعایهای آخوند روحانی و کارنامه دولتش سیبل عام حملات روزنامههای باند علی خامنهای است:
رسالت: با آنکه دهها نقد مستند در مورد برجام توسط دلسوزان کشور مطرح شده است با آنکه مقامات دولتی رسماً و علناً دستاورد برجام را «تقریبا هیچ» اعلام کردهاند، اما رئیسجمهور محترم همچنان برجام را میستاید و دستاوردهایی برای آن قابل است که در عالم خارج دیده نمیشود.
دولت روحانی بر اساس این توافق 12هزار سانتریفوژ را از چرخش انداخت و آب سنگین اراک را با بتن نابود کرد. آن طرف به پاس این خدمات نه تنها تحریمها را لغو نکردند بلکه هر روز به بهانهیی تحریم وضع کردند و با پررویی شروع به تحقیر دولت ایران نمودند.
آیا از دست دادهها را میشود دستاورد تلقی کرد؟!
چرا عمل به تعهدات در برجام از سوی دولت نقد، همزمان و سخاوتمندانه صورت گرفت اما عمل به تعهدات طرف مقابل نه تنها نسیه بلکه خلاف آن عمل شد؟
آیا این را میشود دستاورد به مردم معرفی کرد؟ آیا این نوعی اهانت به شعور و داوری مردم نیست؟
روحانی میگویند؛ امروز میتوانیم آب سنگین صادر کنیم!
واقعیت این است؛ آب سنگین تولید شده را بر اساس توافق برجام باید برای اطمینان آنها به خارج میفرستادیم! آیا این امتیاز داده شده دستاورد است یا خسارت؟!
علاوه بر آن مقامات دولتی اعم از رئیس بانک مرکزی، وزیر خارجه، وزیر اقتصاد و دست اندرکاران قرارداد برجام این نقدها را پذیرفتهاند و اعلام کردهاند، دستاورد برجام تقریباً هیچ است اما پاسخ این نقدها از سوی رئیسجمهور متهم کردن منتقدان به «بیسوادی»، «مزدوری»، «کودک صفتی»، «بزدلی»، «متوهم»، «عقبمانده»، «تازه به دوران رسیده»، «هوچی باز»، «یک مشت لات»، و بالاخره اینکه؛ «باید بروند جهنم» بوده است.
ادعایهای آخوند روحانی و کارنامه دولتش سیبل عام حملات روزنامههای باند علی خامنهای است:
رسالت: قدیری ابیانه: انکار وعده 100روزه، بیانگر دروغگو بودن رئیسجمهور است
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: انکار وعده 100روزه بیانگر شخصیت دروغگوی رئیسجمهور است... متأسفانه رئیسجمهور با وجود اینکه ملبس به لباس روحانیت است، بهراحتی دروغ میگوید؛ رئیسجمهور ما نسبت به رؤسای جمهور سایر کشورهایی که در این زمینه مشهور هستند، هم دروغگوتر است. وی با تأکید بر اینکه روحانی حتی نسبت به مواردی که فیلم، عکس، سند و مدرک آن موجود است واکنش دروغ دارد، اضافه کرد: متأسفانه این ضعف بزرگ اخلاقی برای رئیسجمهور است. وی با اشاره به اینکه انکار وعده 100روزه بیانگر شخصیت دروغگوی رئیسجمهور است، تصریح کرد: رئیسجمهور صراحتاً این موضوع را انکار کرده و خبرنگاری که این سؤال را پرسیده، به دروغگویی متهم میکند.
جوان: حسامالدین آشنا، مشاور رئیسجمهور که بسیاری او را از چهرههای اصلی ستاد انتخاباتی روحانی میدانند، پس از ثبتنام روحانی در انتخابات دوازدهم، از گفتمان انتخاباتی او رونمایی کرد.
او در یادداشت اخیر خود در شبکههای اجتماعی از «آزادی»، «امنیت»، «آرامش» و «پیشرفت» بهعنوان چهار ستون گفتمان روحانی در انتخابات 96 یاد میکند.
مفهوم «آزادی»... اما جریان تکنوکرات از گذشته نسبت چندان مثبتی با آن نداشته است.
اینکه چگونه دولتی که خود التزام عملی چندانی به تحقق آزادیهای مشروع ندارد، در تبلیغات انتخاباتی بر این محور تأکید میکند، از لطایف روزگار است که بیشباهت به طنزواژههای سیاسی این روزها همچون انکار وعده معروف 100روزه نیست. اتاق فکر ستاد انتخاباتی این جریان از گفتمانی رونمایی کرده است که پوستهای زیبا اما هستهیی پوک دارد. درون این مفاهیم هیچ نشانی از کارنامهاین جریان مشاهده نمیشود و بلکه در برخی از مواضع، عملکردی در تضاد با این مفاهیم دارد.
در روزنامههای باند رفسنجانی -روحانی تشتت درونی باند خامنهای بهمثابه ضعف ولیفقیه در شناخت مهرهاش برجسته شده است:
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: انکار وعده 100روزه بیانگر شخصیت دروغگوی رئیسجمهور است... متأسفانه رئیسجمهور با وجود اینکه ملبس به لباس روحانیت است، بهراحتی دروغ میگوید؛ رئیسجمهور ما نسبت به رؤسای جمهور سایر کشورهایی که در این زمینه مشهور هستند، هم دروغگوتر است. وی با تأکید بر اینکه روحانی حتی نسبت به مواردی که فیلم، عکس، سند و مدرک آن موجود است واکنش دروغ دارد، اضافه کرد: متأسفانه این ضعف بزرگ اخلاقی برای رئیسجمهور است. وی با اشاره به اینکه انکار وعده 100روزه بیانگر شخصیت دروغگوی رئیسجمهور است، تصریح کرد: رئیسجمهور صراحتاً این موضوع را انکار کرده و خبرنگاری که این سؤال را پرسیده، به دروغگویی متهم میکند.
جوان: حسامالدین آشنا، مشاور رئیسجمهور که بسیاری او را از چهرههای اصلی ستاد انتخاباتی روحانی میدانند، پس از ثبتنام روحانی در انتخابات دوازدهم، از گفتمان انتخاباتی او رونمایی کرد.
او در یادداشت اخیر خود در شبکههای اجتماعی از «آزادی»، «امنیت»، «آرامش» و «پیشرفت» بهعنوان چهار ستون گفتمان روحانی در انتخابات 96 یاد میکند.
مفهوم «آزادی»... اما جریان تکنوکرات از گذشته نسبت چندان مثبتی با آن نداشته است.
اینکه چگونه دولتی که خود التزام عملی چندانی به تحقق آزادیهای مشروع ندارد، در تبلیغات انتخاباتی بر این محور تأکید میکند، از لطایف روزگار است که بیشباهت به طنزواژههای سیاسی این روزها همچون انکار وعده معروف 100روزه نیست. اتاق فکر ستاد انتخاباتی این جریان از گفتمانی رونمایی کرده است که پوستهای زیبا اما هستهیی پوک دارد. درون این مفاهیم هیچ نشانی از کارنامهاین جریان مشاهده نمیشود و بلکه در برخی از مواضع، عملکردی در تضاد با این مفاهیم دارد.
در روزنامههای باند رفسنجانی -روحانی تشتت درونی باند خامنهای بهمثابه ضعف ولیفقیه در شناخت مهرهاش برجسته شده است:
آرمان: برخی تفکر خود را در گاوصندوق گذاشتهاند
ثبتنام غیرمنتظره احمدینژاد در انتخابات، شوک بزرگی به کشور و جامعه وارد ساخت، اما بیش از همه یادآور پیشبینیها و مواضع آیتا... هاشمی درباره احمدینژاد بود که گویی ایشان خبر از اینگونه رفتارهای احمدینژاد داشته است.
اکنون که پیشبینی آیتا... درباره احمدینژاد، نشان از بصیرت بالای مرحوم هاشمی داشته است، نوبت حامیان احمدینژاد است که از مردم بهدلیل حمایتهای خود در آن هشت سال عذرخواهی کنند، چرا که با حمایتهای خود باعث شدند هشت سال کشور دچار آن گرفتاریهایی شود، بهگونهیی که هنوز دولت یازدهم درگیر حل و فصل معضلات بازمانده از آن دوران است.
تشخیص رفتارهای احمدینژادی برای افرادی که سیاست را میدان تفکر و اندیشه میدانند، دشوار نبود، اما برخی افراد تفکر خود را روی طاقچه یا داخل گاوصندوق گذاشته و در آن را پلمب کردهاند. ادعاهای آنها گوشهای فلک را کر کرده است؛ برخی از آنها مدعی انقلاب، انقلابیگری، مبارزه با استکبار، مدیریت کشور و... هستند، اما قدرت مدیریت عملی چندانی ندارند. این افراد بدهکار مردم هستند و به مردم و خدا بدهی دارند. آنها باید از مردم عذرخواهی کنند.
از همان ابتدا که حمید بقایی کاندیدای انتخابات ریاستجمهوری شد، مشخص بود که این کاندیداتوری، سناریویی برای ورود احمدینژاد به میدان رقابت است. او قصد داشت با ورود بقایی به انتخابات، منع ورود خود را بشکند و تا حدودی موفق هم شد. وی با دادن بیانیه انتخاباتی که بیشتر رنگ و بوی حضور نداشتن در انتخابات داشت، فرار به جلو انجام داد
آنها امروز با ورود تمامقد به انتخابات نشان دادند که تا چه میزان خود را پایبند توصیه مقام معظم رهبری میدانند.
ثبتنام غیرمنتظره احمدینژاد در انتخابات، شوک بزرگی به کشور و جامعه وارد ساخت، اما بیش از همه یادآور پیشبینیها و مواضع آیتا... هاشمی درباره احمدینژاد بود که گویی ایشان خبر از اینگونه رفتارهای احمدینژاد داشته است.
اکنون که پیشبینی آیتا... درباره احمدینژاد، نشان از بصیرت بالای مرحوم هاشمی داشته است، نوبت حامیان احمدینژاد است که از مردم بهدلیل حمایتهای خود در آن هشت سال عذرخواهی کنند، چرا که با حمایتهای خود باعث شدند هشت سال کشور دچار آن گرفتاریهایی شود، بهگونهیی که هنوز دولت یازدهم درگیر حل و فصل معضلات بازمانده از آن دوران است.
تشخیص رفتارهای احمدینژادی برای افرادی که سیاست را میدان تفکر و اندیشه میدانند، دشوار نبود، اما برخی افراد تفکر خود را روی طاقچه یا داخل گاوصندوق گذاشته و در آن را پلمب کردهاند. ادعاهای آنها گوشهای فلک را کر کرده است؛ برخی از آنها مدعی انقلاب، انقلابیگری، مبارزه با استکبار، مدیریت کشور و... هستند، اما قدرت مدیریت عملی چندانی ندارند. این افراد بدهکار مردم هستند و به مردم و خدا بدهی دارند. آنها باید از مردم عذرخواهی کنند.
از همان ابتدا که حمید بقایی کاندیدای انتخابات ریاستجمهوری شد، مشخص بود که این کاندیداتوری، سناریویی برای ورود احمدینژاد به میدان رقابت است. او قصد داشت با ورود بقایی به انتخابات، منع ورود خود را بشکند و تا حدودی موفق هم شد. وی با دادن بیانیه انتخاباتی که بیشتر رنگ و بوی حضور نداشتن در انتخابات داشت، فرار به جلو انجام داد
آنها امروز با ورود تمامقد به انتخابات نشان دادند که تا چه میزان خود را پایبند توصیه مقام معظم رهبری میدانند.